شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

این وبلاگ برای مطالعه و شناخت وسایل و تکنولوژی های روز دنیا و پیشرفت آن در طول زمان ایجاد شده است.

خانه های چوبی در مقابل آجری: آنچه باید بدانید

يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵ ب.ظ

یکی از رایج ترین سوالات خریداران بالقوه این است: "آیا خانه آجری بخرم یا خانه چوبی؟" این سوال خوبی است، اما پاسخ روشنی ندارد. با کمک برخی از نظرات متخصص، اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب هر یک بیندازیم تا ایده بهتری در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهتر است را به شما ارائه دهیم.

خرید یا ساخت خانه چوبی

جوانب مثبت
بسیاری از مردم علاقه زیادی به داشتن یک خانه چوبی ندارند. با این حال، سناریوهایی وجود دارد که ساخت خانه چوبی گزینه بهتری نسبت به خرید خانه آجری است.
در حالی که چوب مقرون به صرفه تر از آجر است، طبق یک مطالعه در سال 2017 که توسط RSMeans و انجمن صنعت آجر انجام شد، میانگین کل هزینه ساخت یک خانه با آجر سفالی تنها دو درصد بیشتر از چوب و سیمان الیافی است. بنابراین ارزان تر است، اما نه خیلی.
از نظر فرآیند نصب، چوب نسبت به آجر زمان‌برتر است. اولی به یک نجار نیاز دارد، در حالی که دومی به یک آجر تراش آموزش دیده و تمرین کرده نیاز دارد.

 

خانه چوبی


ران هیومز، معاون عملیات بازاریابی پست مدرن در لکسینگتون، کنتاکی، گفت: «منصفانه است که بگوییم زمان کار و هزینه نصب برای آجر بیشتر از سایدینگ چوبی است، اگر هر دو به درستی توسط حرفه‌های ماهر انجام شوند. او همچنین اضافه می‌کند که زمان لازم برای نصب می‌تواند به‌دلیل نوع مواد مورد استفاده، سطح مهارت کارگران و حتی آب و هوا متفاوت باشد.
چوب به عنوان ماده ای سبک و انعطاف پذیر در مناطق زلزله خیز بهتر است. دلیل این امر این است که نیروی زلزله با جرم سازه متناسب است، نسبت مقاومت به وزن بالای چوب به این ماده اجازه می دهد تا از فعالیت لرزه ای بسیار بهتر از آجر جان سالم به در ببرد.
چوب همچنین برای انعطاف پذیری زیبایی شناختی امتیاز می گیرد. چوب را می توان رنگ آمیزی کرد، واکس زد، لاک زد، برش داد، چسب زد و میخ کرد تا طرح های معماری همه کاره را تشکیل دهد. وقتی صحبت از سبک می شود، کار با چوب راحت تر است و خلاقیت بسیار بیشتری را امکان پذیر می کند.
منفی ها
در حالی که خانه های چوبی گزینه ای همه کاره تر و کم هزینه تر از خانه های آجری است، هنوز هم معایب عمده ای وجود دارد که باعث می شود بسیاری از خریداران خانه آجری را انتخاب کنند و هزینه های اضافی را نیز شامل می شود.
اخیراً، کمبود عرضه و تعرفه‌های تجاری، هزینه محصولات سایدینگ چوبی را افزایش داده و یافتن مواد خاص را دشوار کرده است.
می‌گوید: «در مورد من، یافتن دیوارپوش سدر جایگزین برای خانه‌ام در شرکت‌های عرضه چوب سنتی غیرممکن شد، بنابراین لازم دیدم که از فروشگاه‌های تخصصی با هزینه‌های بالاتر خرید کنم و فقط طول تخته‌های کوتاه‌تر برای انجام تعمیرات لازم وجود داشت.» هیومز
همچنین، چوب دشمنان زیادی دارد: موریانه ها، مورچه های نجار، زنبورهای نجار، و دارکوب ها. خانه های چوبی باید به طور مستمر از نظر آسیب و پوسیدگی کنترل شوند و تعمیر و نگهداری منظم - مانند تراشیدن و رنگ آمیزی دوره ای - ضروری است. به همین دلیل، چوب معمولاً نیاز به تعمیر و/یا تعویض بیشتر دارد.
حالا بیایید در مورد دشمن اصلی چوب صحبت کنیم: آب. چوب مستعد آسیب آب است که شانس رشد کپک را افزایش می دهد. در آب و هوای بد، چوب منبسط و منقبض می شود و می تواند تاب خورده یا احتمالاً خم شود. مگر اینکه در مناطق زلزله خیز یا با رطوبت زیاد زندگی کنید، هیچ چیز بهتر از آجر در برابر آب و هوا و فرسودگی عمومی مقاوم نیست.


خرید یا ساخت خانه آجری

جوانب مثبت
بسیاری از مردم آجر را ترجیح می دهند و بنابراین تنها بر اساس همین دلیل خانه آجری می خرند. با این حال، دلایل بزرگ دیگری برای خرید یا ساخت خانه آجری وجود دارد.
به گفته انجمن صنعت آجر در رستون، ویرجینیا، یک نمای بیرونی آجر شش درصد به ارزش فروش مجدد خانه می افزاید. خانه های آجری تمایل دارند کمی سریعتر و با قیمت های بالاتر به فروش برسند، زیرا آجر به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و عمر آن بسیار بهتر از چوب است. آجر به آرامی فرسوده می شود، در حالی که چوب به حدی آسیب می بیند که فقط می توان آن را جدا کرد و جایگزین کرد.

 

خانه آجری


هیومز در مورد تعمیر و نگهداری می گوید:

آجر عمدتاً در برابر عناصری که نمای بیرونی چوب را آزار می دهند غیر قابل نفوذ است. حشرات آجر را نمی خورند و آجر نمی پوسد. آجر در برابر آب نفوذ ناپذیر نیست، اما اگر آجر به درستی نصب شود می تواند بدون آسیب خیس و خشک شود. در طول مدت زمان طولانی، آجر می تواند مانند یک سنگ در اثر بادهای تند، شکستگی های یخ، فرسایش یابد و از طریق فرآیند انبساط و انقباض، با این حال، این فرآیند بسیار طولانی است.
تمیز نگه داشتن آجر نیز راحت تر از چوب است و نکته اصلی فروش این است که آجر نسوز است.
منفی ها
معایب خرید یا ساخت خانه آجری کم است. با این حال، برخی از مسائل همراه با انتخاب خانه آجری وجود دارد.
اگر از آجرهای باکیفیت استفاده کنید، آجر می تواند گرانتر از چوب باشد. با این حال، اگر پول اضافی را برای آجر خوب خرج نکنید، فقط هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. آجر ارزان قیمت متخلخل است که باعث رشد کپک، رطوبت و در نهایت ترک می شود.
آن فیرفکس، یک معمار آمریکایی مستقر در نیویورک و مدیر بنیانگذار Fairfax & Sammons، تجربه خود را با آجرکاری مشکل‌ساز توضیح می‌دهد:
یک خانه آجری می تواند کمتر از چوب نگهداری شود زیرا نیازی به رنگ آمیزی ندارد. با این حال، به عنوان یک معمار، گاهی اوقات با خانه‌های آجری مواجه شده‌ام که وظیفه بازسازی آن‌ها را بر عهده داشته‌ام، که با آجرهای غیرجذاب و ارزان ساخته شده‌اند. در آن صورت، من یک رنگ سفید را مشخص کرده‌ام که سپس با شیلنگ پایین می‌آید و آجر را در مکان‌هایی نمایان می‌کند. این بدون نیاز به روکش یا جایگزینی مصالح نما، ظاهری اصیل گرم به نما می‌دهد.»
همچنین، در حالی که بالا رفتن از پیچک ممکن است در کنار خانه آجری چشمگیر به نظر برسد، پوشش گیاهی می تواند با گسترش شکاف های موجود یا از بین بردن ملات ضعیف شده به آجر آسیب برساند. اما چوب در برابر پیچک نیز شانس زیادی ندارد زیرا این گیاه می تواند به راحتی بین تخته ها حرکت کند و حشرات آسیب رسان به چوب را در خود جای دهد.
علاوه بر این، هیومز فاکتور مهم دیگری را که باید هنگام تصمیم گیری بین آجر یا چوب در نظر گرفت، آشکار می کند: محدودیت های همسایگی.
«در بسیاری از محله‌ها در سراسر ایالات متحده، پیمان‌های محدودکننده‌ای وجود دارد که نوع و حتی درصد موادی را که باید در نمای بیرونی خانه استفاده شود تا با موضوع محله مطابقت داشته باشد، تعیین می‌کند، مانند «آجر به درجه” یا حداقل تعداد اضلاع که روکش آجری باشد.”
خط پایین
هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع خانه برای موقعیت خاص شما بهترین است، چند دستورالعمل وجود دارد که باید رعایت کنید. مهم ترین اطلاعاتی که برای تصمیم گیری نهایی خود باید جمع آوری کنید به شرح زیر است: کیفیت ساخت و ساز، میزان نگهداری و نگهداری و هزینه های کلی هر کدام. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید بر اساس اولویت ها و وضعیت مالی خود تصمیم بگیرید.

  • kezhvan abbasi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی