شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

این وبلاگ برای مطالعه و شناخت وسایل و تکنولوژی های روز دنیا و پیشرفت آن در طول زمان ایجاد شده است.

۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۱
شهریور
۰۰

نقاشی ساختمان یکی از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی است. بسیاری از فروشگاه های رنگ و ابزار ساختمان مانند سوپر ابزار پارس،  انواع مدل های رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک را به شما ارائه می دهند. آیا می دانید که تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک در چیست و در چه مکانی کاربرد دارند؟ با خواندن این مطلب و شناخت مزایا و معایب رنگ پلاستیک و اکریلیک و همچنین تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک می توانید تصمیم بگیرید که برای نقاشی ساختمان کدامیک از این دو رنگ را باید خریداری کنید.

مهم ترین مواردی که نقاشان ساختمان برای انتخاب و خرید رنگ ساختمانی مد نظر قرار می دهند عبارتند از :

  •     میزان پوشانندگی رنگ
  •     براق، مات یا نیمه مات بودن رنگ
  •     بوی رنگ
  •     مدت زمان خشک شدن رنگ
  •     ماندگاری رنگ
  •     قابلیت شستشوی رنگ

تفاوت بین رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک را در تمامی این موارد بررسی می کنیم.

مهم ترین تفاوت های رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک

تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک : قابلیت شستشو

رنگ اکریلیک با وجود اینکه پایه آب است، اما به دلیل اینکه با استفاده از ترکیبات پلیمری ساخته شده است، در مواجهه با آب خاصیت ضد آب پیدا کرده و قابل شستشو است. اما رنگ پلاستیک خاصیت ضد آب ندارد. تنها رنگ های با کیفیت و درجه یک پلاستیک می توانند مقاومت بالاتری در برابر آب دارد. با این حال باز هم قبلیت شستشوی 100 درصد ندارد.

تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک : ماندگاری

 

رنگ اکریلیک به دلیل اینکه در برابر رطوبت نور خورشید و دما مقاومت بالاتری دارد، ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ پلاستیک دارد. به طوریکه رنگ اکریلیک برای سالها بدون تغییر رنگ باقی می ماند.

 

تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک : محل اجرا

رنگ پلاستیک به دلیل اینکه قابلیت شستشو ندارد، معمولا در  مکان هایی کاربرد دارد که کمتر در معرض آلودگی قرار می گیرد تا نیاز به شستشوی آن به حداقل برسد. از رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف خانه ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس بهداشتی، کمد دیواری، پارکینگ و ... استفاده می شود.

رنگ اکریلیک کاربرد گسترده تری نسبت به رنگ پلاستیک دارد و رنگ اکریلیک را می توانید در انواع فضاهای داخلی ، نمای خارجی ساختمان، رنگ آمیزی اتوبان ها، نقاشی روی پارچه و استخر مورد استفاده قرار دهید.

 

تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک : انواع رنگ

رنگ پلاستیک در انواع نیم پلاستیک و تمام پلاستیک در بازار وجود دارد. تفاوت این دو نوع تنها در میزان مقاومت در برابر رطوبت و دما است. رنگ نیم پلاستیک مقاومت بیشتری در برابر آب و دما دارد. انواع رنگ های پلاستیک با نام های رنگ پلاستیک ممتاز، درجه 1 و درجه 2 به بازار ارائه می شود. طبیعی است که رنگ های پلاستیک ممتاز و درجه یک با کیفیت تر است.

رنگ اکریلیک نیز در انواع رنگ اکریلیک براق، نیمه براق و مات در بازار وجود دارد.

 

تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک : حلال و رقیق کننده

هر دو رنگ پلاستیک و اکریلیک پایه آب هستند و شما برای اجرای هر دو رنگ باید رنگ ها را با مقدار مشخصی از آب مخلوط کنید تا قابلیت اجرا با قلمو و غلطک نقاشی را داشته باشند.

 

نسبت ترکیب رنگ اکریلیک با آب

برای بهترین ترکیب رنگی اکریلیک با آب را بدست بیاورید لازم است آب را به اندازه 20 درصد از رنگ اکریلیک به آن اضافه کنید. به این ترتیب یک چهارم از رنگ اکریلیک شما باید آب باشد.

 

نسبت ترکیب رنگ پلاستیک با آب

نسبت ترکیب رنگ پلاستیک با آب به این صورت است که 40 تا 70 درصد حجم رنگ را با آب مخلوط کنید. این میزان به غلظت رنگ مورد نیاز شما بستگی دارد.

 

تفاوت رنگ اکریلیک و پلاستیک : حلال و رقیق کننده

رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک هر دو بدون بو است. با این حال پس از اجرای رنگ و همچنین در حین انجام رنگ آمیزی محیط اگر بوی رنگ را احساس کردید، نگران نباشید. لزومی ندارد محیط را ترک کنید و بوی رنگ آن ها به سلامت شما آسیب نمیرساند.

 

قیمت رنگ پلاستیک در مقایسه با رنگ اکریلیک

رنگ پلاستیک قیمت پایین تری نسبت به رنگ اکریلیک دارد. اگر با محدودیت بودجه در نقاشی ساختمان رو در رو هستید، رنگ پلاستیک قطعا ارزان تر خواهد بود. برای مشاهده انواع قیمت رنگ اکریلیک ساختمانی می توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

https://superabzarpars.com/fa/لیست-محصولات/رنگ-اکریلیک/صفحه/1/تعداد-در-صفحه/30

در انتها

رنگ اکریلیک بهتر است یا رنگ پلاستیک؟

رنگ پلاستیک در کوتاه ترین زمان ممکن خشک شده و بدون بو می باشد. همچنین اگر به دنبال رنگ ساختمانی هستید که به آسانی اجرا شود، رقیق کننده آن آب باشد، مقاومت خوبی داشته باشد، رنگ پلاستیک بهترین انتخاب است.

رنگ اکریلیک ساختمانی(Acrylic paint) رنگ دوستدار محیط زیست و بر پایه آب است که به دلیل عدم استفاده از مواد نفتی با طبیعت سازگار است. رنگ اکریلیک سابقه رنگ پلاستیک و رنگ روغن را ندارد، با این وجود به دلایل قابل توجهی از جمله اینکه در محیط داخلی و خارجی قابلیت استفاده است، بدون بو است و به راحتی خشک می شود، توانست خیلی زود بخشی از بازار رنگ ساختمانی را به خود اختصاص دهد.

در پایان روز ، بهترین رنگ آن رنگی است که متناسب با نیازهای زیبایی، عملکردی و بودجه شما انتخاب شده باشد. بنابراین در انتخاب رنگ ساختمانی خود عاقلانه رفتار کنید.

منبع :

https://www.salameno.com/news/55291619/تفاوت-رنگ-اکریلیک-و-رنگ-پلاستیک-در-نقاشی-ساختمان

  • kezhvan abbasi
۲۷
شهریور
۰۰

 

هنگامی که نیاز به ایجاد سوراخ در دیوار یا تخته دارید، بهترین راه حل استفاده از  دریل است که بتواند سریع و ظرف چند ثانیه سوراخی با اندازه های یکسان را روی سطح خود ایجاد کنید. اگر سوراخ ایجاد شده با دریل را با سوراخی که با استفاده از میخ و چکش ایجاد می کنید مقایسه کنید براحتی در می یابید که سوراخ های ایجاد شده با دریل بسیار یکدست و با کنترل عمق سوراخ است، شما کمترین فشار را به دستان خود آورده اید و البه سرعت ایجاد سوراخ با دریل بسیار کمتر از ایجاد سوراخ با استفاده از چکش است. شاید زمان آن رسیده که با خرید دریل خانگی از برند توسن، که یکی از بهترین برند های تولید کننده دریل به شمار می رود، کارهای خانگی خود را سرعت ببخشید.

 

با خرید یک دریل خانگی خوب می توانید چندین کار را با دریل انجام دهید، از جمله به عنوان همزن برای مخلوط کردن رنگ یا به عنوان پیچ گوشتی برای بازو بسته کردن پیچ بدون توجه به اندازه یا نوع سر پیچ. بنابراین اگر به کارهای فنی خانگی علاقه دارید با خرید دریل کارهای خود را سرعت ببخشید.

 

خرید دریل خانگی

انواع دریل

اگر برای خرید دریل به یک فروشگاه ابزار صنعتی و خانگی مانند سوپر ابزار پارس مراجعه کنید در می یابید که انواع دریل ها در دو دسته کلی برقی(باسیم) و شارژی (بی سیم) قرار گرفته اند.

دریل شارژی

دریل شارژی(بی سیم) محبوب ترین نوع دریل های خانگی هستند. نیروی موتور آن ها با استفاده از یک باتری قابل شارژ که در قسمت پایین دسته دریل قرار گرفته تامین می شود. ظرفیت باتری بر حسب ولت اندازه گیری می شود که با قدرت دریل دستگاه نیز برابر است. دریل های شارژی به شما این امکان را می دهد که در هر مکانی بدون نیاز به نگرانی در مورد یافتن پریز برق و طول کابل اتصال به برق با دریل کار کنید.

دریل برقی(سیم دار)

برای انجام کارهای بزرگ صنعتی و کارگاهی همیشه خرید دریل برقی انتخاب خریداران است. دریل های برقی حتی در سال های اولیه تولید دریل های شارژی همچنان محبوب بودند، چراکه دریل های شارژی در ابتدا قدرت و توان دریل های برقی را نداشتند. اما به مرور زمان دریل های شارژی توانستند تا حدودی با دریل های برقی رقابت کنند.

اگرچه همه دریل های برقی ظاهر یکسانی دارند، اما هنگامی که به دنبال خرید دریل برقی هستید، نباید تنها سیم دریل برقی را در نظر بگیرید. بلکه همه دریل های برقی ویژگی های دیگری دارند که در انتخاب و خرید آن ها نقش دارند. در ادامه مهمترین موضوعاتی که در خرید دریل خانگی باید در نظر داشته باشید را بررسی می کنیم:

مهم ترین مواردی که در خرید دریل خانگی باید در نظر بگیرید.

سه نظام دریل

سه نظام یکی از اجزاء مهم هر نوع دریل است. چرا که اندازه قطر سه نظام می تواند در انتخاب مته هایی که برای ایجاد حفره انتخاب می کنید،تاثیر گذار باشد. سایز 10 متداولترین نوع سه نظام دریل است و به این معنی است که این مدل، مته یا سر پیچ گوشتی به قطر ۱۰ میلی متر را درون خود جای می دهد. دریل های اندازه ۱۰ معمولاً کوچک هستند. نوع دیگر آن که نظام ۱۳ است که به معنای قطر ۱۳ میلیمتری مته و یا سر پیچ گوشتی است.

آمپر

مهم ترین مورد در اندازه گیری قدرت حفاری دریل های برقی، آمپر است. برای اکثر کاربران خانگی، دریل سیم دار با قدرت 6 یا 8 آمپر کافی است.

باتری

اکثر دریل های شارژی از باتری لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده می کنند. این باتری ها برای صدها مورد استفاده دوام می آورند و قدرت کافی را برای حفاری برای چند ساعت استفاده مداوم را فراهم می کنند.

چاک

 یک دریل شارژی معمولاً از یک دسته قابل چرخش به نام چاک استفاده می کنند که به شما امکان می دهد آن را برای نگهداشتن مته محکم و شل کنید. برای قرار دادن مته در چاک باید آن ا باز کرده و برای ایجاد سوراخ باید حتما آن را سفت و محکم کنید.

نور

 برخی از دریل ها دارای یک چراغ LED در دریل، نزدیک چاک هستند. این یک ویژگی عالی است که به شما امکان می دهد هنگام کار در شرایط تاریک براحتی حفاری کنید.

سرعت

اکثر دریل ها دارای تنظیم سرعت هستند که تعداد دور در دقیقه متفاوتی را ارائه می دهد. تنظیم سرعت بیشتر برای سوراخکاری مناسب است، در حالی که تنظیم سرعت کندتر برای باز و بسته کردن پیچ بهتر عمل می کند. شما اغلب سرعت را از طریق سوئیچ ضامن کنترل می کنید.

ماشه

 تا زمانی که ماشه دریل فشار می دهید دریل شروع به چرخیدن می کند. به محض اینکه ماشه را رها کنید، چرخش متوقف شود.

ولتاژ

 روش اصلی اندازه گیری قدرت حفاری برای دریل برقی ولتاژ آن است. دریل با درجه ولتاژ بالاتر توانایی بیشتری برای نفوذ به مواد سخت یا حرکت سریع پیچ ها را ارائه می دهد. اکثر دریل های برقی برای استفاده در خانه در محدوده 12 تا 18 ولت قرار می گیرند، اما برای به دست آوردن قدرت بیشتر می توانید دریل های 20 تا 24 ولت خریداری کنید.

برند سازه دریل

میزان اعتبار برند سازنده دریل و هر ابزار ساختمانی عامل مهمی است که نباید آن را نادیده بگیرید. در مورد دریل، کیفیت ساخت دریل، طراحی دسته آن، وزن و گارانتی از مهم ترین مواردی است که برای خرید دریل از یک برند باید به آن توجه داشته باشید.

دریل توسن

توسن(TOSAN) برند شناخته شده ای در زمینه ابزار برقی و دستی در ایران است. این برند از سال 80 با تولید ابزارهای برقی و دستی شروع به کار کرد و طی این سالها توانست در بین تولیدکنندگان به جایگاه قابل قبولی دست یابد. کیفیت استاندارد محصولات توسن، قیمت مناسب ابزار وخدمات پس از فروش آن، از مهم ترین عواملی است که باعث محبوبیت این برند در بین خریداران ابزار برقی در ایران شده است. به طوریکه می توان گفت دریل توسن از محبوب ترین ابزار تولیدی این شرکت است که در ایران بسیار پرطرفدار است.

ویژگی های دریل توسن

کیفیت ساخت دریل های توسن بسیار بالا و برای خریداران رضایت بخش است

قیمت دریل توسن نیز در مقایسه با سایر هم ردیفان این حوزه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است

پشتیبانی و خدمات پس از فروش برند توسن در ایران یکی دیگر از مزیت های این برند است که به شما اجازه می دهد انواع قطعات و تجهیزات مورد نیاز ابزارهای برقی این برند از جمله دریل را به راحتی تهیه کنید.

انواع محصولات توسن با ارزان ترین قیمت را در لینک زیر مشاهده کنید :

https://superabzarpars.com/fa/برندها/توسن

 

بهترین دریل های خانگی توسن

بهترین دریل های خانگی توسن

خوشبختانه توسن انواع دریل خود با قابلیت های متفاوت از جمله دریل ساده، چکشی، پیچ گوشتی و همزن ارائه کرده است. برخی از بهترین مدل های دریل های خانگی توسن به قرار زیر است :

دریل ساده توسن

دریل برقی 10 توسن مدل D0100

دریل برقی 10 توسن مدل 0100D با وزنی سبک مناسب انواع سوراخ کاری در سطوح مختلف فلزی و چوب می باشد که حداکثر قطر سوراخکاری در فولاد 10 میلیمتر و در چوب 20 میلیمتر می باشد. همچنین دارای دسته ارگونومیک با پوشش ضد تعریق و سه نظام ساده (آچار خور) بوده که قابلیت کار با انواع مته 1.5 تا 10 میلیمتر را دارد.

دریل چکشی توسن

 دریل برقی 13 ضربه ای توسن مدل D022

دریل برقی 13 ضربه ای توسن مدل 0022 D با وزنی ایده آل مناسب انواع سوراخ کاری در سطوح مختلف فلزی، چوب و دیوار می باشد که حداکثر قطر سوراخکاری در بتن 16 میلیمتر‍‍‍‍‌‌‌‌‍، در فولاد 13 میلیمتر و در چوب 30 میلیمتر می باشد. همچنین دارای دسته ارگونومیک با پوشش ضد تعریق و سه نظام ساده ( آچار خور ) بوده که قابلیت کار با انواع مته 1.5 تا 13 میلیمتر را دارد.

دریل پیچ گوشتی توسن

پیچ گوشتی شارژی توسن مدل 2017SCX

پیچ گوشتی شارژی توسن مدل 2017SCX با قابلیت شارژ سریع در یک ساعت کامل شارژ شده و دارای 104 عدد سرپیچ گوشتی و رابط با کیفیت کاربردی و 12 ماه گارانتی میباشد

 

فروشگاه سوپرابزار پارس

فروشگاه سوپر ابزار پارس

بسیاری از فروشگاه های ابزار ساختمانی انواع مختلفی از دریل برقی و شارژی خانگی را به شما ارائه می دهند. برای اطمینان از خرید دریلی که کیفیت ساخت خوبی دارد، باید فقط از فروشندگان معتبر به صورت آنلاین یا حضوری در فروشگاه دریل را خریداری کنید. در حالت ایده آل، قبل از خرید دریل را در فروشگاه ببینید، اما اگر این امکان پذیر نیست، با کارشناسان فروشگاه سوپرابزار پارس (superabzarpars.com) مشورت نمایید. در این فروشگاه مجموعه کاملی از ابزار آلات صنعتی، برقی، نجاری، مکانیکی، ساختمانی و رنگهای ساختمانی و ... ارائه میگردد.

راه های ارتباطی:

آدرس: تهران، یافت آباد، بلوار معلم، پلاک 280، فروشگاه سوپر ابزار پارس

ایمیل: Admin@superabzarpars.com

تلفن: 021-66210119  021-66223270  

ساعات کاری فروشگاه : شنبه الی چهار شنبه : 9 الی 17 پنجشنبه : 9 الی 13

 

منبع :https://www.aftabir.com/

 

  • kezhvan abbasi
۲۷
شهریور
۰۰


رنگ اکریلیک ساختمانی(Acrylic paint) رنگ دوستدار محیط زیست و بر پایه آب است که به دلیل عدم استفاده از مواد نفتی با طبیعت سازگار است. رنگ اکریلیک سابقه رنگ پلاستیک و رنگ روغن را ندارد، با این وجود به دلایل قابل توجهی از جمله اینکه در محیط داخلی و خارجی قابلیت استفاده است، بدون بو است و به راحتی خشک می شود، توانست خیلی زود بخشی از بازار رنگ ساختمانی را به خود اختصاص دهد.

 

اگر با تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ روغنی و رنگ پلاستیک آشنا شده اید و تصمیم شگرفته اید از رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان خود استفاده کنید، بهتر است راهنمای خرید رنگ اکریلیک را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک بدست آورید.

 

مزایای رنگ اکریلیک

      رنگ اکریلیک خیلی زود خشک می شود
      رنگ اکریلیک بدون بو و گازهای سمی است و برای سلامتی خطری ندارد.
      قابل اجرا بر روی دیوارهای داخلی و خارجی است.
      رنگ اکریلیک قابل شستشو و ضد آب است.
      تنوع رنگی بسیار بالایی دارد
      رنگ اکریلیک ماندگاری و طول عمر بالایی دارد
      دچار تغییر رنگ نمی شود


معایب رنگ اکریلیک

      هنگام اجرا رد قلمو بر روی سطح صاف باقی می ماند.
      میزان درخشندگی و براقیت آن کمتر است.
      به دلیل اینکه خیلی سریع خشک می شود اگر به درستی اجرا نشود، حالت لاتکس به خود می گیرد.


کاربرد رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک را می توانید برای دیوارهای داخلی به راحتی اجرا کنید. علاوه بر این به دلیل اینکه ضدآب است می توانید برای نمای خارجی ساختمان نیز آن را به کار گرفته شود. اگر به دنبال رنگ آمیزی اجسام فلزی هستید، رنگ اکریلیک به دلیل خاصیت ضد زنگ خود می تواند گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی فلزات باشد.

 

حلال رنگ اکریلیک

 

رنگ اکریلیک پایه آب بوده و حلال آن آب است. برای رقیق کردن هر ۴ کیلوگرم رنگ اکریلیک ۱ کیلوگرم آب نیاز دارید. میزان غلظت رنگ اکریلیک بستگی به کار شما دارد. اگر به پوشش رنگ بیشتری نیاز دارید، باید غلظت رنگ را بیشتر در نظر بگیرید.

 

آیا رنگ اکریلیک قابل شستشو است؟

 

رنگ اکریلیک پایه آب است اما ساختار آن به دلیل استفاده از مواد پلیمری به گونه ای است که پس از مواجهه با آب حال ضدآب گرفته و آب به آن نفوذ نمی کند. بنابراین نگرانی برای شستشوی آن وجود ندارد.

 

تفاوت رنگ اکریلیک با رنگ روغن

 

رنگ اکریلیک و رنگ روغن هر دو برای نقاشان ساختمانی اهمیت بالایی دارند. به همین دلیل تنها با دانستن تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ روغنی است می توانید تصمیم بگیرید کدامیک از این دو رنگ را در پروژه ساختمانی خود اجرا کنید. مهم ترین تفاوت های این دو رنگ به قرار زیر است :
قیمت رنگ اکریلیک در مقایسه با رنگ روغنی بسیار کمتر است.
رنگ اکریلیک و رنگ روغنی هر دو قابل شستشو هستند.
رنگ اکریلیک چندین سال بدون رنگ ماندگاری دارد اما رنگ روغنی به مرور زمان تغییر رنگ داده و رنگ آن زرد می شود.
مهمترین تفاوتی که رنگ اکریلیک با رنگ روغنی دارد، از نظر بوی رنگ است. رنگ روغنی به دلیل انتشار گاز های سمی و بوی رنگ فوق العاده زیاد آن برای سلامتی انسان مضر بوده و کودکان و افرادی با مشکلات تنفسی نباید در معرض این رنگ قرار گیرند.
به علاوه رنگ روغنی خیلی دیر از رنگ اکریلیک خشک می شود.


تفاوت رنگ اکریلیک با رنگ پلاستیک

 

رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک هر دو پایه آب هستند. اما رنگ اکریلیک در برابر دما و رطوبت مقاومت بیشتری  دارد.در مورد اجرا نیز رنگ اکریلیک به دلیل اینکه قابلیت اجرا برای انواع سطوح را دارد، نسبت به رنگ پلاستیک برتری پیدا می کند.
کاربرد رنگ اکریلیک نیز بسیار گسترده تر از رنگ پلاستیک است. در حالیکه رنگ پلاستیک برای مکان هایی مانند کمد دیواری، سقف پذیرایی و مکان هایی که دسترسی محدود دارند مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ اکریلیک را می توان برای انواع فضای داخلی و خارجی ساختمان و حتی سطوح فلزی اجرا کرد.
تنها برتری رنگ پلاستیک به رنگ اکریلیک، رنگ پلاستیک ارزان تر از قیمت رنگ اکریلیک است.


مراحل نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

 

برای نقاشی دیوار های ساختمان با رنگ اکریلیک مراحل زیر را دنبال کنید.

  سطح مورد نظر خود را تمیز کرده و آلودگی و لکه های آن را پاک کنید.
با استفاده از بتونه اکریلیک، شکستگی ها و تورفتگی های دیوار را پر کنید.
سطح بتونه کاری شده را سنباده کشیده و برجستگی های دیوار را با سنباده از بین ببرید و از صاف و صیقلی بودن سطح اطمینان یابید.
یک رنگ آستر بر روی دیوار اجرا کرده و پس از خشک شدن رنگ اصلی را اجرا کنید.


انتخاب رنگ مناسب

 

مهم نیست که از رنگ اکریلیک یا رنگ روغن استفاده می کنید، انتخاب محصول مناسب می تواند بسیار سخت باشد. در زیر، ما کمی راهنمای خریدار را برای دو نوع مختلف رنگ ارائه کرده ایم تا بتوانید محصول مناسب را انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید رنگ اکریلیک

مهم ترین مزیت خرید رنگ اکریلیک ساختمانی را می توان قابلیت شستشو، قیمت مناسبت تر در مقایسه با رنگ روغنی، درخشندگی بالا، قبلیات اجرا بر روی انواع سطوح دانست با این حال موارد زیر را در خرید رنگ اکریلیک در نظر بگیرید:

اولین چیزی که احتمالاً هنگام خرید رنگ اکریلیک  به آن توجه خواهید کرد این است که برند های متفاوتی رنگ اکریلیک را تولید کرده اند. به همین دلیل لازم است رنگی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد.  رنگ اکریلیک با کیفیت می تواند بسیار گران تر باشند، اما می توانند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود، زیرا از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به محصولات رده پایین تر برخوردار هستند.


همچنین باید ویسکوزیته رنگ اکریلیک را که خریداری می کنید در نظر بگیرید. ویسکوزیته به ضخامت رنگ اشاره دارد. اکثر پروژه های نقاشی خانگی به رنگ اکریلیک درجه یک نیاز دارند که دارای قوام ضخیمی مشابه آنچه در رنگ های روغنی پیدا می کنید، دارند.


آخرین نکته ای که هنگام خرید رنگ اکریلیک باید به آن توجه کنید، چسبی است که سازنده از آن استفاده می کند. نکته اساسی این است که مطمئن شوید از رنگ هایی با چسب یکسان استفاده می کنید. همه رنگهای اکریلیک یکسان نیستند و استفاده از رنگ هایی با چسب های مختلف می تواند منجر به چسبندگی ضعیف یا ناهماهنگی های دیگر شود.


نوع رنگی که برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب می کنید، بستگی زیادی به پروژه مورد نظر شما دارد. با این حال، ما احساس می کنیم که ممکن است در نهایت با رنگ اکریلیک وضعیت بهتری داشته باشید. این رنگ برای استفاده در اطراف حیوانات خانگی و کودکان بی خطر است.


اگر قصد دارید روی پروژه کوچکی کار کنید که زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارد، ممکن است بخواهید رنگ های اکریلیک را در نظر بگیرید. رنگ های اکریلیک مفید هستند زیرا عملاً به هر سطحی می چسبند. با این حال، توجه داشته باشید که رنگ به سرعت خشک می شود.


علاوه بر این، رنگ اکریلیک صدها سال دوام می آورد، که احتمال استفاده مجدد از این ماده را کاهش می دهد. در نهایت، رنگ های اکریلیک ارزان تر از رنگ هایی مانند رنگ روغنی هستند. اگر نیازی به ترکیب رنگهای مختلف ندارید یا نگران رنگ و رنگدانه های خاص نیستید، رنگهای اکریلیک به نفع شماست.


فروشگاه سوپر ابزار پارس(https://superabzarpars.com) یکی از بهترین فروشگاه های عرضه کننده ابزار آلات صنعتی و انواع رنگ ساختمانی است. شما می توانید انواع رنگ اکریلیک مات و براق را با بهترین کیفیت از سوپر ابزار پارس خریداری کنید. تضمین کیفیت بالا و قیمت های فوق العاده این فروشگاه، قابلیت خرید اینترنتی انواع ابزار و رنگ‌های ساختمانی را از تمامی نقاط کشور فراهم ساخته و در اولین فرصت به دست مصرف کنندگان می رساند

 

منبع : https://resalat-news.com/

  • kezhvan abbasi
۲۷
شهریور
۰۰

 اگر برای رنگ آمیزی خانه خودتان قصد خرید رنگ ساختمانی را داشته باشید، حتما اسم رنگ روغنی و رنگ پلاستیک به گوشتان خورده است.رنگ روغن و رنگ پلاستیک هر کدام از بهترین رنگ های ساختمانی که می توانید در نقاشی ساختمان از آنها استفاده کنید؟ اما آیا تفاوت رنگ پلاستیک و زنگ روغنی را می شناسید؟آیا با مزایا و معایب رنگ پلاستیک و روغنی آشنایی دارید؟ آیا می دانید که کدام یک از این دو رنگ قابلیت شستشو دارد؟


رنگ روغنی چیست؟


رنگ روغنی که با نام( Oil color) شناخته می شود، برای رنگ آمیزی دیوار، سقف در فضای داخلی، بلکه برای فضای بیرون نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اغراق نیست اگر بگوییم پرطرفدار ترین رنگ ساختمانی در بین نقاشان ساختمان است. با بررسی پیشینه رنگ روغنی در می یابید که در سال های دور از ترکیب رنگدانه (پیگمنت) با جوشانده روغن های طبیعی مانند کتان، بزرک و سویا بدست می آمده،اما این روزها منشاء شیمیایی پیدا کرده و همچنان در صنعت و هنر مورد استفاده قرار می گیرد. انواع رنگ روغن به دلیل قابلیت شستشو و دوام بالایی که دارند، همواره مورد توجه رنگ کاران ساختمان قرار می گیرند.

رنگ پلاستیک چیست؟


رنگ پلاستیک در کوتاه ترین زمان ممکن خشک شده و بدون بو می باشد. همچنین اگر به دنبال رنگ ساختمانی هستید که به آسانی اجرا شود، رقیق کننده آن آب باشد، مقاومت خوبی داشته باشد، رنگ پلاستیک بهترین انتخاب است.از سالیان دور رنگ پلاستیک از جمله رنگ ساختمانی بود که برای رنگ آمیزی سطوح ساختمانی مورد استفاده قرار می گرفت. شما می توانید از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار، سقف و سایر سطوح به راحتی استفاده کنید. رنگ پلاستیک که در طی این سالها نیز رنگ پلاستیک با دارا بودن ذرات میکروسکوپی چسب، رنگدانه و بتونه یکی از پرطرفدار ترین رنگ های ساختمانی بوده و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

خرید رنگ پلاستیک در انواع مختلف تمام پلاستیک و نیم پلاستیک با بهترین قیمت می تواند برای دکوراسیون خانه شما انتخاب مناسبی باشد به شرطی که کاربرد رنگ پلاستیک را به خوبی بشناسید.

تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ روغنی از نظر حلال


رنگ پلاستیک بر پایه آب است. به این معن که برای رقیق کردن رنگ پلاستیک باید از آب استفاده کنید.
حلال رنگ روغنی تینر است. برای اینکه رنگ روغنی را رقیق و قابل استفاده کنید باید از تینر یا یک حلال نفتی استفاده کنید.


تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ روغنی از نظر انواع


رنگ پلاستیک در دو نوع در بازار وجود دارد:
رنگ تمام پلاستیک و رنگ نیمه پلاستیک.تفاوت رنگ تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک این است که رنگ تمام پلاستیک در برابر رطوبت مقاومت بالاتری از خود نشان میدهد.

رنگ روغنی در سه مدل در بازار وجود دارد.
رنگ روغنی براق، مات و نیمه مات. رنگ روغنی براق نسبت به مات و نیمه مات درخشندگی و براقیت بالاتری دارد.برای استفاده در محیط هایی که به صورت مستقیم با نور خورشید در تماس است مناسب تر است. رنگ روغنی مات برای سقف و دیوارهای داخلی به کار گرفته می شود و مقاومت کمتری نسبت به رنگ روغنی براق دارد.رنگ روغنی نیمه مات با ترکیب رنگ براق و مات بدست می آید و ترکیب از ویژگی های هر دو است.

تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ روغنی از نظر قابلیت شستشو


به جرات می توان گفت با خرید رنگ روغنی که 100 درصد قابلیت شستشو دارد، شما می توانید بدون نگرانی انواع سطوح را رنگ آمیزی کنید.
رنگ پلاستیک به دلیل اینکه بر پایه آب است 100 درصد قابلیت شستشو ندارد.


تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ روغنی از نظر پاک کردن از روی سطوح


از آنجایی که رنگ پلاستیک بر پایه آب است، برای پاک کردن رنگ پلاستیک از روی سطوح مختلف مانند فرض، شیشه، چوب و … می توانید از آب به تنهایی یا ترکیبی از آب و یک ماده شوینده مانند صابون استفاده کنید.
به دلیل اینکه رنگ روغنی با تینر یا مواد پایه نفتی رقیق می شود، برای اینکه بتوانید رنگ روغنی را از سطوح مختلف پاک کنید می توانید پس از خشک شدن رنگ روغنی، از تینر استفاده کنید.


تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ روغنی از نظر کاربرد


رنگ پلاستیک و رنگ روغنی هر دو برای دیوار های داخلی ساختمان به کار گرفته می شود.با این تفاوت که
رنگ پلاستیک بیشتر برای رنگ آمیزی سقف خانه ها استفاده می شود چراکه سقف خانه ها نیاز به شستشوی مداوم ندارد. اما سقف آشپزخانه و سرویس بهداشتی به دلیل میزان رطوبت بیشتری که دارد، از رنگ روغنی استفاده می شود.
رنگ روغنی را می توانید برای انواع دیوار های خانه استفاده کنید. محدودیتی برای استفاده از رنگ روغنی وجود ندارد.


تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ روغنی از نظر قیمت


قیمت رنگ پلاستیک به طور قابل توجهی از رنگ روغنی کمتر است. بنابراین در صورتی که عامل اول انتخاب رنگ شما هزینه و بودجه ای است که برای خرید رنگ می پردازید شک نداشته باشید که رنگ پلاستیک قیمت پایین تری دارد.در بین انواع رنگ روغنی نیز رنگ روغنی براق بالاترین قیمت را نسبت به دو نوع رنگ مات و نیمه مات دارد.

مزایای رنگ پلاستیک


رنگ مات زیبایی را برای دیوارها ایجاد می کند
خیلی سریع خشک می شود
رنگ پلاستیک برای سقف ساختمان بهترین انتخاب است
دیر تر رنگ اولیه خود را از ست می دهد
بوی بسیار کمی دارد
قابلیت اجرا با قلم رنگ و غلط را دارد
تنوع رنگ پلاستیک بسیار زیاد است


مزایای خرید رنگ روغنی


درخشندگی و براقیت بالایی دارد
100درصد قابلیت شستشو دارد، به همین دلیل برای مکان های پرتردد خرید رنگ روغنی بهترین انتخاب است
قابلیت اجرا با قلم رنگ و غلطک را دارد
تنوع رنگی بالایی دارد.
قدرت بالای چسبندگی


معایب رنگ پلاستیک


قابلیت شستشوی کامل را ندارد.
درخشندگی و براقی آن پایین است.
دوام و ماندگاری پایینی دارد.
به مرور زمان و بر اثر قرار گرفتن در مقابل نور خورشید دچار تغییر می شود
نمی توانید بر روی سطوح فلزی و چوبی از رنگ پلاستیک استفاده کنید


معایب رنگ روغنی


مدت زمان خشک شدن رنگ روغنی زیاد است.
بوی نامطبوعی که برای دو هفته باقی می ماند.
به دلیل گازهای سمی برای سلامتی افراد مناسب نیست.


چگونه رنگ پلاستیک را روی رنگ روغنی بزنیم؟


از آنجایی که رنگ روغنی و رنگ پلاستیک که بر پایه آب است به همین راحتی با یکدیگر ترکیب نمی شوند، باید برای اجرای رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی از یک واسط که بین این دو چسبندگی ایجاد کند استفاده کنید. تری سدیم فسفات باعث چسبندگی رنگ روغنی و رنگ پلاستیک می شود. برای این منظور در ابتدا باید رنگ روغنی را به وسیله سنباده بخراشید و از سدیم فسفات که در آب حل شده است بر روی سطح خراشیده شده استفاده کنید. سپس یک لایه رنگ آستری پلاستیک بر روی سطح اجرا کرده و در نهایت رنگ نهایی پلاستیک را روی آن اجرا کنید.

رنگ پلاستیک بخریم یا رنگ روغنی


رنگ پلاستیک بر پایه آب است و می تواند رنگ مات زیبایی را برای دیوارها ایجاد می کند. این رنگ ها به دلیل سهولت استفاده ، خاصیت خشک شدن سریع ، بوی کمی که دارد و قیمت ارزان تری که دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

رنگهای روغنی در برابر رطوبت مقاوم هستند. شما می توانید آنها را در اتاق های مرطوب مانند آشپزخانه یا حمام بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. میزان درخشندگی رنگ روغنی می تواند جلو زیبایی به خانه شما ببخشد.

منبع :https://www.otag.ir/

  • kezhvan abbasi
۰۸
شهریور
۰۰

قبل از مقایسه مدلهای جداگانه، می خواهید جستجوی خود را بر اساس ولتاژ مته مورد نظر خود محدود کنید. این نشان دهنده قدرت است با این حال، به خاطر داشته باشید که در حالی که یک مته بی سیم 18 یا 20 ولت ممکن است قوی تر از یک مدل 12 ولت باشد، اما حجم بیشتری نیز دارد. مته های 12 ولت امروزی به راحتی می توانند چند صد پیچ ​​را با یک بار شارژ حرکت دهند و احتمالاً تمام توان مورد نیاز صاحبخانه معمولی هستند. اما آنها اولین انتخاب شما برای رانندگی پیچ و مهره های بزرگ نیستند. برای این کار، شما می خواهید یک مدل قوی 18 ولت، شاید یک راننده ضربه ای، که همچنین می تواند در بلوک های آجری یا بتنی سوراخ شود.

ما بر اساس نحوه استفاده از دریل، رتبه بندی مته های بی سیم خود را به سه دسته تقسیم می کنیم: رانندگان سنگین، عمومیت، سبک وزن و ضربه گیر. تولیدکنندگان مته را به این روش به بازار عرضه نمی کنند، بنابراین ما از اندازه چاک برای طبقه بندی مدل های آزمایشی خود استفاده می کنیم. چاک چیه؟ گیره سه شاخه قطعات را در پایان کار هر مته ایمن می کند. هم برای برش سوراخ ها نیاز به برش دارد و هم برای پیچ خوردن اتصال دهنده ها. هرچه ظرفیت چاک مته بیشتر باشد، بیت آن بزرگتر است و به طور معمول، قدرت مدل بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، اندازه چاک یک پروکسی خوب برای سنگین بودن یک مته است.

مدل هایی که در دسته سنگین ما قرار دارند، مدل هایی با چاک ½ اینچی هستند که بزرگترین سایز آن در مدل های بی سیم است. مته های مصارف عمومی دارای یک چاک ⅜ اینچی هستند و می توانند حجم زیادی از قطعات مورد نیاز شما را اداره کنند. مته های سبک وزن ما معمولاً دارای یک سوکت ثابت و inch اینچی هستند، طرحی که فقط بیت هایی با شفت شش گوش را می پذیرد. رانندگان ضربه منحصر به فرد هستند. اگرچه دارای شفت شش ضلعی هستند، اما به راحتی می توانند کارهای سنگین را انجام دهند

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع دریل روی لینک زیر کلیک کنید:

https://superabzarpars.com/fa/مقالات/انواع-دریل-و-کاربرد-ان

  • kezhvan abbasi
۰۷
شهریور
۰۰

چگونه می توان ریزش موی ناشی از کمبود آهن را به طور طبیعی درمان کرد؟

آیا کمبود آهن می تواند باعث ریزش مو شود؟

بدن شما برای تولید هموگلوبین، که اکسیژن را در بافتهای بدن شما حمل می کند، به آهن کافی احتیاج دارد و آنها را قادر می سازد تا به درستی عمل کنند. بنابراین، هموگلوبین اکسیژن را به سلول های رشد مو می رساند و تولید تارهای مو را تحریک می کند.

کمبود آهن منجر به کاهش ظرفیت حمل اکسیژن در خون می شود. در چنین سناریویی، بدن شما آهن موجود در بافتهای غیر ضروری مانند پیاز مو و بافتهای مهم بدن مانند قلب، ریه و غیره را هدایت می کند.

بدون وجود فریتین (پروتئین آهن) در پیاز مو، آناژن (مرحله رشد) چرخه رشد مو کوتاه می شود و در نهایت منجر به ریزش زودرس مو قبل از رسیدن به حداکثر طول می شود.

ریزش مو با فقر آهن چگونه است؟

ممکن است ریزش مو به دلیل کمبود آهن مشابه ریزش موی زنانه یا مردانه باشد زیرا موهای شما به طور غیرمعمول شروع به ریزش می کند. اگر در اطراف خط مو و ناحیه شقیقه تارهای موی کوتاه و تار دارید، دچار ریزش مو با فقر آهن می شوید. همچنین در موارد شدید ممکن است متوجه نقاط طاس سر خود شوید.

مطالعه بیشتر: بهترین قرص آهن برای ریزش مو

نمای آیورودا درباره کم خونی فقر آهن

بر اساس آیورودا، هر بیماری مظهر عدم تعادل در سه انرژی حیاتی است: واتا، پیتا و کاپا دوشا. در آیورودا، کمبود آهن می تواند با بیماری موسوم به "پاندو" ارتباط داشته باشد.

عواملی مانند ورزش شدید، مصرف الکل، چرخه نامنظم خواب، رژیم نامناسب و غیره می تواند تعادل دوشا را در بدن شما مختل کند. به ویژه، Pitta گوارشی شما را بالا می برد و باعث سوء هاضمه و سوء جذب مواد مغذی مانند آهن در بدن شما می شود. این، در نهایت منجر به مسائلی مانند کم خونی فقر آهن و ریزش مو می شود. ”دکتر زیل می گوید.

انواع کم خونی فقر آهن و علائم آنها در آیورودا

1. کم خونی واتیکایی به دلیل اختلال واتا دوشا در بدن شما ایجاد می شود که با خشکی پوست سر و پوست، تغییر رنگ سیاه، لرزش، کاهش ادرار و غیره همراه است.

2. کم خونی Paittic به دلیل اختلال در Pitta dosha در بدن شما ایجاد می شود، که همراه با تغییر رنگ زرد پوست، تشنگی شدید، اسهال، تب، احساس سوزن سوزن شدن و غیره است.

3. کم خونی کاپاجا به دلیل اختلال در کاپا دوشا در بدن شما ایجاد می شود که با تغییر رنگ سفید پوست، تهوع، ادم، خواب آلودگی، سنگینی و غیره همراه است.

4- کم خونی تریدوشیک در اثر شستشوی هر سه دوشا ایجاد می شود و ممکن است علائم مختلط سه نوع کم خونی را داشته باشید.

بنابراین، درک وضعیت سطوح دوشای آیورودا برای ارزیابی عوامل ایجاد کننده و انتخاب گیاهان مناسب برای درمان ریزش مو ناشی از فقر آهن بسیار مهم است.

چگونه می توان ریزش مو با فقر آهن را متوقف کرد و موها را با آیورودا دوباره رشد داد؟

1. گیاهان دارویی

با انتخاب روغن موی آیورودا و شامپو با گیاهان غنی از آهن که باعث تعادل دوشاهای بالا می شوند، مبارزه با ریزش مو با فقر آهن را شروع کنید. در زیر برخی از کارآمدترین گیاهان آیورودا را می توانید در محصولات مراقبت از موی خود بیابید که به شما کمک می کند از ریزش مو ناشی از فقر آهن جلوگیری کنید.

A. Yashtimadhu (شیرین بیان)

یشتیمادو دوشا واتا و پیتا را متعادل می کند. یشتیمادو علاوه بر تغذیه بافت های پوست سر با آهن، اثر آرام بخشی بر پوست سر شما می گذارد و سوزش و عفونت پوست سر را کاهش می دهد.

B. Bhringraj (Eclipta Alba)

Bhringraj دوشاهای واتا و کاپا را متعادل می کند. Bhringraj با داشتن سطح غنی آهن، فولیکول های مو را تقویت کرده و از سفید شدن زودرس نیز جلوگیری می کند.

C. Japa (Hibiscus)

جاپا دوفا های کاپا و پیتا را متعادل می کند. این باعث رشد موهای سالم و همچنین تحریک رشد موهای جدید با قابلیت های غنی از آهن می شود.

D. Amalaki (انگور فرنگی هندی)

آمالکی هر سه دوشا، مخصوصاً پیتا دوشا را متعادل می کند. این باعث افزایش گردش خون در بافت های پوست سر شما می شود در حالی که ویتامین C جذب آهن را در فولیکول های شما افزایش می دهد.

E. Brahmi (Bacopa monnieri)

براهمی دوشا واتا و کاپا را متعادل می کند. این روغن مشکلات خشک و آسیب دیده پوست سر را درمان می کند در حالی که تغذیه عمیقی به بافت های پوست سر شما می دهد.

F. Musta (Nutgrass)

موستا دوفا های کاپا و پیتا را متعادل می کند. روی غدد چربی شما کار می کند و رشد مجدد موها را افزایش می دهد.

nutgrass به Sagarmatha معروف است

G. Krishna Tila (کنجد سیاه)

کریشنا تیلا واتا را متعادل می کند اما پیتا دوشا را تشدید می کند. همراه با تحریک رشد موهای جدید با تغذیه استثنایی آهن، باعث افزایش فعالیت ملانوسیت ها در فولیکول های شما می شود.

H. Ashwagandha (Withania Somnifera)

Ashwagandha هر سه داشا، به ویژه دوشا واتا و کاپا را متعادل می کند. Ashwagandha با داشتن خواص آنتی اکسیدانی و متعادل کننده هورمون ها، شما را از مشکلات ریزش مو خلاص کرده و باعث رشد موهای جدید می شود.

I. Triphala (Haritaki+Vibhataki+Amalaki)

تریفالا هر سه دوشا را متعادل می کند. علاوه بر بازگرداندن سطح آهن، PH پوست سر شما را متعادل می کند و باعث رشد سالم موها می شود.

J. Daruharidra (بربری هندی)

داروهاریدرا دوشا های کاپا و پیتا را متعادل می کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که پوست سر و مو را از انواع عفونت ها و عوامل تحریک کننده دور می کند.

2. داروهای خانگی

A. شنبلیله

چند قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد آن را به صورت خمیر نرم درآورید. آن را روی ریشه موهای خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

ب- آب پیاز

یک پنبه را به آب پیاز آغشته کرده و روی سر خود بمالید. سپس، پوست سر خود را به مدت 2-5 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی آیورودا بشویید. این کار را در روزهای جایگزین برای بهترین نتایج تکرار کنید.

ج- آب سیر

با فشردن چند حبه سیر، آب آن را بگیرید. آن را روی نواحی نازک مو روی پوست سر خود بمالید و به مدت 2-5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس، آن را با آب معمولی کاملاً بشویید.

D. آب زنجبیل

زنجبیل را رنده کرده و 2 قاشق چایخوری آب عصاره بگیرید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کنجد را به آن مخلوط کرده و پوست سر خود را با آن به مدت 2-5 دقیقه ماساژ دهید. قبل از شستشو با آب نیم ساعت بگذارید.

E. فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه را به 2 قاشق چایخوری روغن زیتون اضافه کنید و آن را کاملاً روی ریشه موهای خود بمالید. پوست سر خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید و با استفاده از شامپوی آیورودا آن را بشویید.

3. داروها

پزشکان آیورودا برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن، فرمولاسیون زیر را بر اساس دوشای شدید و شدت بیماری توصیه می کنند:

A. Navayasa loha churna

ب. داتری لوها

C. Drakshadyavaleha

D. Amalakyavaleha

E. Mandooradyarishta

F. Mandoora vatakam

G. Ayaskriti

H. Draksharishta

I. Kumaryasava

J. Lohasava

K. Saptamrit Loha churna

L. Bhringrajasava

M. Drakshasava

N. Punarnava mandora

O. Punarnavashtaka kwacha

4. غذاهایی که باید بخورید و از آنها اجتناب کنید

آیورودا بر رژیم غذایی متعادل برای درمان کمبود آهن تمرکز می کند. بسته به دوشای بالا، غذاهای زیر را که سرشار از منابع آهن هستند، در وعده های غذایی معمولی خود قرار دهید.

  • میوه های خشک
  • آجیل
  • دانه هایی مانند کدو تنبل، کنف، کنجد و کتان
  • سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم بروکلی و اسفناج
  • غلات کامل
  • سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، چغندر، لوبیا (به ویژه لوبیای لیما)، نخود فرنگی و غیره.
  • میوه هایی مانند سیب، موز، انار و ...
  • غذای دریایی
  • گوشت قرمز
  • گوشت های اندام مانند جگر
  • همچنین، غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا جذب آهن را در بدن شما افزایش می دهد.

در صورت کمبود آهن از خوردن غذاهای زیر که جذب آهن را در بدن شما سخت تر می کند خودداری کنید:

  • سفیده تخم مرغ
  • شیر
  • قهوه
  • چای (می توانید چای های گیاهی بخورید)
  • پروتئین سویا
  • غذاهای دارای فیبر

نکته ویدکس: ما به گیاهخواران توصیه می کنیم غذاهای حاوی ویتامین C را در رژیم غذایی خود قرار دهند زیرا باعث افزایش جذب آهن از غذاهای گیاهی می شود. همچنین، گیاهخواران باید از چای سیاه اجتناب کنند زیرا مانع جذب آهن از منابع گیاهی می شود.

آیا بعد از درمان کمبود آهن موهای شما رشد می کند؟

دکتر زیل می گوید: "به طور حتم. هنگامی که کمبود آهن شما درمان می شود، موهای شما شروع به رشد طبیعی می کند. با این حال، چند ماه طول می کشد تا متوجه رشد مجدد موهایی شوید که به دلیل کاهش سطح آهن از بین می روند."

سطح آهن شما برای اطمینان از رویش موها باید چقدر باشد؟

شما برای رشد موی سالم به حداقل 50-70 نانوگرم فریتین (پروتئین ذخیره کننده آهن) در هر میلی لیتر سرم در بدن خود نیاز دارید

چه کسانی در خطر کمبود آهن هستند؟

به طور کلی، ما می توانیم ببینیم افرادی که به دسته های زیر تعلق دارند، بیشتر در معرض کمبود آهن هستند:

1. زنان

قاعدگی، زایمان و زایمان زنان را مستعد کم خونی فقر آهن می کند.

2. نوزادان و کودکان

نوزادانی که زودتر از موعد، با وزن کم یا به اندازه کافی از شیر مادر تغذیه نکرده اند، بیشتر در معرض خطر کمبود آهن هستند. همین امر در مورد کودکانی که رژیم غذایی سالم و متنوعی ندارند نیز صدق می کند.

3. گیاهخواران

افرادی که گوشت نمی خورند از نظر میزان کافی آهن در بدن آسیب پذیرتر هستند.

4. اهداکنندگان مکرر خون

اهدای مکرر خون ذخایر آهن بدن را از بین می برد.

5. ظرفیت جذب ضعیف

برخی بیماریها و بیماریهای روده ای ممکن است با کاهش تولید اسید معده در بدن، جذب آهن را مختل کنند.

اگر بیش از حد آهن مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

مصرف بیش از حد آهن ممکن است منجر به اختلالات زیر شود:

1. مسمومیت با آهن

جذب بیش از حد آهن در بدن شما می تواند بر مخاط دستگاه گوارش تأثیر بگذارد و به نوبه خود منجر به درد شکم، تهوع، استفراغ و اسهال شود. گاهی اوقات، این نیز می تواند به دلیل از دست دادن مایع و خون قابل توجه باشد.

2. هموکروماتوز ارثی

این یک بیماری ژنتیکی است که منجر به جذب بیش از حد آهن در بدن می شود. تجمع بیش از حد آهن به بافت اندام هایی مانند قلب، کبد، لوزالمعده، مفاصل، پوست و غیره آسیب می رساند.

3. اضافه بار آهن آفریقا

این شبیه به هموکروماتوز ارثی است در حالی که آهن اضافی عمدتا در طحال، مغز استخوان و کبد ذخیره می شود.

4. افزایش خطر عفونت ها

افزایش سطح آهن در بدن شما ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد زیرا می تواند رشد میکروبی را در بدن شما تحریک کند. همچنین، مطالعات نشان می دهد که بیش از حد آهن هم می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

اخرین حرف

در میان ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که در رشد موهای شما نقش دارند، آهن نقش بسزایی در حمل اکسیژن به سلول های رشد مو در قالب هموگلوبین دارد. کمبود آهن نه تنها باعث ریزش مو می شود بلکه عوارض مختلفی را در بدن ایجاد می کند. آیورودا مجموعه ای از گیاهان موثر و غنی از آهن را برای شما به ارمغان می آورد که به طور طبیعی رشد موهای حجیم و قوی را تقویت می کند. در Vedix، ما رژیم مراقبت از مو Ayurvedic را برای نیازهای منحصر به فرد موهای شما با ارزیابی سطح دوشا خود سفارشی می کنیم.

  • kezhvan abbasi
۰۳
شهریور
۰۰

یک دهه پیش، من از استانبول در ترکیه دیدن کردم. من گفتم که "معمایی است." این واقعا دشوار بود که بفهمیم کشور چگونه می تواند برای سرمایه داران عشایر مفید باشد، هم از نظر ارائه سرمایه گذاری مناسب و هم قیمت مناسب.

