شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

این وبلاگ برای مطالعه و شناخت وسایل و تکنولوژی های روز دنیا و پیشرفت آن در طول زمان ایجاد شده است.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۸
آذر
۹۹

 

تلفن را به تلویزیون وصل کنید

کاربر می تواند تلفن همراه خود را از طریق قابلیتی به نام Screen Mirroring به تلویزیون متصل کند . روش مورد استفاده بسته به نوع تلفن همراه و همچنین نوع تلویزیون و سال تولید آن متفاوت است. اگر تلویزیون از ویژگی "Mirroring Screen" پشتیبانی نمی کند ، تلفن همراه می تواند از طریق اتصال HDMI به آن متصل شود.

نحوه اتصال تلفن سامسونگ به تلویزیون

معکوس روی صفحه نمایش

صفحه نمایش معکوس روشی است که با استفاده از آن می توان صفحه نمایش تلفن همراه را بر روی صفحه تلویزیون نشان داد و این روش علاوه بر این به پشتیبانی تلویزیون برای اتصال به شبکه بی سیم از طریق Wi-Fi (به انگلیسی: Wi-Fi) نیاز دارد تلفن همراه بودن از آن پشتیبانی می کند.

 

اطمینان حاصل کنید که تلفن شما از آن پشتیبانی می کند

اکثر تلفن های دارای سیستم عامل اندروید (به انگلیسی: Android) با نسخه 4.1.12 یا بالاتر از این ویژگی پشتیبانی می کنند و با انجام مراحل زیر می توانید تأیید کنید که تلفن سامسونگ از آن پشتیبانی می کند: [2] با کشیدن صفحه از بالا به پایین با دو انگشت ، منوی اعلان ها را باز کنید (انگلیسی: Notification Menu). اطمینان حاصل کنید که "Mirroring Screen" یا "Smart View" در منو قرار دارد.

 

اطمینان حاصل کنید که تلفن شما از آن پشتیبانی می کند

اکثر تلفن های دارای سیستم عامل اندروید (به انگلیسی: Android) با نسخه 4.1.12 یا بالاتر از این ویژگی پشتیبانی می کنند و با انجام مراحل زیر می توانید تأیید کنید که تلفن سامسونگ از آن پشتیبانی می کند: [2] با کشیدن صفحه از بالا به پایین با دو انگشت ، منوی اعلان ها را باز کنید (انگلیسی: Notification Menu). اطمینان حاصل کنید که "Mirroring Screen" یا "Smart View" در منو قرار دارد.

 

به طور کلی ، تلفن های سامسونگ که از این ویژگی پشتیبانی می کنند عبارتند از: Samsung Galaxy S8

Samsung Galaxy S7

Samsung Galaxy S6

Samsung Galaxy S5

Samsung S4 کهکشان

Samsung Galaxy S III Samsung

Galaxy Note II Samsung

Galaxy Note 3 سامسونگ گلکسی نوت 4

دوربین کهکشان سامسونگ Samsung Note 8 ”Galaxy Note Samsung Galaxy Note 10.1

Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition

 

مراحل اجرا آماده سازی تلویزیون برای اتصال تلفن همراه به تلویزیون از طریق ویژگی "Mirroring Screen" ، تلویزیون ابتدا با دریافت اتصال به شبکه بی سیم و فعال کردن ویژگی "Mirroring Screen" در آن ، آماده دریافت اتصال از تلفن است . درصورتی که کاربر صاحب یک تلویزیون سامسونگ باشد ، ممکن است مراحل آماده سازی به دو روش انجام شود ، با توجه به اینکه تلویزیون های سامسونگ از نوع "F 2013" یا جدیدتر تلویزیون هایی هستند که از ویژگی "Mirroring Screen" پشتیبانی می کنند. اولین روش تهیه تلویزیون به شرح زیر است:

فشار دادن دکمه "منبع" در کنترل از راه دور . "Mirroring Screen" را انتخاب کنید و بدین ترتیب تلویزیون شروع به جستجوی تلفن همراه برای اتصال به آن می کند ، با توجه به اینکه اگر تلویزیون ظرف دو دقیقه تلفن همراهی پیدا نکند ، جستجو متوقف می شود.

روش دوم برای تهیه تلویزیون سامسونگ برای دریافت تماس از طریق تلفن همراه از طریق ویژگی "Mirroring Screen" به شرح زیر است: [2] فشار دادن دکمه منو در کنترل از راه دور. به برگه "شبکه" بروید و سپس دکمه "انتخاب" را در کنترل از راه دور فشار دهید. به گزینه "Mirroring Screen" بروید و سپس دکمه "Select" را در کنترل از راه دور فشار دهید تا ویژگی فعال شود.

هدایت

 

هدایت اتصال تلفن سامسونگ به تلویزیون از طریق ویژگی "Mirroring Screen" به کاربر امکان چندین مورد را می دهد. جایی که او می تواند تصاویر و کلیپ های ویدئویی ذخیره شده در حافظه تلفن خود را نشان دهد و می تواند به جای تلفن ، از طریق هدفون تلویزیون کلیپ های صوتی پخش کند ، علاوه بر این ، کاربر همچنین می تواند بازی هایی را که در حال پخش است بر روی صفحه تلویزیون نشان دهد. تلفن سامسونگ از طریق ویژگی "Mirroring Screen" به تلویزیون به شرح زیر متصل می شود:

 

اتصال سریع

اگر تلفن همراه از ویژگی "Mirroring Screen" پشتیبانی نمی کند ، پس می توانید از ویژگی "Quick Connect" برای اتصال آن به تلویزیون استفاده کنید و این ویژگی کاربر را قادر می سازد با استفاده از ویژگی بلوتوث (به انگلیسی: Bluetooth) یا Wi-Fi با سایر دستگاه ها ارتباط برقرار کند.

