شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

این وبلاگ برای مطالعه و شناخت وسایل و تکنولوژی های روز دنیا و پیشرفت آن در طول زمان ایجاد شده است.

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۹
تیر
۰۰

بوستر پمپ تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به پمپ معمولی دارد، به همین منظور یک راهنمایی برای دوستان تهیه کرده ایم:

 

در سال‌های اخیر با رو به کاهش یافتن منابع آب‌های زیر زمینی و مواجهه عمومی با بحران کمبود آب، مردم و مسئولین به این چاره افتادند که اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بحران اتخاذ نمایند. یکی از بخش‌هایی که مصرف آب بالایی را به‌ همراه دارد بخش کشاورزی است. به‌ همین جهت صنعتی نمودن بخش کشاورزی و استفاده از تجهیزات صنعتی و به روز از جمله اقدامات لازمی بود که اقبال مردم را به سمت آن سوق داده است. استفاده از پمپ‌های آبرسانی مجهز به بوستر پمپ برای تنظیم فشار و میزان شدت آب در زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌های بلند و زمین‌های ورزشی یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌باشد که برای نصب و راه‌اندازی بوستر پمپ آب باید از متخصصین مربوطه در این حوزه استفاده نمود. تجهیزات صنعتی بکار رفته در کشاورزی صنعتی و لوله‌کشی تمامی ساختمان‌ها باید به شکل صحیح و مطابق با اصول مربوطه مورد استفاده قرار گیرد تا اهداف مورد انتظار از راه‌اندازی بوستر پمپ حاصل گردد.

با کم شدن منابع آبی، برای رساندن آب به زمین‌های کشاورزی و طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری با فواصل زیاد، استفاده از پمپ آب کاربرد یافت که برای کشیدن و پمپاژ آب از چاه‌های عمیق نیاز به نصب بوستر پمپ آبرسانی در پمپ‌های مورد مصرف شد. اما چون تمامی تجهیزات صنعتی با جریان برق کار می‌کنند، برای کنترل میزان شدت جریان برق باید تابلوهای برقی تعبیه شوند که در این نوشتار ضمن معرفی و بررسی و تشریح نحوه عملکرد و راه‌اندازی بوستر پمپ، به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد که تابلو برق چیست؟

 

قبل از اشاره به نحوه راه‌اندازی بوستر پمپ آب، لازم است تعریفی از بوستر داشته باشیم. همان‌ طوری که اشاره شد با روند کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، اقدام به حفر چاه‌های با عمیق زیاد در حوالی زمین‌های کشاورزی رونق گرفته است. برای این که آب حاصل از این چاه‌ها از اعماق زمین بیرون کشیده شود و با طی فواصل طولانی به مزارع وسیع کشاورزی با مساحت‌های زیاد و همچنین ساختمان‌های مرتفع با زیربنای بزرگ برسد از پمپ‌های مجهز به دستگاهی بنام بوستر پمپ آبرسانی استفاده می‌کنند. این دستگاه همچنین برای رساندن آب و مایعات به برج‌های بلند و آسمان‌خراش، بیمارستان‌ها و ورزشگاه‌ها کاربرد دارند که به‌ همین خاطر در دسته‌های خانگی، آتش نشانی و آبرسانی تقسیم‌بندی می‌شوند.

موارد استفاده از بوستر پمپ معمولاً برای زمانی است که فشار نرمال سیستم کم است و باید افزایش یابد. بوستر پمپ مایعات را به محفظه پمپاژ وارد می‌کند تا دیفرانسیل فشار موردنیاز برای پمپاژ در یک سرویس دارای درجه حرارت ایجاد شود. پمپ‌های خود شوفاژ سطح خلأ کافی را ایجاد می‌کنند تا مایع را به داخل ورودی بدون کمک خارجی بکشند.

شایسته است بوستر پمپ به صورت مجموعه‌ای کامل و همراه با کلیه لوازم جانبی آن به محل اجرا و نصب ارسال گردد.