سریع به سال 2020 بروید و اکنون برای من روشن است که این شهر فرصتی بی پایان است.

در حال حاضر نه تنها ترکیه یکی از داغترین چیزها در "صنعت شهروندی دوم" است. همچنین مکانی بسیار جذاب برای سرمایه گذاری در املاک است.

من مقدار زیادی از املاک را تعریف می کنم که در یک مکان عالی در یک شهر بزرگ قرار دارند و خرید آن کمتر از 1000 دلار در هر متر مربع است.

به عنوان مثال، استانبول در حال حاضر مملو از معاملات عالی است. استانبول، از پنت هاوس در برخی از محله های مورد علاقه تا توسعه زمین های جدید در حومه، یک ROI عالی برای کسانی که مایل به انجام کارهای پا هستند ارائه می دهد.

بنابراین، چگونه در املاک و مستغلات در ترکیه سرمایه گذاری می کنید، چگونه اموال خود را حفظ می کنید و وقتی تصمیم به فروش آن می گیرید، چه مالیات هایی اعمال می شود؟

بیایید دریابیم.

چرا املاک ترکیه؟

ترکیه بر اساس بقایای امپراتوری عثمانی در سال 1932 تأسیس شد. بلافاصله، از قوانین مذهبی دوری کرد و قوانین سکولار را جایگزین آنها کرد، که بخش مهمی از این است که چرا به یک بازیگر مهم در صحنه جهانی تبدیل شده است.

رشد اقتصادی و رفاه شخصی در قلب ترکیه قرار دارد. و این واقعیت که برای همیشه "بین غرب و شرق گیر کرده است" به این معنی است که از بهترین شیوه های هر دو جهان استفاده شده است.

توانایی "آسیایی" آنها برای افزایش تولید ناخالص داخلی، همراه با اشتیاق برای کیفیت زندگی "غربی"، ترکیه را به یک پیشنهاد عالی تبدیل می کند.

اما فقط این ویژگیها یا موقعیت جغرافیایی مطلوب آن نیست.

آنها دارای جمعیت جوان و پویایی هستند که میانگین سنی آنها 31.5 سال است. درباره پتانسیل صحبت کنید.

به طور خاص، در این مقاله، ما بر استانبول تمرکز می کنیم. این شهر نه تنها بزرگترین شهر ترکیه بلکه مهمترین شهر ژئوپلتیک نیز محسوب می شود.

فرصتهای دیگر وجود دارد. شما فقط باید تحقیقات خود را انجام دهید.

در حین کار پاسپورت ترکیه بگیرید

خرید ملک در استانبول دارای مزایای عظیمی است - در صورت سرمایه گذاری به اندازه کافی می توانید گذرنامه دریافت کنید.

هنگامی که ترکیه تابعیت خود را با برنامه سرمایه گذاری آغاز کرد، ترکیه قیمت آن را 1 میلیون دلار تعیین کرده بود و تقریبا هیچ گیرنده ای نداشت.

سپس، قیمت به 250،000 دلار کاهش یافت، چیزی که در حال حاضر است، و افراد زیادی هستند که از آن استفاده کرده اند. ما در سال 2019 با پنج رقم صحبت می کنیم.

شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه در حال حاضر یکی از داغترین موضوعات در دنیای سرمایه داری عشایر است و مردم آن را خریداری می کنند.

این یک گزینه بسیار جذاب برای کسانی است که می خواهند سرمایه گذاری کنند و پاسپورت دوم بگیرند. پاسپورت ترکیه می تواند یک افزودنی عالی برای مجموعه گذرنامه شما باشد زیرا این کشور دارای ویزای E-2 با ایالات متحده است.

بنابراین، اگر برای دسترسی به ایالات متحده به یک راه حل سریع نیاز دارید، گذرنامه ترکیه ممکن است موردی باشد. و مطمئناً سرمایه گذاران چینی از این حرکت جلوگیری کرده اند.

به تازگی، ترکیه فاش کرد که احتمالاً قصد دارد قیمت برنامه را افزایش دهد. اما آنها فقط در صورتی این کار را انجام می دادند که احساس می کردند به راحتی می توانند به آن برسند.

این یک بازار به اندازه کافی بزرگ برای جذب تقاضای بیشتر است، بنابراین ما فقط شاهد رشد آن در آینده هستیم.

بهترین محله های استانبول

استانبول با 15.5 میلیون نفر جمعیت، شهری فوق العاده متنوع است. محله های زیادی وجود دارد - برخی از آنها مطلوب تر از دیگران است.

در اینجا باید به دنبال خرید باشید:

نیسانتاسی. یکی از گران ترین مناطق، این جایی است که رستوران های شیک و مغازه ها در آن هستند. یافتن معاملات ارزان در اینجا غیرممکن است، اما اگر چیزی را در Nisantasi خریداری کنید، احتمال افزایش ارزش آن در آینده بسیار زیاد است. شما می توانید گزینه های خوب 250 هزار دلاری را پیدا کنید که برای شهروندی با برنامه سرمایه گذاری مناسب باشد، اما این مکان نسبتاً کوچکی خواهد بود.

تکسیم منطقه مرکزی در مرکز تاریخی، تکسیم دارای قدیمی ترین مساجد و کاخ ها در کل استانبول است. شما قطعا می توانید چیزی زیر 1000 دلار در هر متر مربع در تکسیم پیدا کنید، اما باید مراقب باشید. کیفیت ساختمان ها در خیابان به خیابان متفاوت خواهد بود. بیشتر طبقه های همکف، نیم طبقه، طبقه اول و دوم گزینه های ارزان تری هستند.

کاراکوی این محوطه عمدتا ساختمانهای قدیمی تری است که من دوست دارم آن را سمت هیپستر استانبول بنامم. تعداد زیادی کافه و رستوران در خیابان ها وجود دارد، افراد زیادی بیرون و اطراف. اینجا واقعاً می توانید لرزش های شهر بزرگ را احساس کنید. کسانی که به اندازه کافی خوب به نظر می رسند، معاملات حدود 1500 دلار در هر متر مربع را در Karakoy پیدا می کنند.

جهانگیر تنها چند دقیقه با Karakoy فاصله دارد و یکی دیگر از بخشهای شیک شهر است. جهانگیر مدتهاست که مورد علاقه موسیقی دانان و هنرمندان شهر است. در حال حاضر، بسیاری از استارتاپ ها جهانگیر را نیز به خانه خود تبدیل کرده اند. خانواده های تحصیلکرده ترک و افراد سابق در اینجا با هم ادغام می شوند و این امر مکانی مناسب برای خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری است.

حالا چرا؟

بسیاری از مردم از ایده سرمایه گذاری در ترکیه راحت نخواهند بود.

اما من مخالف هستم - من به جایی می روم که معاملات و فرصت های بزرگ وجود دارد، نه لزوماً در جایی که مردم احساس راحتی می کنند. بنابراین، برای من، این پاسخ کوتاه به س ‘ال "چرا اکنون است؟"

عوامل متعددی بر وضعیت امروز ترکیه تأثیر می گذارد، جایی که معاملات ملکی به آسانی به دست می آید.

اما یکی از بزرگترین دلایل آن سقوط ارزش لیره ترکیه (TL) است که در سال 2018 رخ داد. من هنوز به یاد دارم که در یک رستوران هتلی در کوالالامپور با یکی از دوستان خود نشسته بودم و در حال مشاهده فروپاشی لیره در طول یک شب بودم.، تقریبا.

در حال حاضر، یک لیر ترکیه تنها 0.15 دلار به دلار است، بنابراین می توانید بگویید که املاک ترکیه در حال فروش است.

و این یک فرصت عالی برای سرمایه گذاران است.

نحوه سرمایه گذاری در املاک ترکیه

اگر یک سرمایه گذار با تجربه هستید، حرکت در یک منطقه جدید به طور طبیعی انجام می شود. شما وارد می شوید، چند نفر محلی مطمئن را پیدا می کنید که به شما کمک می کنند و کار را به پایان می رسانید.

اما اگر به تازگی شروع به سرمایه گذاری در املاک کرده اید یا سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کرده اید (از نظر جغرافیایی یا از نظر طبقه بندی دارایی ها)، ممکن است به کمی بیشتر نیاز داشته باشید.

در هر دو مورد، این بخش از راهنمای املاک ترکیه به شما می گوید که چگونه دقیقاً از نظر عملی سرمایه گذاری کنید.

تعیین یک معامله بزرگ املاک

خرید ملک در ترکیه شامل مراحل مختلفی است. شما باید یک مشاور املاک پیدا کنید، سپس ملکی را که می خواهید بخرید پیدا کرده و مشاهده کنید. شما می توانید برای آشنایی با مراحل خرید ملک در ترکیه روی لینک زیر کلیک کنید:

http://wtthome.com/fa/لیست-محصولات/خرید-ملک-ترکیه/صفحه/1/تعداد-در-صفحه/20

 

خرید ملک در ترکیه

همچنین لازم است قبل از اینکه به طور قانونی صاحب یک آپارتمان ترکیه شوید و می توانید از بازدهی متوسط ​​6-7 annual سالانه بهره مند شوید، از تمام هزینه ها و مراحل قانونی که شامل می شود آگاه باشید.

