5 ابزار طلایی تحقیق کلمه کلیدی برای افراد مبتدی
کلمات کلیدی پایه و اساس سئو هستند. اگر کاربران کلمات کلیدی را جستجو نکنند پس جه کسی به وب سایت ها سر بزند؟ در این صورت ترافیک تمام سایت ها به صفر خواهد رسید. در این مقاله ما قصد داریم 5 ابزار مفید را برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای افرادی که به تازگی وارد سئو شدند معرفی کنیم.
مفهوم تحقیق کلمه کلیدی چیست؟
تحقیق کلمه کلیدی یعنی زبان مخاطبان هدف خود را یاد بگیرید و به عبارت ساده تر شما باید بدانید مخاطبان هدفتان چگونه محصولات، خدمات و محتواهای حوزه شما را در موتورهای جستجو سرچ می کنند. این فرآیند با آنالیز رقبا، مقایسه و اولویت بندی ها انجام می گیرد.
چرا تحقیق کلمه کلیدی مهم است؟
اگر شما کیوردهای هدفتان را به درستی شناسایی نکنید مانند 90% سایت های دیگر، هیچ ترافیک و بازدید از گوگل دریافت نخواهید کرد. شما باید بدانید کاربران چه کلمات یا عباراتی را در موتورهای جستجو سرچ میکنند تا با نوشتن محتواهای با کیفیت درباره این عبارات، در صفحه نتایج رتبه بگیرید.
در تحقیق کلمات کلیدی دو کار بسیار مهم باید انجام بگیرد:
کارفرما در حوزه کاری اش اطلاعات کاملی داشته باشد.
باید طرز کار از ابزار های کلمات کلیدی را به خوبی بلد باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از این ابزار بکنید.
مزیت استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی
ممکن است شما با آنالیز و تحلیل سایت رقبایتان کلمات کلیدی هف آنها را پیدا کنید و شما هم روی آنها کار کنید اما قطعا رقبای شما تمام کیوردهای هدف را شناسایی نکرده اند. ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کنند تا تمام این کلمات و عبارت را سریع تر از بقیه پیدا کنید.
بهترین و پرکاربردترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی در سال 2021
Keyword planner
Keyword planner تقریبا معروف ترین ابزار پیدا کردن کلمه و عبارت کلیدی است. با اینکه این ابزار برای بازاریاب ها طراحی شده اما افراد مبتدی و پیشرفته زیادی می توانند از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدفتان استفاده کنند. ابزار keyword planner به راحتی می تواند کلمات و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی را پیدا کند. این ابزار برای استفاده معمولی بسیار خوب و رایگان است اما به مرور خواهید دید که این کلمات برای هدف شما که تبدیل کاربر به مشتری است بسیار محدود هستند.
Google trends
کافیست در آدرس بار عبارت google trends را جستجو کنید و از این ابزار مفید و رایگان گوگل استفاده کنید. گوگل ترندز علاوه بر اینکه کلمات و عبارات مشابه و مرتبط را به شما نشان می دهد، نمودار جستجوی کلمه کلیدی را هم نشان می دهد. مثلا طبق تصویر زیر، در سپتامبر هر سال کلمه costumes بیش از وقت های دیگر سرچ می شود و این فقط به خاطر مراسم هالووین است. تحقیق کلمه کلیدی به کمک ابزار google trends می تواند به شما کمک کند تا بدانید در چه زمانی چه محتوایی را منتشر کنید تا بیشترین نرخ کلیک و ترافیک را وارد سایت خود بکنید.
Google generator
ابزار google generator یک ابزار رایگان است که 150 عبارت مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که شامل خود آن کلمه و جستجوهای صوتی در آن ماه می شود را به شما ارائه می کند. تحقیق کلمه کلیدی در ابزار google generator تنها به پیدا کردن کلمات کلیدی ختم نمی شود. این ابزار برای 10 کلمه اول در لیست سختی کلمه کلیدی را هم نشان می دهد. سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty) یک عدد بین 0 تا 100 است )مطابق عکس) که میزان سرچ شدن آن کیورد را نشان می دهد. هرچقدر این عدد بالاتر باشد یعنی آن کلمه سخت تر است و شما به یک لینک های بیشتری برای رتبه گرفتن نیاز دارید. ابزار google generator تحقیق کلمه کلیدی را برای گوگل، بینگ، یوتیوب، آمازون و غیره انجام میدهد. توجه داشته باشید که در این ابزار باید نام کشور خود را از بین 170 کشور مشخص کنید.
Keyword sheeter
ابزار keyword sheeter هزاران پیشنهادی که از خود گوگل اقتباس شده است را در اختیار شما قرار می دهد. برای شروع یک کلمه را وارد کنید و روی عبارت sheet keywords کلیک کنید. این ابزار مخصوص کسانی است که تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی را می خواهند. Google sheeter بیش از 1000 کلمه و عبارت که مرتبط با کلمه کلیدی هستند و آن را کامل می کنند در هر دقیقه به شما ارائه کند.
یکی از مزایای این ابزار این است که کلمات را بر اساس مثبت و منفی فیلتر می کند. فرض کنید شما می خواهید از بین پیشنهادات ارائه شده تنها کوئری هایی که شامل کلمه “how” هستند را نشان دهد، بنابراین در باکس positive کلمه how را تایپ می کنیم.
حال فرض کنید نمی خواهیم کلمات مشخصی در کوئری ها باشند. در باکس negative کلماتی که نمی خواهیم کوئری ها شامل آنها باشند را وارد می کنیم.
تنها معایبی که google sheeter دارد ساده بودن آن است. این ابزار شامل جستجوهای صوتی یا کلماتی که ترند هستند نمی شود و مانند ابزار keyword planner کلمات را گروه بندی نمی کند.
پیشنهادات گوگل
به نقل از وب وان بهترین و مطمئن ترین ابزار برای تحقیق کلمه کلیدی، قطعا خود پیشنهاداتی است که گوگل ارائه می کند. حتما دقت کرده اید که اگر کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو کنید گوگل پیشنهاداتی را برای تکمیل کوئری شما نشان می دهد. در پایین هر صفحه گوگل نیز چندین پیشنهاد تحت عنوان “جستجوهای مرتبط” نشان می دهد.
علاوه بر پیشنهادات مرتبط، در گوشه سمت راست صفحات یک باکس تحت عنوان “people also ask for” وجود دارد که نزدیک ترین عبارات را مرتبط با کلمه کلیدی اصلی به شما نشان می دهد.
درست است که ابزارها کلمات بسیار زیادی به شما نشان می دهند اما همه این کیوردها مفید نیستند اما پیشنهادات گوگل دقیقا همان کلمات و عبارتی اند که توسط کاربران جستجو شده اند.
ارتباط شرکت سئو با تحقیق کلمه کلیدی
شرکت وب وان به عنوان یکی از بهترین شرکت های سئو سایت در ایران فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را به صورت کاملا اصولی انجام می دهد.
فرآیند تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن مناسب ترین کلمات در کنار پیشنهادات مشتری آغاز می شود. در این مرحله کلمات یا عبارت هایی که مشتریان با آن ها دنبال خدمات شما می گردند را پیدا می کنیم و بهترین و پر بازده ترین آن ها را انتخاب می کنیم و برنامه سئو و بهینه سازی سایت روی این کلمات انجام می گیرد.
برای اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات سئو سایت و تحقیق کلمه کلیدی به سایت وب وان مراجعه نمایید.