این دستگاه بهتر است در محل خشک و فضایی بسته نصب شده و از منابع تولیدکننده حرارت فاصله زیادی داشته باشد و می‌بایست در محیط‌هایی که سخت نبوده تعبیه شده و مقداری فضای اضافی برای هرگونه تعمیرات احتمالی و یا تعویض قطعات فرسوده در نظر گرفته شود. در مواقعی که وضعیت هوا بارانی است نباید مورد استفاده قرار گیرند زیرا ممکن است موتور آن با جرقه‌های الکتریکی مواجه شده و مختل گردد. همچنین تابلو برق و شیر فلکه آن باید در دسترس باشد.

چگونه بوستر پمپ را راه اندازی کنیم؟

میزان حداکثر فشاری که بوستر بنا به نوع آن و مصرف آن می‌بایست ایجاد شود تعیین و مشخص شود به‌ گونه‌ای که مجموع فشار ورودی به دستگاه و فشار تولید شده در آن از میزان فشار قابل تحمل بوستر افزون نگردد و از نوع بوستر پمپ آب برای سایر مصارف نظیر فرآورده‌های نفتی استفاده نگردد.

برای جلوگیری از وجود هرگونه اختلالات برقی و ایجاد جرقه‌های الکتریکی باید نهایت احتیاط را لحاظ داشته و از متخصص با تجربه برقی جهت سیم‌کشی استفاده نمود تا تمامی موارد ایمنی رعایت گردد.

استفاده از لوله‌های انعطاف‌پذیر و متناسب با فشار میزان فشار آب مناسب بوده و بهتر است در مسیر ورودی برای جلوگیری از وارد شدن هر شئ، یک فیلتر نصب شده و آب تمیز و پاکی وارد بوستر گردد.

راه‌اندازی بوستر پمپ جهت آبرسانی و آتش‌نشانی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. زیرا بوستر پمپ‌های آتش‌نشانی از نوع دور ثابت بوده و فقط در مواقعی که مکانی یا ساختمانی دچار حریق شده باشد روشن و مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بوستر پمپ آبرسانی از نوع دور متغیر تهیه شده و در کلیه ساعات شبانه‌روز کار می‌کند.

محلی که برای راه‌اندازی بوستر پمپ ایجاد شده است باید تحمل وزن دستگاه را داشته و بهتر است برای جلوگیری از ارتعاشات آن در حین کار کردن، شاسی اصلی از طریق پیچ کردن به زمین اتصال یابد. همچنین برای محیط‌هایی که احتمال یخ‌زدگی در فصول سال سرد می‌رود باید تصمیمات لازم از قبل برای جلوگیری از یخ‌زدگی اتخاذ گردد.

شایسته است نصب هم بوستر پمپ و هم تابلو برق توسط متخصص ماهر یک شرکت نصب شود تا هرگونه تناقضات احتمالی کابل‌کشی و ... به راحتی قابل رفع باشد.

توجه به توصیه‌های نصاب در حین راه‌اندازی بوستر پمپ برای نحوه کارکرد درست و نگهداری را باید مد نظر قرار داده و با در ارتباط بودن شرکت سازنده و مجری کار، کلیه سرویس‌های لازم در موعد مقرر انجام گردد.

راه‌اندازی بوستر پمپ با توجه به انواع آن با یکدیگر متفاوت می‌باشند. نوع دور ثابت آن جزء قدیمی‌ترین روش‌ها محسوب شده و به‌ علت نصب ساده، هزینه کمتری را نیز در پی دارد. راه‌اندازی با درایو یا اینورتر این امکان را فراهم می‌سازد که پمپ بوستر متناسب با مقدار مصرف آب وارد مدار جریان شوند. همچنین برای راه‌اندازی بوستر پمپ با دور متغیر می‌بایست از اینورترهایی با بردهای مخصوص استفاده گردد.

چگونه بوستر پمپ را راه اندازی کنیم؟

برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عوامل جانبی محیطی در تجهیزات الکتریکی و همچنین ضرورت رعایت حداکثری ضریب ایمنی بهتر است تمامی تجهیزات اتصالات برقی در محفظه بسته‌ای به نام تابلو برق نصب گردند. اهمیت و ضرورت محفظه بسته تابلو برق این امکان را دارد که کلیه قسمت‌های برقی در معرض دید و دسترس تکنسین برق قرار داده شود تا کار کردن در آن به راحتی صورت پذیرد. همچنین با مشاهده نشانگرهای تعبیه شده بر آن، تمامی فعل و انفعالات کارکرد دستگاه پس از راه‌اندازی بوستر پمپ تحت کنترل قرار خواهد گرفت و هرگونه اختلالات خارج از عملکرد قابل رفع خواهد بود.

 

قابل ذکر است کلیه امور مربوط به راه‌اندازی بوستر پمپ می‌بایست توسط تکنسین‌های ماهر و باتجربه انجام شود که در این راستا کارکنان شرکت تلمبه موتور غرب با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و با تجربه کاری بالا تمامی امور مربوطه را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت و ضمانت کاری برای کاربران متقاضی به مورد اجرا می‌گذارند.

 

منبع: آفتاب نیوز

 

 

بیشتر بخوانید:

 تامین کننده سیستم آبرسنی صنعتی و کشاورزی

آیا بوستر پمپ های مشکل فشار آب را حل می کنند؟

  • kezhvan abbasi
۱۵
تیر
۰۰

شما به عنوان پدر و مادری دوست داشتنی ، می خواهید فرزندانتان از وقت دانشجویی خود نهایت استفاده را ببرند. یکی از کارهایی که می توانید برای فرزند خود انجام دهید تهیه کوله پشتی مدرسه ای است که برای رفاه حال او مفید است. اما کوله پشتی مناسب فقط مربوط به سبک نیست ، بلکه باید متناسب با اندازه و وزن مناسب کودک شما باشد و برای پشتیبانی مطلوب از پشت طراحی شده است. راهنمای جامع خریداران ما در مورد کیف های مدرسه به شما در محدود کردن جستجو کمک می کند.

 

کوله پشتی مناسب مدرسه شما نباید از طول و عرض نیم تنه او پهن تر یا بیشتر باشد. همچنین باید از مواد سبک ، بادوام ، ضد آب و بازتابنده ساخته شود.
حمل کیسه سنگین می تواند باعث تحریک عضلات کودک شما شده و باعث ایجاد مشکلات در وضعیت بدن شود. به همین دلیل شما باید کوله پشتی مدرسه ای بخرید که دارای بالشتک کافی برای پشت و شانه های فرزندتان باشد. برای توزیع بهتر وزن باید از دو بند شانه قابل تنظیم و بندهای شکم و / یا سینه نیز استفاده شود.

کودکان امروز کیف مدرسه ای را که بیش از حد بارگیری شده است حمل می کنند
دو سوم والدین آمریکایی به ایمنی کوله پشتی در مدرسه توجهی نمی کنند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط Kinderzeit.org ، 73.2٪ از والدین آمریکایی تمایل دارند که از ایمنی کوله پشتی فرزندان خود غافل شوند زیرا هنگام ارسال فرزندانشان به مدرسه ، به ندرت کیف آنها را توزین می کنند. همچنین مشخص شد که فقط 39٪ والدین اطمینان دارند که کیف ها به درستی پوشیده شده و دو بند روی هر دو شانه دارند و کوله پشتی برای بچه ها سنگینی نمی کند.

کودکان در هنگام استفاده از کوله پشتی مدرسه خود احساس ناراحتی و درد می کنند زیرا در بیشتر مواقع ، وزن و اندازه آنها بسیار سنگین است زیرا تمایل دارند بیش از حد بسته بندی کتاب ، دفتر و سایر مواد آموزشی را به مدرسه برسانند. آنها معمولاً با پوشیدن آنها دست و پنجه نرم می کنند ، در غیر این صورت ممکن است هنگام حمل یکی از آنها خم شوند. اگر بچه های شما مدتی است که به مدرسه می روند ، ممکن است شنیده باشید که آنها از داشتن درد گزگز یا احساس بی حسی هنگام پوشیدن کوله پشتی خود شکایت دارند.

حمل نادرست کوله پشتی یا کوله پشتی های سنگین می تواند باعث درد حاد و مزمن زیادی در ناحیه گردن ، شانه ، پهلوها و ناحیه کمر شود. از آنجایی که کودکان خردسال بسیار زودتر از نسل های گذشته از کمر درد رنج می برند ، طبق انجمن Chiropractic American (ACA) ، استفاده از وضعیت مناسب و محدود کردن وزن روزمره که کودک شما به مدرسه و از مدرسه می برد بسیار مهم است. برای اطمینان از مناسب و ایمن بودن کودک برای کودک ، نظارت منظم بر وضعیت بدن کودک هنگام پوشیدن کوله نیز باید انجام شود.

کیف های مدرسه که بیش از حد سنگین هستند نیز می توانند کودک شما را در راه مدرسه به خطر بیندازند
یک کیف خیلی سنگین می تواند کودک شما را در حین مانور با ماشین یا دوچرخه دچار مشکل کند. مرکز ثقل بالا می تواند تعادل کودک را به راحتی بر هم زده و منجر به سقوط شود. در وسایل حمل و نقل عمومی معمولاً جایی برای قرار دادن کیسه در ساعات شلوغی وجود ندارد و بچه ها مجبور می شوند کوله پشتی را به پشت خود نگه دارند و باعث می شوند بیشتر در معرض ترمز و تغییر ناگهانی سرعت قرار بگیرند.

شاخص های سنگین بودن کوله پشتی کودک شما:

  • اگر کودک شما با بالاتنه بیش از 20 درجه به جلو خم می شود.
  • وقتی کودک شما از گزگز یا بی حسی انگشتان خود شکایت دارد.
  • کودک شما هنگام راه رفتن وزنه را خیلی محکم به چپ یا راست می برد تا بتواند وزن کیسه را با لگن بالش کند.
  • اگر کودک در بلند کردن کیف خود به خود مشکل دارد.
  • اگر کودک شما فقط می تواند چند متری را با کیف پشتی بدود.

کوله پشتی مدرسه کودک شما چقدر باید وزن داشته باشد؟
یکی از مسئولیت های شما به عنوان والدین دانستن محدودیت وزنی است که فرزند شما مجاز به حمل در کوله پشتی مدرسه است. با این حال ، تاکنون هیچ راهنمای جهانی در مورد میزان بار کیف های کودکان وجود ندارد.

تاکنون هیچ راهنمای جهانی در مورد محدودیت بار برای کیف های کودکان وجود ندارد. در حال حاضر ، حداکثر حد مجاز توصیه شده بین 5 تا 20 درصد از وزن بدن کودک متغیر است. برای آکادمی اطفال آمریکا ، کوله پشتی بارگیری شده نباید بیش از 10٪ تا 20٪ وزن بدن کودک داشته باشد. با این حال ، انجمن کایروپراکتیک آمریکا با توصیه ای که وزن کوله پشتی نباید بیش از 5٪ تا 10٪ وزن کودک باشد ، محافظه کارتر است.

هیچ دستورالعملی الزام آور برای این کار وجود ندارد. با این حال ، ارزیابی وضعیت جسمی کودک مهم است. در مورد کودکان چاقی که ورزش کمی انجام می دهند و بنابراین ساختار استخوانی و عضلانی ضعیف تری دارند ، مقدار درصد به معنای مجاز بودن وزن بالاتر است.

نحوه اندازه گیری حداکثر بار برای کوله پشتی های کودکان
برای تعیین حداکثر وزنی که کودک شما می تواند در کوله پشتی خود حمل کند ، ابتدا باید کودک خود را وزن کنید. هنگامی که وزن دقیق او را بدست آوردید ، آن را در 10٪ (یا 0.10) ضرب کنید. عددی که دریافت می کنید وزن ایده آل کیف شما برای کودک شماست.

هنگامی که کیف کودک خود را با وسایل مدرسه بارگذاری کردید ، نباید بیش از این حد وزن محاسبه شده باشد. سپس می توانید کوله مدرسه کودک خود را با استفاده از مقیاس حمام وزن کنید تا بدانید که کیف با این حد توصیه شده مطابقت دارد یا خیر.

نمایندگی فروش انواع کوله پشتی پارک بگ خرید کوله پشتی معتبر انواع مختلف این محصول را در برند های مختلف مانند کوله پشتی ایرانی و حتی برند های خارجی مانند کوله پشتی دلسی، کوله پشتی شیائومی و .. را به شما ارائه می دهد. برای خرید کوله مورد نظر لیست کوله پشتی های زیر را مشاهده و کوله مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت با پرداخت هزینه آن، کوله مورد علاقه را خریداری فرمایید.

منبع

 

  • kezhvan abbasi
۰۷
تیر
۰۰

از دهه 1920 ، ارتباطات از راه دور تقریباً برای هر صنعت خارج از کشور به جزئی جدا نشدنی از تجارت تبدیل شده است. تقریباً یک قرن بعد در سال 2019 ، این وابستگی روزافزون به یک استاندارد واقعی برای کلیه موسسات تجاری تبدیل شد. از اواسط سال 2020 به بعد ، این نیاز به خدمات مخابراتی تجاری با کیفیت بالا به بالاترین حد خود رسیده است. البته این یک مرحله مداوم است که توسط همه گیری جهانی و محدودیت های ارتباط اجتماعی ایجاد شده است.

موسسات با هر اندازه امروزه به طور ناگهانی نیاز فزاینده ای برای ارتباطات سریعتر و بهتر تجاری ایجاد کرده اند. از هم اکنون ، انتخاب شریک مناسب ارتباط از راه دور تجاری نه تنها یک تصمیم مهم بلکه یک تصمیم مهم است. برای انتخاب یا تغییر بهتر ، ابتدا جنبه های زیر را مرور کنید.

مشاوره شریک مخابرات

کدام ارائه دهنده در محل فعلی شما بهترین نیاز را برای نیازهای ارتباطی خاص شرکت شما دارد؟ چگونه می توانید مطمئن باشید آنچه فکر می کنید بهترین معامله است ، در واقع بهترین پیشنهادی است که می توانید بگیرید؟ آیا سعی کرده اید نرخ تماس و شارژ داده شریک شرکت مخابراتی شرکت فعلی خود را با نرخ رقبای خود مقایسه کنید؟ کیفیت و در دسترس بودن خدمات چطور؟

هیچ راهی عملی برای هیچ صاحب مشاغلی وجود ندارد که هم مشاغلی را اداره کند و هم هر یک از این جزئیات را جداگانه مرور کند. این جایی است که مشاوران مخابرات وارد می شوند. آنها می توانند به کاهش هزینه های تجارت اینترنتی و مخابراتی حداقل 20-25٪ کمک کنند ، اگر نه بیشتر. مشاوران مشهور مخابرات هم منابع و هم ارتباطات خود را دارند تا به مشتریان مخابراتی خود کمک کنند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند اما با هزینه کمتری.

افزایش نیاز به امنیت شبکه

وابستگی روزافزون به ارتباطات از راه دور باعث افزایش فعالیت های جرایم اینترنتی نیز می شود. افزایش ناگهانی فعالیت های جرایم اینترنتی بیش از آنکه این واقعیت را تأیید کند. علاوه بر تهدید مداوم برای هک شدن و / یا آلوده شدن توسط نرم افزارهای مخربی که قبلاً وجود داشته است ، تعداد محیط های کار از راه دور که به سرعت در حال افزایش است ، هر شرکت را برای اطمینان از امنیت شبکه بیشتر می کند. اکنون چندین نگرانی امنیتی اضافی خود را نشان داده اند ، که در یک محیط فیزیکی کنترل شده به همان اندازه قوی نبوده است. تا زمانی که ارائه دهنده شبکه تجارت نتواند آخرین استانداردهای امنیتی را رعایت کند ، مشارکت خطری است که ارزش آن را ندارد.

قابلیت اطمینان از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است

چه زمانی قابلیت اطمینان مخابرات تجاری مورد توجه اصلی قرار نگرفت؟ با این وجود ، قابلیت اطمینان در سال 2021 بیش از آنچه اهمیت داشت ، اهمیت دارد. این بخاطر این است که:

اقدامات محیطی اجتماعی و فرآیندهای تجاری فقط در صورت پایدار بودن محیط کار از راه دور به طور همزمان انجام می شود.
برای اینکه شرکت ها بتوانند چنین کاری کنند ، ارائه دهندگان شبکه آنها باید پوشش شبکه با کیفیت و قابل اطمینان را به آنها ارائه دهند.
ارائه دهنده خدمات مخابراتی باید مجهز باشد تا بتواند از عهده بار سنگینی که اکنون به یک امر عادی تبدیل شده است ، برآید.
به بیان ساده ، ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور مشاغل وظیفه دارند صنعت را در این مواقع دشوار متصل و فعال نگه دارند. اگر در نهایت با شرکتی شریک شوید که نمی تواند فشارها را تحمل کند ، تأسیسات شما سخت تر از گذشته است.

  • kezhvan abbasi