شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

این وبلاگ برای مطالعه و شناخت وسایل و تکنولوژی های روز دنیا و پیشرفت آن در طول زمان ایجاد شده است.

راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدیان

سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵ ق.ظ

آیا به دنبال اولین دوربین واقعی خود هستید؟ آیا می خواهید بدانید به دنبال چه چیزی باشید و چگونه انتخاب کنید؟

در سال 2022، شما گزینه های زیادی دارید، اما صحبت در مورد مگاپیکسل، فناوری بدون آینه، نوع منظره یاب و سایر اصطلاحات فنی می تواند بسیار گیج کننده و بسیار سریع باشد. به همین دلیل است که در این راهنمای خرید دوربین برای مبتدیان، من قصد دارم همه چیز را برای شما شرح دهم.

به طور خاص، من قصد دارم انواع مختلف دوربین‌ها و ویژگی‌های کلیدی را که باید جستجو کنید، به‌علاوه نکات ساده‌ای را برای به دست آوردن مدل مناسب برای نیازهای شما به اشتراک می‌گذارم.

قیمت

همه دوربین ها هزینه زیادی دارند، و گاهی اوقات مقدار زیادی از آن - بنابراین تعیین بودجه محل خوبی برای شروع است.

در تجربه من، ساده ترین رویکرد برای بودجه بندی دوربین، ارائه یک پنجره قیمت باریک است. اگر فکر می‌کنید می‌خواهید کمتر از 1000 دلار خرج کنید، غرق در انتخاب خواهید شد، اما اگر محدوده 800 تا 1000 دلار را هدف قرار دهید، گزینه‌های شما بسیار قابل کنترل‌تر خواهند بود.

در حالی که در حال بررسی بودجه دوربین خود هستید، به لوازم جانبی دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهید توجه کنید. تمام بودجه خود را صرف یک بدنه دوربین بدون لنز نکنید. و بسته به نوع عکاسی که قصد انجام آن را دارید، ممکن است بخواهید سه پایه، فلاش خارجی، باتری اضافی و کارت حافظه تهیه کنید.

انواع دوربین

اکنون که (امیدوارم) بودجه خود را تعیین کرده اید، زمان آن رسیده است که بفهمید کدام نوع دوربین برای شما مناسب است.

به طور کلی، شما چهار گزینه اصلی دارید:

  • دوربین های نقطه و عکس بگیرید
  • دوربین های پل
  • دوربین های DSLR
  • دوربین های بدون آینه

 

 

هرچه سنسور بزرگتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است (همه موارد دیگر برابر هستند). به همین دلیل، سنسورهای بزرگ معمولاً گران هستند و همچنین تمایل دارند به جای مبتدیان، به دست حرفه ای ها راه پیدا کنند.

در واقع، بزرگترین سنسورهای مصرف کننده به عنوان فول فریم شناخته می شوند و به اندازه یک نگاتیو 35 میلی متری هستند. اما اکثر دوربین های موجود در بازار دارای سنسورهای کوچکتر از فول فریم هستند. معمولاً به آنها برش داده شده یا APS-C گفته می شود. سپس سنسورهای کوچک‌تری وجود دارند که به نام چهار سوم شناخته می‌شوند و حتی سنسورهای کوچک‌تر (اگرچه وقتی به زیر چهار سوم رسیدید، منحصراً به دوربین‌های کامپکت و بریج نگاه خواهید کرد).

اگر هدف اصلی شما گرفتن تصاویر واضح و تمیز است، پس توصیه می‌کنم حداقل یک سنسور چهار سوم بخرید (و از شما می‌خواهم گزینه‌های APS-C و حتی گزینه‌های فول فریم اقتصادی را در نظر بگیرید). گفته می‌شود، سنسورهای بزرگ‌تر با بدنه‌های دوربین بزرگ‌تر مطابقت دارند، بنابراین یک سنسور کوچک‌تر معاوضه‌ای است که ارزش آن را دارد، به خصوص اگر قصد دارید مکررا سفر کنید یا دوست دارید یک دوربین را در جیب خود حمل کنید.

توجه داشته باشید که سنسورهای بزرگتر اغلب مگاپیکسل بیشتری ارائه می دهند که در بخش بعدی به اهمیت آن می پردازم:

وضوح (مگاپیکسل)

این روزها دوربین‌های با مگاپیکسل بالا همه‌گیر شده‌اند. شما دوربین هایی مانند Canon EOS R5 و Nikon Z7 II با کیفیت 45 مگاپیکسل، Sony a7R IV به وضوح 61 مگاپیکسل و صحبت از یک مدل 80+ مگاپیکسلی از Canon دارید.

تاثیر مگا پیکسل بالا در چیست؟ چاپ بزرگ و برش عرض جغرافیایی.

به عبارت دیگر، یک دوربین 61 مگاپیکسلی به شما امکان می‌دهد تا پرینت‌های غول‌پیکری با جزئیات زیاد تولید کنید، یا به شما اجازه می‌دهد سوژه خود را برای یک نمای بزرگ‌نمایی کنید.

متأسفانه، تعداد مگاپیکسل بالاتر با چندین اشکال قابل توجه همراه است. به عنوان مثال، مگاپیکسل های بیشتر تمایل به کاهش قابلیت های ISO بالا دارند تا در نور کم، تصاویری پر سر و صدا و نامرتب بگیرید. همچنین، وضوح تصویر مستقیماً با اندازه فایل در ارتباط است، بنابراین کارت حافظه و هارد رایانه خود را با دوربینی با وضوح بالا بسیار سریعتر پر می کنید.

قبل از اینکه بیرون بروید و آن دوربین 40+ مگاپیکسلی را بخرید، از خود بپرسید: آیا واقعاً به این تعداد مگاپیکسل نیاز دارم؟ گاهی وقت ها صرفه جویی به درد می خورد!

قابلیت ISO بالا

برخی از دوربین ها می توانند با ISO 3200، ISO 6400 و فراتر از آن بدون ایجاد نویز قابل توجه عکسبرداری کنند، در حالی که برخی دیگر برای تولید تصاویر قابل استفاده از ISO 800 تلاش می کنند.

در اینجا، این تفاوت تا حدی تابع اندازه است، جایی که سنسورهای بزرگتر عملکرد بهتری در نور کم ارائه می دهند، اما همچنین تابعی از فناوری حسگر است، که در آن انواع خاصی از سنسورها (که اغلب در گران ترین دوربین ها یافت می شوند) بهتر از سایرین هستند.

متأسفانه، تعیین قابلیت های ISO بالا یک دوربین به تنهایی از روی برگه مشخصات آن دشوار است، بنابراین مهم است که قبل از خرید هر مدل خاصی، بررسی های عملی را بخوانید، به خصوص اگر عکاسی در نور کم برای شما جالب باشد.

کیفیت لنز (و انتخاب لنز)

یک سنسور فقط به اندازه لنزی که در مقابل آن قرار می دهید خوب است. اگر لنز شما تار است، پس می‌توانید بهترین حسگر جهان را داشته باشید، اما عکس‌های شما نیز تار می‌شوند.

اگر قصد خرید دوربین نقطه‌ای و عکاسی یا پل را دارید، محدوده زوم مدل‌های مختلف را مقایسه کنید. از خود بپرسید: چقدر زوم نیاز دارم؟ برخی از لنزها طیف وسیعی را پوشش می دهند و بنابراین می توانند بسیاری از ژانرهای عکاسی از مناظر گرفته تا پرندگان و هر چیزی را که بین آنها وجود دارد انجام دهند. لنزهای دیگر دارای محدوده زوم محدودتری هستند که بسته به علایق شما ممکن است خوب باشد یا ممکن است مشکل ساز شود.

با دوربین‌های DSLR و مدل‌های بدون آینه، باید حداقل یک لنز بخرید – در غیر این صورت، دوربین شما نمی‌تواند عکس بگیرد. خوشبختانه، گزینه‌های لنز تقریباً بی‌پایان هستند و تقریباً برای هر ژانر عکاسی، از پرتره گرفته تا خیابان، حیات وحش و فراتر از آن، لنزهایی وجود دارد. بسیاری از دوربین ها به عنوان کیت های همراه با بدنه و لنز دوربین ارائه می شوند. این لنزهای "کیت" معمولاً کیفیت پایین تری دارند اما مطمئناً می توانند نتایج خوبی داشته باشند.

برخی از لنزها بر اساس چندین عامل اصلی گرانتر از سایرین هستند: آنها نور زیادی را وارد می کنند، و تصاویر بسیار واضح و بدون اعوجاج تولید می کنند. آنها همچنین ممکن است دارای فواصل کانونی بلندتر یا محدوده بزرگنمایی بزرگ باشند و اغلب با استانداردهای دقیق تر و بادوام تر ساخته می شوند.

در واقع، انتخاب لنز عالی اغلب به سختی انتخاب یک دوربین عالی است. با این حال، به عنوان یک مبتدی، اغلب منطقی است که با یک لنز کیت شروع کنید، زمانی را صرف توسعه علایق عکاسی خود کنید و سپس در صورت نیاز به لنزهای تخصصی تر ارتقا دهید.

اگر به دنبال لیستی از لنزهای عالی برای شروع هستید، خلاصه ما را از محبوب ترین لنزها در بین خوانندگان ما بررسی کنید.

بیشتربخوانید:

برترین برندهای دوربین در سال 2022

ویژگی های کلیدی اضافی

تا این مرحله، من روی موارد ضروری دوربین تمرکز کرده ام - ویژگی هایی که همیشه باید قبل از انتخاب دوربین به آنها فکر کنید.

اما بسته به ژانرهای مورد علاقه شما، ویژگی های اضافی زیادی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد. در این بخش، چند مورد از بزرگ‌ترین‌ها را برجسته می‌کنم که با این موارد شروع می‌شود:

فوکوس خودکار و سرعت رانندگی

اگر می‌خواهید از اکشن عکاسی کنید - ورزش، حیات وحش یا پرندگان - به دوربینی با فوکوس خودکار پیشرفته و سرعت عکس‌برداری مداوم بالا نیاز دارید.

به دنبال مدل هایی باشید که دارای الگوریتم های ردیابی پیچیده هستند (مانند فوکوس خودکار چشم انسان یا حیوان). همچنین به دنبال 10+ فریم در ثانیه و همچنین بافر عمیق (50+ فریم) باشید.

ماندگاری

برخی از دوربین ها برای دوام ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر برای کنترل باران خفیف تلاش می کنند.

اگر قصد دارید بیشتر عکس های خود را در داخل خانه بگیرید، دوام ممکن است برای شما مهم نباشد. اما اگر از مناظر، حیات وحش، ورزش یا حتی رویدادهای خارج از منزل عکس می گیرید، هر چه دوربین شما از آب و هوای بیشتری برخوردار باشد، بهتر است.

ارگونومی و هندلینگ

برخی از دوربین‌ها به لطف ویژگی‌های مفیدی مانند صفحه نمایش کامل، عملکرد لمسی و جوی استیک‌های فوکوس خودکار، در دست گرفتن راحت هستند و به‌علاوه کار با آن‌ها آسان است.

  • kezhvan abbasi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی