شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

شناخت تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ قصد داریم کاربردی ترین ابزار دست بشر را بررسی و معرفی کنیم

این وبلاگ برای مطالعه و شناخت وسایل و تکنولوژی های روز دنیا و پیشرفت آن در طول زمان ایجاد شده است.

۱۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۳
مرداد
۰۰

خرید گاوصندوق یک راهکار امنیتی برای حفاظت از اشیا مدارک مهم و با ارزش است اما جالب است بدانید که امنیت بیشتر گاوصندوق خود را میتوانید با خرید گاوصندوق مخفی یا پنهان افزایش دهید.

گاوصندوق مخفی یا گاوصندوق پنهان همان کارایی با گاوصندوق های خانگی، اداری، هتلی و غیره را دارد با این تفاوت که در معرض دید سارقین قرار نمی گیرد.
برای اینکه این مدل از گاوصندوق ها از دید عموم خارج باشد، باید ظاهری متفاوت تر از سایر گاوصندوق های معمول داشته و در مکانی متفاوت تر از سایر گاوصندوق های معمولی نصب شود. 

انواع گاوصندوق مخفی


انواع گاوصندوق مخفی بر حسب محل نصب آن ها نامگذاری می شود . بر این اساس دو نوع گاوصندوق مخفی داریم.
 

  • گاوصندوق زیر زمینی
  • گاوصندوق دیواری

 

محل نصب گاوصندوق مخفی

 

گاوصندوق زیرزمینی
 

 

گاوصندوق مخفی زیرزمینی underfloor safe 

 

  • گاوصندوق های مخفی که در داخل زمین قرار می گیرند به عنوان گاوصندوق زیرزمینی شناخته می‌شود. این گاوصندوق ها به دلیل اینکه در زیر سطح زمین قرار می‌گیرند، باید مقاومت مناسبی در برابر خاک و رطوبت داشته باشند تا بتواند برای سالها کارایی مناسب داشته باشد و اشیاء درون آن آسیب نبیند.
  •  گاوصندوق های مخفی زیرزمینی قابلیت جابجایی ندارد
  •  برای نصب گاوصندوق زیر زمینی نیاز به زیرسازی مناسب با بتن خواهید داشت.

 

 گاوصندوق مخفی زیرزمینی
 

گاوصندوق زیر زمینی floor board 

 

  • نوع دیگری از گاوصندوق های زیرزمینی وجود دارند که نیازی به بتن ریزی نداشته و توسط پیچ و مهره ثابت می‌شوند.
  •  این مدل گاوصندوق ها قابلیت جابجایی دارد.

 اما به هر حال نکته منفی که در مورد گاو صندوق های زیرزمینی وجود دارد این است که باید در خانه هایی که صاحبان آنها برای مدت ها قصد جابجایی ندارند مورد استفاده قرار گیرد.


 

گاوصندوق دیواری مخفی
 

گاوصندوق مخفی دیواری

 

  • نوع دیگری از گاوصندوق های مخفی گاوصندوق های دیواری هستند و همانطور که از نام آن ها مشخص است،  باید در فضایی پشت سطح دیوار قرار گرفته و برای اینکه مخفی باقی بماند هم سطح با دیوار باشد. بنابراین به طور معمول آن ها را پشت تابلو، آینه، کمد لباس، پشت در و غیره به گونه ای که از دید خارج باشد، نصب میکنند.
  •  نکته منفی در مورد گاوصندوق مخفی دیواری این است که به دلیل ضخامت کم دیوار یا کمد فضای این گاوصندوق ها محدود است.

 

 نکات مهم در مورد گاوصندوق مخفی


بررسی هر دو مورد گاوصندوق مخفی زیر زمینی یا گاوصندوق مخفی دیواری نشان می دهد که این مدل از گاوصندوق ها بیشتر برای خانه های شخصی و ویلایی مناسب است. از این نظر می توان گفت خرید گاوصندوق مخفی برای مستاجران که باید به طور مرتب محل زندگی خود را تغییر دهند مناسب نیست.

نوع قفل گاوصندوق های مخفی اغلب مکانیکی نیست چرا که فضایی که گاوصندوق های مخفی اشغال می‌کند و اینکه محل نصب گاوصندوق ها متفاوت از سایر گاوصندوق هاست از قفل دیجیتالی، اثر انگشتی و این قبیل قفل ها استفاده می شود.

نکته دیگر اینکه به دلیل این که دسترسی به گاوصندوق مخفی مخصوصا از نوع گاوصندوق زیرزمینی سخت تر از سایر گاوصندوق ها مانند گاوصندوق خانگی، هتلی و اداری است، به به همین دلیل برای نگهداری و حفاظت از اموال و اشیایی مناسب است که استفاده زیادی از آن ندارید.

از سوی دیگر گاوصندوق مخفی نیز مانند سایر گاوصندوق ها باید استاندارد های امنیتی را به طور کامل رعایت کنند. گاوصندوق مخفی نیز باید نسوز بوده و ضد آب و ضد ضربه باشد. 

 

نصب گاوصندوق مخفی زیرزمینی
 

هزینه نصب گاوصندوق مخفی


به دلیل اینکه گاوصندوق مخفی در زیر زمین یا دیوار نصب می شود باید انتظار داشته باشید که قیمت گاوصندوق و همچنین هزینه نصب آن بیشتر از یک گاوصندوق معمولی خانگی یا هتلی باشد. با این حال بر اساس اندازه گاوصندوق و مدل دیگه برای گاوصندوق مخفی خود در نظر گرفته اید می توانید از فروشگاه های معتبر گاوصندوق مانند سعدین استعلام قیمت بخواهید.
 

خرید گاوصندوق مخفی


برای خرید گاوصندوق مخفی بهتر است با فروشگاه های معتبر گاوصندوق مشورت کرده و از کارشناسان این فروشگاه بخواهید تا با توجه به شرایط محیط زندگی شما، بهترین گاوصندوق مخفی را به شما پیشنهاد کند. یک فروشگاه معتبر گاوصندوق بهترین گاوصندوق مخفی را در اندازه و سایز مناسب متناسب با محل زندگی شما و محل نصب و کار صندوق به شما پیشنهاد میکند.

 

منبع : فروشگاه گاوصندوق سعدین

  • kezhvan abbasi
۱۶
مرداد
۰۰

این مقاله نحوه ثبت شرکت ها در ترکیه را برای شما توضیح می دهد ، آیا می توان بدون مجوز اقامت در ترکیه شرکت تاسیس کرد؟ چرا این شرکت در ترکیه ثبت شده است؟ سرمایه گذاری در ترکیه چه مزایایی دارد؟ برای ثبت شرکت در ترکیه چه مدارکی لازم است؟ هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟ قوانین ثبت شرکت در سال 2020 چیست؟

سرمایه گذاری همیشه یک کسب و کار پر ریسک و مهم بوده است ، اما اگر صحبت از ثبت شرکت در کشوری دیگر می شود ، مطمئناً ارزش آن را دارد که تمام مسائل و هزینه ها را با دقت در نظر بگیرید و سپس تصمیم گیری کنید ، با مطالعه این مطلب می توانید به نتیجه ای در این زمینه برسید. 

درباره ثبت شرکت در ترکیه:
شکی نیست که افزایش رقابت بین المللی در جهان نقش مهمی در تصمیم گیری تاسیس شرکت ها و سرمایه گذاری های خارجی ایفا می کند.

از این نظر ، ترکیه برای تشویق تاسیس شرکت ها ، سرمایه گذاری و پیگیری جهانی شدن و برنامه های قانونی در تشکیل شرکت در ترکیه بسیار مناسب است.

شهرهایی که شرکت ها در آنها تأسیس شده اند و تعداد آنها در ترکیه 2020:

  • تعداد شرکتهای خارجی در استانبول: 7567 شرکت
  • تعداد شرکتهای خارجی در مرسین: 593
  • تعداد شرکتهای خارجی ، قاضی گازاینتپ: 534
  • تعداد شرکتهای خارجی در هاتای: 525 شرکت
  • تعداد شرکت های صرافی: 498
  • تعداد شرکت های خارجی در آنتالیا: 46