 

مراحل اجرا


برای فعال کردن ویژگی "اتصال سریع" تلفن سامسونگ برای اتصال به تلویزیون ، مراحل زیر انجام می شود: [3] اطمینان حاصل کنید که تلویزیون از ویژگی Wi-Fi پشتیبانی می کند و به شبکه بی سیم متصل است. با کشیدن صفحه به پایین ، نوار اعلانات را باز کنید و درصورتی که کل لیست اعلان ها ظاهر نشود ، در مورد نسخه های اخیر سیستم عامل Android ، صفحه دوباره کشیده می شود تا کل منو نشان داده شود. روی "اتصال سریع" یا "جستجوی تلفن و اسکن دستگاههای اطراف" کلیک کنید ؛ جایی که نام گزینه بسته به نوع تلفن و تاریخ ساخت آن متفاوت است. اگر این اولین بار است که کاربر از این ویژگی استفاده می کند ، ممکن است از او خواسته شود که این ویژگی را به روز یا فعال کند. کاربر ممکن است با لیستی از دستگاه های مجاور خود که می تواند با آنها تماس برقرار کند ظاهر شود ، یا ممکن است مجبور شود دکمه "اسکن دستگاه های اطراف" را فشار دهد. و بستگی به نوع تلفن و سیستم عامل مورد استفاده دارد. دستگاهی را که می خواهید تلفن به آن متصل شود فشار دهید (در این حالت تلویزیون) و بدین ترتیب روند اتصال به پایان رسیده است.
 

کابل HDMI

 

کاربر می تواند تلفن همراه خود را با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون متصل کند ، مشروط بر اینکه تلویزیون از قابلیت HDMI پشتیبانی کند و در این حالت کاربر به اتصال USB OTG یا اتصال MHL نیاز دارد تا بتواند علاوه بر کابل HDMI ، اتصال تلفن همراه را به اتصال HDMI تبدیل کند.

 

مراحل اجرا

برای اتصال به تلفن Acommsonj تلویزیون خود از طریق پیوند HDMI ، مراحل زیر را دنبال کنید: [5] پورت microUSB را روی اتصال OTG یا MHL به تلفن همراه وصل کنید. سیم برق را به اتصال OTG یا MHL وصل کنید. از پورت USB می توان برای تأمین برق استفاده کرد. کابل HDMI را به اتصال OTG یا MHL وصل کنید. کابل HDMI را از طرف دیگر به تلویزیون وصل کنید. تلویزیون را روشن کرده و کانال را برای پخش سیگنال HDMI انتخاب کنید. این کار ممکن است با فشار دادن دکمه "منبع" در کنترل از راه دور انجام شود و بنابراین صفحه تلفن همراه روی تلویزیون ظاهر می شود.

 

  • kezhvan abbasi
۲۴
آذر
۹۹

هرگز زمان بهتری برای خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار جدید با بسیاری از گوشی های با کیفیت و با قیمت های گسترده تر از هر زمان دیگری وجود نداشته است. چه اولویت شما دوام باتری دو روزه باشد، چه عملکرد خارق العاده دوربین یا یک صفحه نمایش دیدنی، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

این راهنمای خریدار برای تلفن های هوشمند پیشرفته آخرین بار در 20/9/1399 آپدیت شده است و بهترین مدل های موجود در این زمان را نشان می دهد. با انتشار و آزمایش مدل های جدید، این راهنما به شما کمک می کند تا گوشی پرچمدار مناسب خود را انتخاب کنید.

 

این مطلب یک راهنمای مناسب برای خرید بهترین تلفن های همراه 1399 می باشد.

 

نمونه بهترین ها:

 

  • بهترین سیستم عامل------------ Apple iPhone 11 Pro
  •  
  • بهترین اندروید ------------ Samsung Galaxy S10
  •  
  • بهترین دوربین -------------  Huawei P30 Pro
  •  
  • بهترین قیمت -------------  OnePlus 7T

 

Apple iPhone 11 Pro

 

چیزهای خوب در بسته های کوچکتر وجود دارد. آیفون 11 پرو بزرگترین یا گرانترین گوشی های هوشمند 2019 اپل نیست ، اما بهترین و تقریباً بهترین گوشی سال است.

آیفون 11 پرو ترکیبی از یک صفحه نمایش خیره کننده ، به اندازه کافی بزرگ 5.8 اینچ ، بدنه ای با شکوه و احساس لوکس ، عملکرد عالی و دوام باتری است تا در اکثر رقابت ها همگام باشد.

 

حقیقت این است که از زمان شکستن قالب آیفون X از سال 2017 ، این طراحی اساساً شارژ نشده است. قسمت پشتی آن اکنون شیشه مات است ، که به نظر می رسد به خصوص در نقره ای خوب است ، و یک توده دوربین سه گانه در سمت چپ بالا دارد. بقیه تقریبا بدون تغییر می مانند.

Face ID اپل هنوز بهترین و شناخته شده ترین سیستم شناسایی چهره در تجارت است. تراشه جدید A13 Bionic همچنان پیشتاز این بسته است. سیستم پیمایش اشاره همچنان یکی از بهترین هاست و شما در حدود پنج سال به روزرسانی نرم افزار iOS از انتشار هستید - حداقل دو مورد بیشتر از هر سازنده دیگری.

 

امسال آیفون 11 پرو یک دوربین سه گانه با لنزهای فوق عریض ، عریض و تله بهبود یافته است که با بهترین رقبا در عکاسی مطابقت دارد و آنها را در فیلم ضرب می کند. اکنون حتی حالت شب م effectiveثری دارد.

این همه چیز جدی نیست - شروع فقط با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی ضعیف است. اتصال قدیمی به جای استاندارد جدیدتر USB-C هنوز پابرجاست. هیچ گزینه 5G وجود ندارد و بسیار گران است - شما iPhone 11 Pro را نمی خرید که به دنبال ارزش پول است. به علاوه iOS 13 از زمان معرفی خود یک کیف مخلوط بوده است ، با اشکالات زیادی که نیاز به رفع آن دارند.

 

اما به طور کلی ، هیچ تلفن دیگری از نظر قدرت ، قابلیت و اندازه نمی تواند با آیفون 11 پرو مطابقت داشته باشد. آیفون 11 پرو گوشی کوچکتر برای خرید و بهترین سیستم عامل iOS است.

 

iPhone 11 Pro and iPhone 11 Pro Max: the most powerful and advanced  smartphones - Apple

 

چرا باید آن را بخرید؟

شما بهترین تلفن کوچک یا به سادگی بهترین تلفن اپل را می خواهید، پس آیفون 11 پرو فوق العاده است، اما هزینه قابل توجهی دارد.

 

خرید: موبایل آیفون

 

 

Samsung Galaxy S20

 

اگر می خواهید نقطه شیرین آندروید بین یک صفحه نمایش بزرگ و خیره کننده و اندازه تلفن کوچکتر باشد که کار با آن راحت تر باشد و در جیب شما جای بگیرد ، این Galaxy S20 است.

صفحه 6.1 اینچی QHD + AMOLED با یک سوراخ کوچک سوراخ دار در بالا سمت راست یکی از بهترین های بازار است و به اندازه کافی بزرگ است تا از برنامه ها و فیلم ها بیشترین استفاده را بکند.

 

حاشیه های کوچک در کل گوشی را در مقایسه با رقبا کاملاً جمع و جور می کند و همچنین سبک است. هنوز یک ساندویچ شیشه ای و فلزی است ، به این معنی که شما ممکن است به یک محافظ برای محافظت در برابر سقوط نیاز داشته باشید.

 

گوشی گلکسی اس 20 اخیراً با نرم افزار جدید سامسونگ One UI 2، بر اساس جدیدترین Android 10 شامل حرکات ناوبری بسیار بهبود یافته ، به روز شده است. شما باید حدود سه سال پشتیبانی نرم افزار را از سامسونگ دریافت کنید ، اگرچه این شرکت معمولاً کندتر از گوگل و وان پلاس برای ارائه به روزرسانی های بزرگ نسخه آندروید است.

 

دوربین سه گانه عقب برای شما امکان بزرگنمایی از 0.5 تا 2 برابر و بزرگنمایی هیبریدی 10 برابر را دارد. این Pixel 4 XL یا iPhone 11 Pro را شکست نخواهد داد ، اما کار را تمام می کند. دوربین سلفی صفحه را مستقیم صدا می کند و یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار است.

 

عملکرد خوب است اما عمر باتری کمی ضعیف است ، یک روز طول می کشد اما خیلی بیشتر نیست. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نصب شده در زیر نمایشگر با گذشت زمان کمی کند و ظریف شناخته شده است که می تواند آزار دهنده باشد.

 

Galaxy S20 128gb CPO (Unlocked) Phones - SM5G973UZKAXAA | Samsung US


 

چرا باید آن را بخرید؟

تجربه اندروید با صفحه نمایش بزرگ در یک گوشی نسبتاً کوچک ، نکته اصلی فروش است ، اما دوربین خوب ، عملکرد و ظاهر نیز به شما کمک می کند.

 

خرید: گوشی سامسونگ

 

 

Huawei P30 Pro

 

بهترین دوربین در گوشی Huawei P30 Pro با کمی تفاوت است. حتی در پایان سال 2019 ، هیچ تلفن دیگری ترکیبی جامع به عنوان دوربین چهارگانه جدید Huawei Leica را ارائه نمی دهد.

 

دوربین 20 مگاپیکسلی 0.6x با زاویه دید فوق العاده سرگرم کننده است ، دوربین اصلی 40MP فوق العاده است و با یک دوربین بزرگنمایی اپتیکال 5x جدید بزرگنمایی می شود که شما را از هر تلفن هوشمند دیگر نزدیکتر می کند. اگر بزرگنمایی پنج برابر کافی نبود ، یک بزرگنمایی هیبریدی عالی 10 برابر در بالای آن و سپس یک بزرگنمایی دیجیتال تا 50 برابر وجود دارد. یک حسگر سه بعدی اندازه گیری عمق زمان پرواز ، ماژول های پشت را دور می زند.

 

Huawei P30 Pro (Aurora, 8GB RAM, 256GB Storage): Amazon.in: Electronics

 

خرید: گوشی هواوی

 

HTC U12 Plus

 

مشخصات

طراحی شیشه‌ای رنگی با نسبت نمایش بیش از 80%
پنل پشتی تقریبا شفاف با قابلیت به نمایش گذاشتن برخی قطعات پشتی
بدنه حساس به فشار و امکان فشردن کناره‌ها برای ثبت تصویر
دوربین چهارگانه؛ دوربین اصلی و حسگرهای سلفی دوگانه
پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و سرعت LTE تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه
 

طراحی ظاهری

پنل شفاف، حاشیه‌های باریک و بدنه خوش دست

خوشبختانه کمپانی اچ تی سی در مقابل طراحی بریدگی حاشیه از خود مقاومت نشان داده و پنل نمایش پرچمدار تازه‌اش را به شکل دیگری توسعه داده است. این سازنده تایوانی موفق شده است پنل نمایش 6 اینچی را با کاستن حاشیه‌های کناری کشیده‌تر طراحی کند اما حاشیه‌های بالا و پایین حذف نشده‌اند؛ هرچند باریک دیده می‌شوند. U12 Plus یک گوشی بزرگ کشیده به شمار می‌آید که از نظر طراحی کلی و ضخامت چندان کامپکت دیده نمی‌شود.
 

HTC U12 Plus Review: No Buttons, Mo Problems | WIRED

 

خرید: گوشی اچ تی سی

 

G8 ThinQ

 

اولین ویژگی پرچمدار جدید ال‌جی جنس بدنه باکیفیت آن است، ال‌جی G8 ThinQ از آلومینیوم و شیشه گلوریا ۵ در هر دو سمت گوشی ساخته شده تا از همان لحظه اولی که گوشی را در دست می‌گیرید متوجه باشید که با یک پرچمدار طرف هستید. نمایشگر این مدل از نوع AMOLED است و ۶.۱ اینچ پهنا دارد. ال‌جی در این مدل از یک فناوری خاص با نام Crystal Sound OLED استفاده کرده که باعث تولید صدا می‌شود. در واقع در این مدل صدا از زیر نمایشگر تولید می‌شود و بلندگو فیزیکی بر روی تلفن از بین رفته است. به گفته ال‌جی در این فناوری صدا با لرزش کریستال‌ها OLED تولید شده و حتی برای مکالمه نیز باید صدا را از نمایشگر دریافت کنید.

 

Amazon.com: LG G8 ThinQ (128GB, 6GB RAM) 6.1" QHD+ OLED FullVision Display,  Crystal Sound OLED Speaker, Hand ID, Air Motion, 4G LTE (Only for T-Mobile  & Its MVNO's) (Renewed) (Carmine RED)

 

خرید: گوشی ال جی


 اکسپریا ۵

 

سونی جدیدترین پرچم‌دار خود، اکسپریا ۵ و برادر کوچک‌تر اکسپریا ۱ را در ایفا ۲۰۱۹ معرفی کرد. اکسپریا ۵ به صفحه‌نمایش OLED بلند و باریک ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ موسوم به سینماواید (Cinemawide) مجهز است.

اسندراگون ۸۵۵ قدرت پردازشی گوشی سونی اکسپریا ۵ را تأمین می‌کند. متأسفانه این گوشی از فناوری 5G محروم بوده و سونی به استفاده از مودم معمولی LTE X24 در این گوشی اکتفا کرده است. جدیدترین پرچم‌دار سونی نیز همانند اکسپریا ۱ دوربین سه‌‌گانه دارد و از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی معمولی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی به‌همراه یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌‌عریض با دریچه‌ی دیافراگم f1.6 برای تصویربرداری بهتر در نور کم و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دیگر تله‌فو‌تو تشکیل شده است و هر سه لنز در گوشه‌ی سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته‌اند.

الگوریتم BIONZ X نیز به دوربین اصلی کمک می‌کند فوکوسی بسیار دقیق و سریع داشته باشد و کاربر بتواند با ۱۰ فریم‌برثانیه عکاسی کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به عکاسی 4K HDR با فرمت ۲۱:۹ و لرزش‌گیر دیجیتالی و اپتیکال اشاره کرد.
 

قیمت خرید و فروش گوشی موبایل سونی-SONY Xperia 5 - فروشندگان

 

خرید: گوشی سونی


می نوت 10 شیائومی (می CC9 پرو)

 

گوشی «Mi 10» از سری محصولات شرکت مطرح شیائومی است که با پنل سوپرآمولد و پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G روانه بازار شده است. نمایشگر Mi 10 از رزولوشن بالایی برخوردار است ؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.67 اینچی آن، حدود 386 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی می 10 شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار قاب شیشه‌ای و فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است. این بدنه‌ی زیبا در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Xiaomi Mi 10 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش که نشان از بالارده بودن محصول دارد. اما این پایان کار نیست؛ چهار دوربین که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها قادرند ویدئوی 8K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه 5.1، نسخه 10 سیستم عامل اندروید، امکان استفاده به عنوان پاوربانک، شارژ بی‌سیم سریع و باتری 4780 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی جدید هستند.

 

بررسی شیائومی CC9 Pro می نوت 10 - شیائومی Mi CC9 Pro

 

خرید: گوشی شیائومی


 

نوکیا ۹

 

بدنه گوشی در قاب پشتی از شیشه ساخته شده که به همراه صفحه نمایش توسط محافظ گوریلا گلس نسخه ۵ محافظت می‌شوند. فریم دستگاه از آلومینیوم ۶۰۰۰ است که این دو قاب شیشه‌ای را به یکدیگر متصل می‌کند. خبری از قاب دوربین نیست و در قاب پشتی شش لنز را جدا از هم به همراه فلش که کاملا هم سطح با بدنه هستند مشاهده می‌کنید؛ همین مسئله باعث شده ضخامت گوشی ۸ میلی‌متر باشد. در قاب جلوی گوشی صفحه‌نمایشی با اندازه ۶ اینچ قرار گرفته که حاشیه‌های کناری‌اش کم هستند اما حاشیه‌های بالا و پایین تقریباً زیادند. در حاشیه بالایی این صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب را کنار ۲ سنسور و یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و البته لوگوی نوکیا مشاهده می‌کنیم. خمیدگی در قاب جلوی یعنی روی صفحه نمایش دیده نمی‌شود و در عوض قاب پشتی خمیدگی دارد تا دست گرفتن و کار کردن با گوشی راحت‌تر باشد. قاب پشتی و فریم دستگاه لیز هستند و باید مراقب سر خوردن این گوشی از دستتان باشید.

 

طرح مفهومی جدیدی از نوکیا 9 با طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه! | مای نوکیا

خرید: موبایل نوکیا

 

امید واریم این مطلب برای افرادی که به دنبال بهترین گوشی موبایل برای خود هستند مفید باشد. 

 

 


 

 

 

 


 

  • kezhvan abbasi
۱۴
آذر
۹۹

 

 

لپ تاپ

رایانه به طور کلی به عنوان یک ماشین برنامه ریزی شده شناخته می شود که داده های وارد شده به آن را پردازش کرده و در مکانی به نام حافظه ذخیره می کند و سپس نتایج حاصل از پردازش داده ها را به شکلی که کاربر را قادر می سازد از طریق دستگاه ها یا ابزارهای خروجی از جمله: صفحه نمایش ، چاپگر ، بلندگوها ، درک و درک کند ، از آن خارج می شود. و سایر ابزارها و دستگاه های خروجی ، همانطور که برای لپ تاپ یک رایانه لپ تاپ است ، به راحتی قابل حمل و استفاده در همه مکان ها و زمان ها است ، و تمام اجزای رایانه در لپ تاپ وجود دارد ، از یک صفحه نمایش ، صفحه کلید ، یک صفحه لمسی تشکیل شده است و بقیه قطعات در زیر قرار دارند صفحه کلید و لپ تاپ همچنین دارای یک باتری قابل شارژ هستند ، بدین معنی که بدون اتصال به جریان الکتریکی برای مدت زمان محدودی کار می کند و این مدت زمان به قدرت باتری دستگاه بستگی دارد و شایان ذکر است که قیمت هالپ تاپ ها معمولاً در مقایسه با قیمت رایانه های رومیزی گران ترند [1] لپ تاپ و کامپیوتر به طور کلی شامل ، هارد دیسک (به انگلیسی: هارد دیسک)، صفحه کلید و ماوس، هدفون، میکروفون، و صفحه نمایش: بسیاری از قطعات الکترونیکی که کار با هم تشکیل کامپیوتر، و این قطعات واحد پردازش مرکزی (واحد پردازش مرکزی در زبان انگلیسی) ، حافظه دسترسی تصادفی (به انگلیسی: RAM) ، حافظه فقط خواندنی ، حافظه پنهان ، منبع تغذیه (به انگلیسی: Power Supply) ، دستگاه پخش CD (به انگلیسی: RAM) و سایر قطعات الکترونیکی