نمایندگان املاک و حق الزحمه آنها

در وهله اول، شما باید خود را به عنوان یک مشاور املاک بیابید، مگر اینکه خودتان به دنبال آگهی تبلیغات ملک ترکیه باشید.

شما باید شخص قابل اعتمادی را پیدا کنید و اگر شخصی باشد که به شما توصیه می شود عالی خواهد بود. مثل همیشه، Wtthome.com می تواند در اینجا کمک کند.

حداکثر محدودیت قانونی برای کمیسیون املاک و مستغلات 4 درصد از ارزش ملک است که در مقایسه با سایر کشورهای جهان نسبتاً متوسط ​​است.

قانون می گوید که نرخ باید به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم شود، اما البته تفاوت های ظریفی نیز وجود دارد.

در برخی موارد، فروشنده ممکن است تصریح کند که بار پرداخت هزینه های کمیسیون نمایندگی به طور کامل بر عهده خریدار است. این امر به ویژه زمانی انجام می شود که فروشنده عجله ای برای فروش ندارد و می تواند با حوصله بنشیند و منتظر بماند تا خریداری با این شرایط موافقت کند.

سند مالکیت

وقتی نوبت به سند مالکیت می رسد - سند قانونی که در واقع مالکیت ملک را از شخص دیگری به شما منتقل می کند - هزینه نیز 4 (است (2020).

و همینطور، نرخ باید به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم شود. قانون چنین حکمی می کند.

با این حال، در برخی موارد، فروشنده بار پرداخت را به طور کامل بر عهده خریدار می گذارد.

هزینه سند مالکیت در املاک و مستغلات در ترکیه پس از تعیین وقت قبلی در ثبت زمین قبل از شروع انتقال سند مالکیت پرداخت می شود.

بنابراین، اگر فروشنده ای که با آن روبرو هستید از شما می خواهد که حق کمیسیون املاک و مستغلات را به طور کامل بپردازید (که آنها به طور قانونی می توانند)، شما قبل از تغییر مبلغ 8 payment پیش پرداخت را بررسی می کنید. دست اموال حتی آغاز می شود.

این قطعاً چیزی است که باید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، برای یک ملک 200،000 دلاری، 16،000 دلار هزینه دریافت می کنید.

چه چیزی چیست: مالیات بر ارزش افزوده املاک ترکیه

مالیات بر ارزش افزوده املاک ترکیه

پیچیده ترین هزینه در کل سرمایه گذاری املاک در ترکیه مالیات بر ارزش افزوده است. با این همه نرخ، قوانین و استثنائات، گم شدن آسان است.

بیایید آن را تجزیه کنیم

شما نیازی به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موارد زیر ندارید:

  • شما اولین صاحب خانه یا آپارتمان در پروژه جدید هستید، یا
  • شما از شخصی خرید می کنید که معاش آن فروش ملک نیست.

توجه داشته باشید که خرید زمین یک بازی توپ کاملاً متفاوت است و باید با احتیاط بیشتری انجام شود. قوانین متفاوتی در مورد مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه ها اعمال می شود.

و مطمئناً باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنید:

شما یک خریدار خارجی هستید و از یک شرکت ترکیه ای خریداری می کنید که املاک پیش فروش شده را به عنوان زمینه اصلی تجارت خود می فروشد.

بنابراین، اگر در جستجوی ملک خود هوشمند هستید، از چندین روش خوب برای اجتناب از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید مسیر سنتی را طی کنید و یک آپارتمان متعلق به قدیمی در استانبول بخرید، به دنبال فروشنده هایی باشید که افراد عادی هستند (نه شرکت ها یا نمایندگی ها) تا از مالیات بر ارزش افزوده خودداری کنند.

نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

آیا تشخیص داده اید که مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستید؟ لزوماً خبر بدی نیست

این بر عوامل متعددی استوار است و به روشهای پیچیده ای محاسبه می شود. دو نکته اصلی که باید در نظر بگیرید تاریخ صدور پروانه ساختمان و مساحت ملک است.

اگر پروانه ساختمان قبل از 01.01.2013 اخذ شده است و مساحت آن 150 متر مربع یا کمتر است، نرخ مالیات بر ارزش افزوده 1٪ محاسبه می شود.

با این حال، اگر مساحت بیش از 150 متر مربع باشد، مالیات بر ارزش افزوده به 18 درصد می رسد. بهتر است از هر چیزی به این بزرگی اجتناب کنید.

سپس ساختمانهایی با مجوز که بین 01.01.2013 و 12.31.2016 اخذ شده است، می آیند.

اگر مقدار هر متر مربع بین 500TL و 1000TL باشد، مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد محاسبه می شود. به دنبال دارایی با ارزش بالاتر می گردید؟ هر چیزی بیش از 1000TL 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کند.

و برای جدیدترین املاک، اگر پروانه ساختمانی در تاریخ 01.01.2017 یا بعد از آن اخذ شده است و اگر ارزش هر متر مربع بین 1000TL تا 2000TL است، نرخ مالیات بر ارزش افزوده 8 است.

اگر ارزش آن بالاتر از 2،000TL باشد، 18 درصد از شما دریافت می شود.

شما الگو را دریافت می کنید املاک ارزان تر و قدیمی تر، مالیات بر ارزش افزوده کمتری نسبت به املاک جدیدتر و گران تر دارند.

بدیهی است که قوانین در دهه گذشته کمی تغییر کرده است، بنابراین نرخ های متفاوت است.

بنابراین، مانند همیشه، باید به خاطر داشته باشید که نرخ های ذکر شده در هر زمان ممکن است تغییر کند. دولت ترکیه دقیقاً به دلیل ثبات شدید شناخته نمی شود.

پیشنهاد می کنم برای محاسبه آخرین نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای املاک خاص، با یک حسابدار رسمی تماس بگیرید.

نرم افزار CMMS

یادداشتی در مورد سطح املاک در ترکیه

یکی از مواردی که نرخ مالیات بر ارزش افزوده به آن بستگی دارد، سطح آپارتمان است که به دنبال خرید آن هستید.

با این حال، عددی که می توانید در تبلیغات پیدا کنید معمولاً با فضای واقعی زندگی آپارتمان مطابقت ندارد. گاهی اوقات، بسیار زیاد.

به عنوان مثال، بگویید جایی را پیدا کرده اید که تبلیغ شده است و 80 متر مربع است. شما علاقه مند هستید، بنابراین برای مشاهده آپارتمان می روید. به طرز عجیبی، بسیار کوچکتر از 80 متر مربع است.

دلیلش این است که هست. مساحت 80 متر مربع شامل قسمتی از باغ عمومی و بخشی از راه پله است که از نظر فنی "شما" هستند اما فضای قابل زندگی نیستند.

این یکی از ویژگی های املاک و مستغلات ترکیه است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هرگز مکانی را بدون بازدید اولیه خریداری نکنید.

سایر هزینه های خرید املاک ترکیه

علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا، چهار هزینه دیگر وجود دارد که مقدار زیادی ندارند، اما باید آنها را در نظر داشته باشید.

ما دوست داریم در Wtthome.com کارها را به درستی انجام دهیم.

هزینه خدمات گردش سرمایه. این هزینه بستگی به منطقه شهر/کشوری دارد که در آن ملک می خرید. به عنوان مثال، اگر در بیشتر استانبول خرید می کنید، حدود 60 دلار پرداخت می کنید. ما شما را با ریاضی خسته نمی کنیم.

هزینه خدمات ثبت اسناد و املاک برای خارجیان. این هزینه تقریباً 110 دلار (2020) است که سالانه تغییر می کند.

هزینه گزارش ارزیابی صدور گزارش ارزیابی ملک موردنظر برای خرید اجباری است. این گزارشها فقط توسط شرکتهایی که در فهرست هیئت بازار سرمایه ترکیه ثبت شده اند قابل صدور است. هزینه بین 230 تا 460 دلار تقریباً متغیر است.

هزینه مترجم متخصص (اختیاری). مترجمان متخصص با مترجمان قسم خورده در دفتر اسناد رسمی تفاوت دارند. فقط چند مترجم متخصص در بازار وجود دارد که گران قیمت آنهاست. با این حال، آنها فقط در صورتی مورد نیاز هستند که خریدار خارجی بخواهد خود در اداره ثبت اسناد و املاک شرکت کند و نه از طریق وکیل دارای وکالت.

مطالعه بیشتر:

نحوه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

اجازه اقامت ترکیه: روند رد و درخواست تجدیدنظر

ویزای کار در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

  • kezhvan abbasi