نکات مهم قبل از سرمایه گذاری به منظور تاسیس شرکت در ترکیه:
قبل از تشکیل شرکت در یک زمینه یا منطقه ، باید شرایط اقتصادی آن را به خوبی بررسی کنیم ، اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع محلی و صنعتی است که هر روز در حال افزایش است و جالب است بدانید که اطلاعات آمریکایی ترکیه را در زمره کشورهای توسعه یافته و در آخرین طبقه بندی ها ، ترکیه از بین 20 کشوری بود که به عنوان پیشرو در صنعت ، کشاورزی ، صنایع مختلف ، ارتباطات ، ساختمان سازی ، گردشگری ، خدمات مالی و بانکی از مهمترین زمینه های فعالیت اقتصادی در که ترکیه در سالهای اخیر نتایج خوبی به دست آورده است. البته ، ما نباید از تحولات کنونی در اقتصاد ترکیه که باعث کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا شده است غافل شویم ، اما می توانیم استراحت کنیم زیرا دولت برای حل این مشکل برنامه دقیق و عملی دارد ، و باید توجه داشت که قوانین سرمایه گذاری و تاسیس شرکت در این کشور آسانتر است.

اقتصاد ترکیه:
چرا باید در ترکیه شرکت تاسیس کرد؟
برای ما ، این سوال می تواند پاسخ های متفاوتی نسبت به پاسخ های دیگران داشته باشد ، ترکیه کشوری است که در طول این سالها رشد اقتصادی فوق العاده ای داشته است و می توان با اطمینان به ثبات سیاسی و اقتصادی آن سرمایه گذاری کرد ، اما با برخی تفاوت های جزئی ، شما نیز چنین می کنید. برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به اقامت در ترکیه ندارید ، پس از پنج سال تمدید ، اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

مراحل اولیه ثبت شرکت در ترکیه:

  • محل شرکت را تعیین کنید
  • اساسنامه شرکت را تنظیم کنید
  • دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه
  • اخذ شماره مالیات از خزانه داری ترکیه
  • اخذ تأییدیه برای اساسنامه شرکت از دفتر رسمی ترکیه
  • ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه
  • روزنامه رسمی را چاپ کنید
  • اخذ فرم تأیید وکالت و امضاء از دفتر رسمی ترکیه
  • پردازش فرم خزانه داری ترکیه
  • برای بررسی و تأیید این فرم و آدرس دفتر شرکت توسط این دفتر ، به دفتر مالی ترکیه مراجعه کرده و فرم مرحله قبلی را ارسال کنید
  • بازرسان خزانه داری برای تأیید آدرس به آدرس شما می آیند
  • اخذ شماره مالیات شرکت پس از تأیید و بررسی نهایی
  • اخذ کارت ویزیت
  • صدور گواهینامه موسسات حسابداری
  • افتتاح حساب بانکی شرکت
  • ارائه مشاور مالی رسمی

اینها همه مراحل ذکر شده برای تاسیس شرکت در ترکیه است و می تواند تنها در 5 روز کاری تکمیل شود.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ترکیه:
  • اصل گذرنامه هر شریک (معتبر بیش از 6 ماه)
  • دو عکس با اندازه 4 * 3 (رنگی با زمینه روشن)
  • چندین نام مناسب برای شرکت
  • زمینه فعالیت این شرکت در ترکیه (اساسنامه)
  • تعیین درصد سهام هر یک از شرکای شرکت
  • تعیین مدیر شرکت (یا هر دو شریک)

انواع ثبت شرکت در ترکیه:
مانند قوانین زیر برای تاسیس شرکت در هر کشور ، چندین نوع شرکت در ترکیه وجود دارد و هر شرکت و قوانین و شرایط آن در زیر توضیح داده شده است:

شرکت با مسئولیت محدود:
این نوع شرکت باید حداقل با یک نفر و حداکثر 55 نفر ثبت و تأسیس شود ، هزینه های مورد نیاز برای ثبت و تاسیس شرکت با مسئولیت محدود 2100 دلار است (دو حساب به ارز افتتاح می شود ، یکی به نام شرکت و دیگری به نام مدیر شرکت) و طبق قوانین ، سود و زیان هر سهامدار بر اساس میزان سهم این شخص حقیقی یا حقوقی تأیید می شود و در صورت ورشکستگی شرکت ، طلبکار فقط می تواند میزان سهام شرکت را مطالبه کند و بیش از آن که مدیران این نوع شرکتها می توانند شهروندان ترکیه ، اتباع خارجی و حتی طبق اساسنامه شرکت از اشخاصی غیر از سهامداران شرکت باشند. شرکت.