 

 در مورد مادر برد بخوانید

انواع لپ تاپ

انواع لپ تاپ ها با توجه به تولید کننده ، نوع استفاده یا ماهیت کار کاربر متفاوت است ، اما طبقه بندی استاندارد برای انواع لپ تاپ ها بر اساس شرکت سازنده آن است ، یعنی لپ تاپ تولید شده توسط مایکروسافت در رده مایکروسافت و غیره طبقه بندی می شود ، اما مشخصات متفاوت است این لپ تاپ انواع مختلفی از استفاده توسط کاربر را دارد ، به عنوان مثال اگر کاربر شخصی باشد که از لپ تاپ برای مرور اینترنت و کار ساده استفاده می کند ، نیازی به لپ تاپی با مشخصات قابل مقایسه با مشخصات لپ تاپ در نظر گرفته شده برای انجام بازی های ویدیویی یا مثلاً برای کارهای طراحی گرافیکی ندارد و لپ تاپ را می توان طبق تولید کننده به شرح زیر است

سیب. لنوو دل HP ایسوس MSI مایکروسافت ACER سامسونگ توشیبا

انواع لپ تاپها بر اساس سازنده آن بر اساس فاکتورهای زیادی که به هر مارک امتیاز اضافی می دهد ، طبقه بندی می شوند و این عوامل عبارتند از: طراحی ، شکل ظاهری ، نوع سیستم عاملی که روی لپ تاپ کار می کند ، قیمت ، نظرات کاربران پس از آزمایش لپ تاپ و ضمانت معرفی با دستگاه و کیفیت پشتیبانی فنی که سازنده در صورت نیاز به کمک به دارندگان دستگاههای خود ارائه می دهد و مطمئناً همچنین قیمت لپ تاپ یک نقطه عطف در طبقه بندی لپ تاپ ها از نظر بهترین و بدترین در دنیای کامپیوتر است .

 

وجود دارد است همچنین طبقه بندی دیگری از انواع از لپ تاپ ، یک نوع از استفاده، وجود دارد می دستگاه های مناسب برای استفاده از دانش آموزان، و به دیدار مورد نیاز از مطالعه برنامه های شبیه سازی، و برنامه های آموزشی که به کمک آنها مواد خاص مطالعه، وجود دارد می دستگاه های آیپد به نفع کارگران در بخش های مختلف، و این نوع مشخصات متوسط اغلب دستگاه های همچنین کنسول های بازی ویدیویی نیز وجود دارد و از ویژگی های این دستگاه ها مشخصات بسیار بالا ، کارایی بالا و ایده آل برای لپ تاپ است و قیمت اغلب گزاف است. از آنجا که مشخصات این نوع دستگاه برای تأمین نیاز طرفداران بازی های ویدیویی که به مشخصات بسیار بالایی نیاز دارند ، بسیار بزرگ و متمایز است. تا کاملاً روی رایانه ها کار کنیم.
 

تاریخچه لپ تاپ

و پیشرفت در اشکال و خصوصیات لپ تاپ ها یا لپ تاپ ها ادامه داشت تا جایی که از نظر زیبایی ظاهری ، سهولت استفاده ، مشخصات بسیار بالا ، قیمت تا حدودی بالا و ماندگاری بیشتر باتری به آنچه در حال حاضر است رسید. [5]

موارد استفاده از لپ تاب

استفاده از رایانه در همه زمینه ها و تخصص های زندگی به عنوان یک امر ضروری و طبیعی تبدیل شده است ، زیرا این مهم دلیل اصلی توسعه و پیشرفت است و از کاربردهای رایانه ای در زمینه های مختلف زندگی است: [6] [7] مطالعه و تدریس ، زیرا یکی از مهمترین کاربردهای عملی روشهای پیشرفته مطالعه موثر برای دانش آموزان و معلمان شده است. [8] این در سیستم های امنیتی در بسیاری از کشورها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است ، زیرا پلیس در حال حاضر بدون استفاده از لپ تاپ و استفاده از برنامه های مختلف رایانه ای که کار آنها را تسهیل می کند ، از جمله در مکان یابی ، نوشتن گزارش یا استخراج اطلاعات مهم شخصی ، کار خود را به پایان می رساند. یا ترافیکی ، یا جنایی. به طور گسترده ای در زمینه های فضا و تحقیقات نجومی استفاده می شود. زمینه های سرگرمی و سرگرمی ، مانند: تماشای فیلم ، مسابقات فوتبال و انواع ورزش ها و پیگیری اخبار و شرایط جهانی در همه اوقات. حل مشکلات دیجیتالی که برای حل آنها نیاز به زمان طولانی و مراحل زیادی دارد ، بنابراین رایانه اکنون این کارها را در زمان ضبط انجام می دهد. ذخیره و بازیابی اطلاعات.



 

  • kezhvan abbasi
۰۸
آذر
۹۹

بررسی هوشمند Huawei P Smart-Mid-Ranger با صفحه نمایش OLED 

 

Huawei P smart S یک گوشی هوشمند جدید در محدوده قیمت میان رده است. این تلفن هوشمند از ویژگی های جالبی برخوردار است و قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه است.

در حال حاضر هواوی در شرایط سختی قرار گرفته است ، اما مانع از ادامه تولید گوشی های هوشمند نمی شود. با وجود نه تحریم ها و نه بحران اقتصادی ناشی از همه گیری. مهم نیست چگونه آن را مدیریت می کنند؟ بیایید سعی کنیم با کمک Huawei P smart S به این موضوع پی ببریم.

 

Huawei-P-Smart

نمایش دادن

 

P smart S دارای ماتریس 6.3 اینچی OLED با تراکم پیکسلی 418 ppi و وضوح تصویر 2400 × 1080 (FHD +) است. صفحه نمایش 90.17٪ از پنل جلویی را اشغال می کند و از شیشه محافظت می شود که به دلایلی نوع آن مشخص نشده است. آیا ارزش دارد که در مورد کیفیت نمایشگر OLED در سال 2020 صحبت کنیم؟ فکر نکنم. اگر همه مزایای این فناوری را داشته باشد: سیاه کامل ، کنتراست بالا و اشباع رنگ ، زاویه دید گسترده و غیره

فقط یادآور می شوم که روشنایی اینجا بالای سقف است - ضربه مستقیم به نور خورشید ، البته "باعث سوختن" تصویر می شود ، اما خوانایی آن خیلی رنج نمی برد. البته یک فیلم محافظ کمی کمک می کند - به اندازه شیشه براق نیست.

در تنظیمات ، تصویر را می توان سفارشی کرد. در اینجا می توانید حالت رنگی (عادی ، که باعث می شود OLED مانند IPS یا روشن باشد) و دما را انتخاب کنید ، روشنایی خودکار ، حالت تاریک یا فیلتر نور آبی را روشن کنید ، وضوح صفحه را تنظیم کنید ، بریدگی را پنهان کنید و غیره ، هر آنچه شما نیاز دارید در جای خود قرار دارد.

 


روش های باز کردن قفل

 

نمایشگرهای OLED امکان سنسورهای اثر انگشت نوری را فراهم می کنند ، هواوی تصمیم گرفته است که در تاچ ال سی دی هواوی  P smart S خود از آن غافل نشود ، حتی با وجود قیمت نسبتاً ناچیز خود تلفن هوشمند. البته این ویژگی از سنسور خازنی خوب قدیمی جالبتر است اما با سرعت و کیفیت پاسخگویی هنوز هم اشکالاتی دارد. بنابراین ، به عنوان مثال ، همیشه نمی توان قفل دستگاه را برای اولین بار باز کرد ، و در برخی موارد تلفن هوشمند باید چند ثانیه فکر کند و فقط پس از آن قفل را باز کند.

سخت افزار و عملکرد

نیروی محرکه P smart S بودجه متوسط ​​، تراشه 8 هسته ای اختصاصی Kirin 710F است که بر اساس فرایند 12 نانومتری ساخته شده است. از چهار هسته Cortex-A73 با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Cortex-A53 با مصرف انرژی 1.7 گیگاهرتز تشکیل شده است. Mali G51-MP4 مسئول پردازش گرافیک است.

 


Huawei P smart S

 

این تلفن هوشمند فقط یک تغییر دارد - 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت رام که بسیار خوب است. اگر 120 گیگابایت فضای ذخیره سازی کافی برای شما نیست ، microSD تا 256 گیگابایت به شما کمک می کند. اما در این صورت باید سیم کارت دوم را فراموش کنید.

حتی اگر این تلفن هوشمند برای بازی ساخته نشده باشد (اگرچه از فناوری شتاب گرافیکی GPU Turbo 3.0 پشتیبانی می کند) ، بدون هیچ مشکلی می توانید Asphalt 9 را بازی کنید. در حالت دوم ، حداکثر تنظیمات گرافیکی کمی بیش از حد است ، اما می توانید آنها را در تنظیمات تغییر دهید. توجه داشته باشید که در طول بازی های سنگین ، ناحیه دوربین کمی گرم می شود ، اما جای خالی نیست.

P smart S با کار سریع و روان می تواند از پس وظیفه شما برآید.
ارتباطات

فناوری های بی سیم نیز در اینجا کاملاً نظم دارند: Wi-Fi دو بانده ، بلوتوث 5.0 ، GPS ، AGPS ، GLONASS ، BeiDou و NFC.

 

psmart s


نرم افزار

 

P smart S از پوسته EMUI (نسخه 10.1.0) استفاده می کند ، مبتنی بر Android 10. Huawei Mobile Services جایگزین سرویس های Google شد و به جای Play Market ، ما Huawei AppGallery داریم. مطمئناً بسیاری به این س interestedال علاقه مند هستند که آیا زندگی بدون گوگل در تلفن های هوشمند هواوی وجود دارد یا خیر و من خوشحالم که می گویم بله ، وجود دارد. اما کمی متفاوت است.

اولاً ، گزینه های زیادی برای سرویس های Google وجود دارد. بله ، آنها کمی متفاوت به نظر می رسند ، همیشه سریع و راحت نیستند به عنوان اتصال به حساب Google ، شما مجبورید کمی وقت بگذارید تا بهترین ابزارها را برای خود پیدا کنید ، اما همه اینها یک مسئله عادت است. استفاده از سرویس های دیگر به همان سختی که در نگاه اول به نظر می رسد نیست. البته مگر اینکه یک محافظه کار سخت گیر باشید.

باید درک کرد که بیشتر سرویس های Google هنوز هم قابل استفاده هستند. در اینجا نسخه های مرورگر به کمک شما می آیند: Google Drive ، YouTube ، Gmail و موارد دیگر مانند آنها. برای راحتی کار ، می توانید پیوند مرورگر را در میانبر بر روی دسک تاپ نمایش داده و دسترسی سریع داشته باشید. علاوه بر این ، برخی از برنامه ها کار می کنند ، به عنوان مثال ، Google Maps. می توانید آن را از طریق برنامه MoreApps که در AppGallery یافت می شود نصب کنید. همه عملکردها در دسترس نیستند ، اما عملکردهای اصلی درست هستند.



عمر باتری

 

ظرفیت باتری P smart S 4000 میلی آمپر ساعت است. دستگاه یک روز کار فعال و بدون مشکل را پشت سر می گذارد ، اما اگر شدت آن کاهش یابد ، باید دو روز کاری از آن خارج شوید. البته ، همه نوع ویژگی های صرفه جویی در انرژی ، مانند وضوح صفحه نمایش "هوشمند" وجود دارد.

اما اعداد اعداد هستند ، اما نرم افزار نیز تصمیم زیادی می گیرد. در این حالت هوش مصنوعی که معمولاً در گوشی های هوشمند هواوی عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

/////////////////////////////////////////

 

بررسی هواوی نوا 5 تی

 

به نظر خوب می رسد ، نوا 5T هنوز کوتاه است که بتواند خود را یک پرچمدار برتر معرفی کند. شما ویژگی های پیشرفته ای مانند شارژ بی سیم ، فضای ذخیره سازی قابل ارتقا ، صفحه OLED یا مقاومت در برابر آب را نخواهید دید. اما اگر می توانید بدون این موارد اضافی زندگی کنید و به کیفیت دوربین گوشی مانند P30 Pro علاقه مند هستید ، Huawei Nova 5T تلفنی است که باید جدی آن را در نظر بگیرید.

 


قیمت و در دسترس بودن Huawei Nova 5T 4

 

huawei-nova-5T

 

شما می توانید Nova 5T را اکنون با قیمت 1،599 AED ، در سه رنگ پایان - بنفش نیمه تابستان ، آبی خرد شده و سیاه تحویل بگیرید. این فقط با یک پیکربندی 8 گیگابایت RAM با 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی غیرقابل توسعه است.

با توجه به میزان تکنولوژی و ویژگی های ارائه شده ، نوا 5 تی به نظر معامله ای در برابر رقبای سطح بالا مانند هواوی P30 پرو است. اما باید توجه داشته باشید که پرچمداران سال گذشته - از جمله P30 عالی - کاهش قیمت داشته اند. تلفن های مانند میان رده وان پلاس 7 پرو نیز صفحه نمایش AMOLED بهتر و روان تری را ارائه می دهند و فقط برای چند صد درهم بیشتر فضای ذخیره سازی را دو برابر می کنند.

طرح

سری Nova برند خود را تازه کرده و ما درگیر آن هستیم. ما واحد Midsummer Purple را برای بررسی در اختیار داریم و به نظر می رسد دور شدن از شیب های پر زرق و برق و پایان خیره کننده ای است که می خواهیم تلفن های Huawei را با آنها مرتبط کنیم.

در پشت شیشه ای 2.5D مونوگرام Nova تازه ضرب شده را در پایان بازتابنده و چشم نواز مشاهده می کنید که زیبایی زیبایی تقریباً هولوگرافیک ایجاد می کند. مونوگرام نوا کاملاً ظریف در پشت با الگویی تکرار شونده و مدرن تعبیه شده است که بی شباهت به کیف دستی طراح نیست. در حالی که این پوشش شیشه ای با کوچکترین لمس اثرانگشت را می گیرد ، رنگ پایان بنفش تیره و نور بازتابنده آنها را به خوبی استتار می کند.

 

قسمت پشتی جذابیت اصلی Nova 5T را در خود جای داده است: یک دوربین چهارگانه بسیار توانمند. با قرار گرفتن در یک آرایه عمودی ، تنظیمات لنز کاملاً شبیه آنچه در P30 Pro وجود دارد ، دارای سه لنز اصلی و فلاش در یک خط و یک سنسور کوچک در کنار آن است. دست انداز دوربین در Nova 5T به همان خوبی که در پسر عموی کاملاً مطابق با آن دیده می شود - Honor 20 Pro نیست. اگر تلفن تقریباً همانند Honor 20 Pro باشد ، اگر آن را صاف روی میز قرار دهید ، صدای آن خراب می شود.

 

تلفن را برگردانید و با یک صفحه نمایش بزرگ 6.26 اینچی که به طرز ماهرانه ای به یک فاکتور فرم جمع و جور بسته می شود ، از شما استقبال می کنند. تلفن محکم است. و مشخصات صاف آن احساس خوبی در دست ایجاد می کند. به جای ناچ ، نوا 5T دارای یک سوراخ سوراخ 4.5 میلی متری در گوشه بالا سمت چپ است که نسبت صفحه به بدنه گوشی را بیش از 90 درصد می دهد. هنوز می توانید حاشیه های نازکی را در اطراف صفحه پیدا کنید به جز چانه پهن پایین که بیرون است.

 

نمایش دادن

 

صفحه IPS LCD بارزترین شاخص برچسب قیمت متوسط ​​Nova 5T است. نمایشگر Nova 5T در حالی که هنوز توانایی دارد ، از پنل های OLED و AMOLED پر جنب و جوش و کوچک استفاده نمی کند که در تلفن های با قیمت کمی بالاتر یافت می شود.

 

رنگ های صفحه LCD به اندازه کافی واضح نیستند ، به نظر می رسد که در برخی از پروفایل ها کنتراست خاموش است و رنگ سیاه ها نیز به واقع سیاه نیستند و حاشیه های خاکستری را در کناره ها ایجاد می کنند و در هنگام صحنه های تاریک کنتراست کمتر از حد مطلوب را به نمایش می گذارند. تاچ ال سی دی هواوی نوا 5 تی از اکثر صفحه های OLED روشن تر هستند و استفاده از آنها در زیر تابش مستقیم آفتاب زیاد نیست.

 

وضوح تصویر Full HD + با کیفیت 2340 40 1080p با کیفیت 412 ppi ارائه می شود و در نتیجه تصاویر و فیلم هایی واضح به دست می آید. اما از آنجا که این یک صفحه نمایش IPS LCD است ، فشار زیادی در باتری ایجاد می شود. همچنین در صفحه های LCD حالت تاریکی برای کارایی باتری وجود ندارد اما می توانید وضوح تصویر را به صورت دستی در زیر تنظیمات Display کاهش دهید تا میزان تخلیه باتری کاهش یابد.

 

ما نمایشگرهای سوراخ سوراخ را کاملاً به نمایشگرهای بریدگی ترجیح می دهیم که می تواند کاملاً نفوذی باشد ، بنابراین در Nova 5T برش در سمت چپ بالا به راحتی قابل چشم پوشی است. فقط در صورت استفاده از برنامه های تمام صفحه که دارای کنترل در ناحیه سوراخ سوراخ هستند ، قابل توجه است. در این حالت ، می توانید از حالت نمایش تمام صفحه بزرگنمایی کرده و انتخاب کنید که مانند یک تلفن دارای حاشیه ، حاشیه های سیاه در بالا و پایین داشته باشید.

 

نتیجه گیری:

در نتیجه چه هواوی پی اسمارت چه هواوی نوا هر دو از گوشی های به روز شده و کاربردی هستند و می توان با خیال راحت از انها استفاده شود.

 

چند لینک مفید:

تاچ ال سی دی هواوی برای  انواع مدل ها در فروشگاه اینترنتی 

خرید دستگاه ها و قطعات موبایل موبایل نو و اصلی هواوی: https://sorenstore.com/

 

خرید یا فروش دستگاه ها و قطعات موبایل کارکرده هواوی: https://divar.ir/

  • kezhvan abbasi
۰۷
آذر
۹۹

 

حتماً کنجکاوی شما را بر آن داشته است که به درون جعبه رایانه خود نگاه کنید تا در آن تخته ای پر از قطعات با رنگها و اشکال مختلف ، «مادربرد» پیدا کنید و شاید در مورد نام و کار هر قطعه با خود تعجب کرده باشید. خوب ، در این مقاله ما به شما توضیح ساده ای از برجسته ترین اجزا و انواع مادربرد می دهیم.

اول از همه ، مادربرد سنگ بنای کار رایانه است و از مدارهای الکترونیکی چاپی با اشکال و طرح های مختلف ، حمل یا برقراری ارتباط با اجزای رایانه و اتصال آنها با یکدیگر تشکیل شده است. این طرح ها و شکل های مختلفی دارد.

اجزای مادربرد

خازن ها خازن ها

 

این مسئول سیگنال الکتریکی است که به پردازنده می رسد و قدرت این خازن ها در فاراد اندازه گیری می شود.

چرخه

آنها خطوط مسی هستند که روی صفحه چاپ می شوند ، اجزای صفحه را به هم متصل می کنند و داده ها را بین آنها منتقل می کنند.

اتصال دهنده برق

از آنجا که سوراخ هایی دارد که از طریق آنها با کابل متصل به منبع تغذیه متصل می شود ، برق را به برد می رساند.

القافزات جامپر

آنها قطعات کوچک و کوچکی از پلاستیک هستند که دارای هادی های مس به سوزن های مادربرد هستند که تنظیمات سخت افزاری را تعیین می کنند. اخیراً می توان از برخی از آنها صرف نظر کرد.

سوئیچ DIP Swith

این عملکرد همان جامپرها است و در نقاشی های مدرن نیز وجود دارد. به راحتی می توان از آن استفاده کرد و به راحتی پیدا می شود. شامل تنظیمات اصلی پردازنده ، ضریب ضرب و فرکانس گذرگاه جلو است.

برد مدار چاپی PCB

این یک جعبه پلاستیکی است که شامل تمام اجزای مادربرد است و از 4 تا 8 لایه تشکیل شده است ، بسته به اجزای استفاده شده در برد ، دلیل استفاده از بسیاری از لایه ها تعداد زیاد اتصالات بین اجزای برد است.

سوکت پردازنده

این مربع از پلاستیک ساخته شده است که سوراخ هایی برابر با تعداد سوزن های پردازنده دارد. اتصال چندین نوع پردازنده به سوکت امکان پذیر است ، به شرطی که تعداد سوراخ های سوکت متناسب با تعداد سوزن باشد.

تراشه های کوچک

دو برش مربع شکل ، اولی در قسمت شمالی برد قرار دارد ، پردازنده ، کارت صفحه و حافظه تصادفی را با یکدیگر متصل می کند و داده ها را بین آنها منتقل می کند و در تعیین نوع پردازنده و نوع و میزان حافظه پشتیبانی شده نقش دارد. و از آنجا که مقدار زیادی گرما از آن ساطع می شود ، با کولرها نیز تأمین می شود. سرعت شکاف توسط AGP تعیین می شود.

تراشه دوم در قسمت جنوبی برد قرار دارد ، این دستگاه برای اتصال دستگاه های ورودی و خروجی به یکدیگر کار می کند و آنها را با حافظه تصادفی و پردازنده متصل می کند و برای تعیین حداکثر سرعت انتقال داده ها بین دیسک سخت و برد کار می کند و برای گرما نیز صادر نمی شود بنابراین مجهز به کولر نیست.

اسلات های توسعه

در قسمت پایین برد قرار دارد و از اهمیت زیادی در رایانه برخوردار است زیرا به ما امکان می دهد کارت های مهمی مانند کارت گرافیک را که کامپیوتر بدون آن کار نمی کند به برد اضافه کنیم.

مدار سیگنال پالس ژنراتور

این یک مدار الکتریکی است که امواج یا پالس هایی تولید می کند که به دلیل ولتاژ متفاوت مدارهای موجود ، روی همگام سازی و سازگاری بین مدارهای مادربرد کار می کنند.

 درگاه های موازی

شما اسکنر و چاپگر را به هم متصل می کنید.

منافذ الps

دو پورت به یک شکل هستند و برای اتصال به صفحه کلید و ماوس از نظر رنگی متفاوت هستند.

تراشه BIOS

وظیفه اصلی آن مدیریت و کار با سخت افزار رایانه است که مخفف "Basic Input Output System" است. و به سیستم عامل و برنامه های آن برای کار با رایانه کمک کنید.

IDE:   پریز دیسک های سخت و درایوهای نوری.

FDD: برای درایو فلاپی دیسک ، شاخه های بدنه و برد اتصال خارجی.

پریزهای مختلف USB: آنها برای اتصال تجهیزات مانند ماوس ، صفحه کلید ، درایوهای فلش و سایر موارد هستند.

انواع مادربردها

در مادربرد

از سال 1980 تا 1990 بیشترین محبوبیت را داشتند. IBM شامل پورت های ISA می شود. با این حال ، مدل های جدیدتر شامل اسلات PCI است. ابعاد برد 13 8. 8.66 است و نوع دیگری نیز وجود دارد که کوچکتر از 13 12 12 است و دارای درگاه های کوچکتری نسبت به نوع معمولی است.

مادربرد ATX

این در سال 1996 ظاهر شد و اکنون بیشترین نوع را دارد و به عنوان نوع تجاری طبقه بندی می شود.

از نظر طراحی مشابه صفحه مینی AT است ، اما با تفاوت در زاویه چرخش 90 درجه برای قطعه ، این چرخش فضایی را برای افزودن کارت های صدا و تصویر فراهم می کند.

 

 

  • kezhvan abbasi