موسسات:
ما دو نوع شرکت سهامی در ترکیه داریم ، شرکت هایی با سرمایه کمتر از 250 نفر ، و آن را شرکت سهامی خصوصی می نامند و هزینه تأسیس و ثبت آن حدود 2800 دلار آمریکا و همچنین شرکت هایی با بیش از 250 شرکت است. سرمایه گذاران ، به نام شرکتهای سهامی عام ، سهام شرکتهای سهامی برابر هستند ، اما هر یک از سهامداران می توانند بیشترین تعداد ممکن را خریداری کنند و میزان سود و زیان هر سهامدار با توجه به میزان این سهام محاسبه می شود ، و طبق قوانین ترکیه ، نمایندگان وزارت تجارت باید در مجمع عمومی این شرکت شرکت کنند.

 

ثبت شرکت در ترکیه


تشکیل شرکتهای مختلط:
در این نوع شرکت ، یک یا چند سهامدار (بدون احتساب اشخاص حقیقی) بدهی ها و بدهی های شرکت را بر عهده دارند و سهامداران باقی مانده فقط مسئول میزان سرمایه اولیه خود هستند.
شراکت:
نکته مهمی در مورد تاسیس این نوع شرکت وجود دارد ، این است که در صورت وجود بدهی و بدهی به این شرکت ، هر یک از شرکا مسئول و موظف به پرداخت آنها هستند ، حتی اگر میزان این بدهی ها از کل آن بیشتر باشد. سرمایه و ارزش شرکت.
موسسات مالی (مبادله):
این نوع پروژه اقتصادی یک شرکت سهامی محسوب می شود ، با این تفاوت که برای ثبت و تاسیس آن ، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح ضروری است و ثبت این نوع شرکت ها با مشکلات و عوارض روبرو است. که مستلزم صحبت با وکیل با تجربه در این زمینه است.
مشارکت در مناطق آزاد ترکیه:
باید گفت که این نوع تأسیس شرکت برای کسانی است که کالا تولید می کنند ، در واقع آنچه که فعالیت صنعتی تلقی می شود این است که شما می توانید زمین هایی را در مناطقی خریداری کنید که با قیمت مناسب با امکانات مناسب به شما پیشنهاد می شود و ساختن سوله در آن منطقه برای دولت ترکیه سودمند است ، جالب است بدانید که ترکیه تسهیلات استثنایی برای استخدام کارکنان و کارگران در این زمینه از جمله بیمه و معافیت مالیاتی در اختیار شما قرار می دهد.
مزایای ثبت شرکت در ترکیه:
انجام تجارت بدون محدودیت هایی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی وجود دارد
کار و سرمایه گذاری در زمینه ای که در آن جا برای رشد و موفقیت بین المللی وجود دارد
مالیات در ترکیه بسیار کمتر از اروپا و ایالات متحده است
هزینه های کم راه اندازی
وجود امکانات ویژه ثبت شرکتهای خارجی در ترکیه
هزینه زندگی شما کمتر از سایر کشورهای اروپایی است
شما اجازه اقامت یک ساله در ترکیه را دریافت می کنید و پس از 5 سال اقامت دائم را دریافت خواهید کرد
پس از تأسیس شرکت ، می توانید حساب بانکی دریافت کرده و کارت اعتباری و بدهی دریافت کنید
یادداشت مهم:
در مواردی مشاهده شده است که شخصی برای اخذ اقامت ترکیه در ترکیه ثبت نام کرده و شرکتی را تأسیس کرده است ، اما باید تاکید کرد که این یکی از سخت ترین و گران ترین روش های اخذ اقامت ترکیه است. ، ما پیشنهاد می کنیم این کار را بخوانید و راه های دیگر برای اخذ اقامت ترکیه را در اینجا بخوانید و بیاموزید.
سوال متداول:
برای ثبت شرکت در ترکیه چه سرمایه ای لازم است؟
سرمایه ثبت شده LLC نباید کمتر از 10000 TL باشد.
سرمایه شرکت ناشناس نباید کمتر از 50،000 TL باشد.
با این حال ، حداقل سرمایه مشخصی برای ایجاد مشارکت محدود جمعی وجود ندارد.

 

مطالعه بیشتر:

نحوه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

اجازه اقامت ترکیه: روند رد و درخواست تجدیدنظر

ویزای کار در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

  • kezhvan abbasi
۱۶
مرداد
۰۰

اگر دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در ترکیه را دارد ، به احتمال زیاد برای انجام این کار به ویزای دانشجویی نیاز دارید. تنها دانشجویانی که از نیاز به ویزای تحصیلی ترکیه معاف هستند عبارتند از:

دانشجویانی از جمهوری شمالی قبرس
دانش آموزانی که والدین آنها با ویزای کار و اجازه اقامت در ترکیه زندگی می کنند
دارندگان کارت آبی
برای دریافت ویزای دانشجویی ، باید شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه خود در کشور خود درخواست دهید. قبل از ورود به ترکیه باید ویزای دانشجویی خود را داشته باشید.

پس از ورود به ترکیه ، باید درخواست مجوز اقامت کنید که به شما اجازه می دهد بیش از 90 روز در این کشور بمانید.

 

اقامت تحصیلی ترکیه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه مراحل زیر را باید دنبال کنید:

پذیرفته شدن در یک برنامه در ترکیه: شما فقط می توانید برای ویزا درخواست دهید هنگامی که نامه پذیرش از دانشگاهی در ترکیه دریافت کرده اید.
قرار ملاقات را در کنسولگری محلی خود تنظیم کنید: باید درخواست خود را شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه خود ثبت کنید. شما باید بتوانید یک قرار ملاقات آنلاین رزرو کنید.
تکمیل درخواست و مدارک مورد نیاز خود: هنگام حضور در قرار ویزا ، باید درخواست ویزا را تکمیل و امضا کنید و آن را با مدارک مورد نیاز (که در زیر ذکر شده است) ارسال کنید.
منتظر تصمیم باشید: رسیدگی به درخواست ویزای شما بین 3 تا 15 روز به طول می انجامد و گاهی اوقات می توانید روند درخواست خود را در وب سایت کنسولگری ترکیه پیگیری کنید.
درخواست مجوز اقامت: هنگام ورود به ترکیه ، باید ظرف یک ماه درخواست مجوز اقامت دهید.
حضور در قرار ملاقات ویزای شما
در روز ملاقات خود در کنسولگری یا سفارت ترکیه ، در مصاحبه کوتاهی با یک افسر کنسولی شرکت خواهید کرد. آنها از شما چند سوال در مورد برنامه های شما و سفر شما به ترکیه خواهند پرسید.

این مصاحبه بر دریافت یا عدم دریافت ویزای شما تأثیر می گذارد ، بنابراین مهم است که تأثیر خوبی داشته باشید. شما همچنین باید مطمئن شوید که هنگام رفتن به قرارهای ملاقات ، همه اسناد خود را همراه خود دارید ، زیرا تنها وجود یکی از آنها می تواند به معنای رد درخواست شما باشد.

شرایط ویزای تحصیلی ترکیه
هنگام ارائه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه شما ، حداقل 90 روز معتبر است
  • یک فرم درخواست ویزای تحصیلی ترکیه تکمیل و امضا شده است
  • 2 عکس در اندازه گذرنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه شما ، شامل مدت زمان اقامت شما
  • اثبات بیمه مسافرتی برای کل اقامت شما در ترکیه
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات رزرو بلیط هواپیما به ترکیه
  • شواهدی از منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل و زندگی در ترکیه
  • هزینه پردازش ویزا ، بسته به ملیت شما می تواند متفاوت باشد
  • اثبات اقامت در ترکیه
  • مدارک تحصیلی یا مدارک تحصیلی قبلی

شرایط اقامت دانشجویی ترکیه
برای اقامت در ترکیه بیش از 90 روز مجاز با ویزای دانشجویی ، باید برای مجوز اقامت در اداره مهاجرت استان اقدام کنید.

شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست
  • گذرنامه ، شامل کپی و ویزای دانشجویی شما
  • مدرک محل دانشگاه شما
  • چهار قطعه عکس اندازه پاسپورت

مجوز اقامت شما برای یک سال معتبر است ، اما می توانید با مراجعه به مقامات محلی و تکمیل فرم درخواست تمدید ، 60 روز قبل از اتمام آن مجوز خود را تمدید کنید.

مطالعه بیشتر:

تأسیس و ثبت شرکت در ترکیه: همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

اجازه اقامت ترکیه: روند رد و درخواست تجدیدنظر

ویزای کار در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

  • kezhvan abbasi
۱۶
مرداد
۰۰

فرایند درخواست اجازه اقامت در ترکیه یک فرایند متغیر و اغلب پیچیده است. در حالی که ما بر این اعتقاد هستیم که یک برنامه کاملاً تدوین شده احتمالاً تأیید می شود ، این واقعیت تأسف بار است که گاهی اوقات رد می شوند.

بنابراین چه اتفاقی می افتد وقتی فردی مطلع می شود که درخواست وی رد شده است؟

خوب ، مانند همه معاملات دولتی در ترکیه ، توجه به این نکته ضروری است که رد درخواست اقامت نیز در صورتی پیگرد قانونی دارد که فردی به دنبال پیگیری آنها باشد. اصل قانون مهاجرت ترکیه این است که تا زمانی که یک فرد خارجی توانایی مالی خود را دارد ، جایی برای زندگی دارد ، از قوانین محلی پیروی می کند و خطری برای عموم مردم (سلامتی یا غیر آن) ندارد ، پس آنها تا زمانی که شرایط فرآیند درخواست (ویزای معتبر ، بیمه درمانی و غیره) را داشته باشند و بسته به نوع مجوز مورد نظر متغیر باشد ، مجاز به دریافت اقامت هستند.

بنابراین هنگامی که احتیاجات فوق الذکر به نظر می رسد ، اما هنوز رد می شود ، گام بعدی برای یک خارجی مداوم این است که یا کشور را ترک کند یا پرونده را به دادگاه برساند.

در صورت صدور رد ، یک فرد 60 روز از زمان صدور بیانیه کتبی برای یک فرد فرصت دارد تا مراحل قانونی را آغاز کرده و پرونده را به دادگاه برساند.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا فرایند تجدیدنظر ارزش پیگیری دارد یا خیر ، مهم است که توجه داشته باشید که شرایط زیر صادقانه برآورده شده است:

  • متقاضی دارای محل زندگی ، بیمه درمانی معتبر ، توانایی مالی برای تأمین هزینه های خود و غیره است.
  • متقاضی تلاش کافی را جهت ارائه مدارک مورد نیاز اقامت در بازه های زمانی تعیین شده انجام داده است.
  • متقاضی در مدت زمان قانونی درخواست مجوز اقامت کرده است.
  • متقاضی یک دلیل قانونی معتبر دارد که در بازه زمانی قانونی ذکر شده درخواست نکرده است ، مانند بیمار بودن (متقاضی باید مدرک ارائه دهد) یا سایر شرایط تسکین دهنده.

با توجه به همه این موارد ، ذکر این نکته ضروری است که هر مورد منحصر به فرد است و صحبت با یک وکیل برای ارائه بهترین روش قانونی یکی از منطقی ترین مراحل است.

روند تجدیدنظر بر اساس حجم کاری قانونی سیستم قضایی هر شهر متفاوت است. ممکن است شش ماه یا شاید حتی بیشتر طول بکشد. افرادی که درخواست تجدیدنظر می کنند می توانند درخواست اجازه اقامت در ترکیه را در طول فرجام خواهی ارائه دهند که این امر به تشخیص دادگاه ها بستگی دارد.

مطالعه بیشتر:

تأسیس و ثبت شرکت در ترکیه: همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

نحوه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای کار در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

  • kezhvan abbasi
۱۶
مرداد
۰۰

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت ترکیه، اقدام ار طریق کار است که در ادامه قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم.

1. درخواست اولیه

می توانید برای دریافت مجوز کار در ترکیه در حالی که در ترکیه یا خارج از کشور قرار دارید، درخواست دهید.

در مورد درخواستهای ثبت شده در خارج ، خارجی ها ملزم به درخواست در کنسولگری جمهوری ترکیه در کشوری هستند که شهروند یا مقیم دائم آن هستند. این درخواست باید با یک قرارداد کار ، نامه تعیین تکلیف یا سندی مبنی بر مشارکت شرکت همراه باشد. کارفرما در ترکیه موظف است ظرف ده روز کاری پس از تاریخ درخواست کاندیدا به کنسولگری ، یک درخواست آنلاین ارائه دهد و اطلاعات و اسناد مورد نیاز را به صورت حضوری یا از طریق پست به وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی ارائه دهد. . کنسولگری های جمهوری ترکیه و وزارتخانه رویه درخواست های مجوز کار ثبت شده در خارج از کشور را به صورت آنلاین اجرا می کنند.

خارجیانی که درخواست آنها توسط وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی تأیید شده است باید حداکثر ظرف صد و هشتاد روز پس از تاریخ صدور مجوز کار وارد ترکیه شوند. در مورد درخواستهای ثبت شده در ترکیه ، به استثنای مجوزهای اقامتی که برای تحصیل در ترکیه صادر شده است ، خارجیانی که دارای اجازه اقامت با مدت باقی مانده حداقل شش ماه یا کارفرمایان آن هستند ، می توانند درخواست مجوز کار ارائه دهند. چنین خارجیانی ملزم به ارائه درخواست به کنسولگری های جمهوری ترکیه نیستند. مدارک مورد نیاز برای درخواست باید حداکثر تا شش روز کاری پس از درخواست آنلاین ، به صورت حضوری یا از طریق پست به وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی ارائه شود.

وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی رویه های مربوط به درخواست مجوز کار را در صورت لزوم با مشورت با وزارتخانه ها و مقامات مربوطه به پایان می رساند. رویه های مربوط به درخواست های مجوز کار که به درستی ارسال شده است ، حداکثر ظرف سی روز توسط وزارتخانه به پایان می رسد ، در صورتی که کلیه مدارک مورد نیاز به طور کامل ارائه شود. اگر وزارتخانه تشخیص دهد که مدارک مورد نیاز وجود ندارد ، به متقاضی اطلاع داده می شود تا مدارک مورد نظر را ارائه دهد. در چنین مواردی ، دوره سی روزه از تاریخی که اسناد مفقود شده به وزارت ارائه می شود شروع می شود. در مورد درخواست های ثبت شده در خارج از کشور ، وزارتخانه تصمیم مثبت یا منفی در مورد درخواست مجوز کار را به کنسولگری مربوطه جمهوری ترکیه (از طریق وزارت امور خارجه) ارسال می کند ، که متقاضی را مطلع می کند. در مورد درخواست های ثبت شده در ترکیه ، وزارتخانه به خارجی یا کارفرما اطلاع می دهد. خارجیانی که از کنسولگری مجوز اقامت و کار دریافت می کنند و وارد کشور می شوند باید حداکثر تا بیست روز کاری پس از تاریخ ورود به سیستم ثبت نام آدرس در ترکیه ثبت نام کنند.

روشها و اصول مربوط به مجوزهای کار برای خارجیانی که برای کار در ترکیه صادر می شوند ، بر اساس بخش مربوطه ، مانند آموزش ، خدمات خانه داری ، خدمات بهداشتی ، گردشگری ، هوانوردی ، سرگرمی و سایر موارد ، و همچنین در مورد مستقیم خارجی متفاوت است. سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی ، خدمات حرفه ای و دفاتر رابط. اطلاعات زیر روشها و اصول مربوط به درخواست مجوز کار در مورد سرمایه گذاری مستقیم خارجی را پوشش می دهد.

 

اجازه اقامت کاری در ترکیه

مدارک مورد نیاز کارفرما در زمان درخواست اولیه

  • نامه درخواست مجوز کار (نامه باید به عنوان بخشی از برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود ؛ همچنین باید به صورت کپی ، با امضای کارفرما ارسال شود).
  • فرم درخواست پرسنل خارجی (فرم پر شده به صورت آنلاین باید چاپ شود و یک نسخه چاپی با امضای کارفرما و خارجی باید به وزارتخانه ارائه شود. در صورت عدم دسترسی به فرم امضا شده ، باید قرارداد کار بین طرفین و بین طرفین ارائه شود. در صورت عدم وجود فرم امضا شده یا قرارداد کار ، به پرونده رسیدگی نمی شود.)
  • روزنامه ثبت تجاری ترکیه ، جزئیات سهام و ساختار سرمایه واحد تجاری (سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).
  • ترازنامه و صورت سود و زیان آخرین سال ، تأیید شده توسط اداره مالیات یا حسابدار رسمی (سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارائه شود).
  • اطلاعات و اسنادی مبنی بر اینکه واحد تجاری مشمول سرمایه گذاری مستقیم خارجی مستقیم است* (این اسناد باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارائه شوند).
  • سندی که نشان می دهد نهادهایی (از جمله کنسرسیوم ها) که مناقصه های بین المللی را از طرف سازمانها یا سازمانهای دولتی دریافت کرده اند ، برای شغل واگذار شده از طرف آژانس یا سازمان مربوطه قرارداد بسته اند (این سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).
  • در مورد اشخاص حقوقی که باید متخصصان خارجی در زمینه مهندسی ، معماری ، پیمانکاری و خدمات مشاوره ای استخدام کنند ، یک سند حقوق و دستمزد که نشان می دهد مهندسین/معماران/برنامه ریزان شهرهای ترکیه برای همان شغل استخدام شده اند (سند باید اسکن شود و در طول برنامه آنلاین ارسال می شود).
  • وکالت نامه محضری برای شخصی که مجاز به درخواست آنلاین به عنوان کاربر از طرف نهاد یا سازمان برای استخدام خارجی است ، یا سندی که اشتغال کاربر را در نهاد یا سازمان متقاضی تأیید می کند (سند باید اسکن شود و در طول برنامه آنلاین ارسال می شود).

مدارک مورد نیاز از فرد خارجی در زمان درخواست اولیه

  • در مورد برنامه های ثبت شده در ترکیه ، یک کپی از اجازه اقامت صادر شده برای اهداف تحصیلی دیگر با مدت حداقل شش ماه از تاریخ درخواست (سند باید در طول برنامه آنلاین اسکن و ارائه شود).
  • اگر خارجی که درخواست مجوز کار می دهد مجوز اقامت معتبری نداشته باشد ، فرد خارجی ملزم به ارائه درخواست به کنسولگری های جمهوری ترکیه در کشوری است که شهروند یا مقیم دائم آن است. قرارداد کار او یا سندی که شراکت شرکت را تأیید می کند. با این حال ، اگر شرکت حداقل یکی از معیارهای مورد نیاز برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی*را داشته باشد ، می توان درخواست مجوز کار را مستقیماً در وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی ثبت کرد ، مشروط بر این که فرد خارجی با شرایط اصلی پرسنل استخدام شود. در حال حاضر به طور قانونی در ترکیه اقامت دارید (با ارائه کپی گذرنامه که ویزا و تاریخ ورود را نشان می دهد یا نامه ای که از اداره پلیس گرفته شده است). سایر پرسنل کلیدی که در این زمینه مجوز کار دریافت می کنند ، ملزم به دریافت ویزای کار از کنسولگری های جمهوری ترکیه هستند و با آن ویزا وارد کشور می شوند.
  • در مورد خارجیانی که پرسنل اصلی هستند ، اسناد و اطلاعات مندرج در ماده 10/ب آیین نامه استخدام اتباع خارجی با سرمایه گذاری مستقیم خارجی (اسناد باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارائه شوند).
  • کپی گذرنامه (در صورتی که گذرنامه با الفبای لاتین چاپ نشده باشد ، ترجمه قسم خورده یا ترجمه رسمی تأیید شده باید ضمیمه شود. سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).
  • ترجمه قسم خورده یا ترجمه رسمی تأیید شده دیپلم یا مدرک فارغ التحصیلی موقت (این سند باید در طول برنامه آنلاین اسکن و ارائه شود ، و همچنین به صورت کپی ارائه شود).
  • علاوه بر اسناد ذکر شده ، خارجیانی که در چارچوب خدمات حرفه ای درخواست مجوز کار می دهند و دارای مدرک خارج از کشور هستند باید "گواهی نامه دیپلم یا موقت فارغ التحصیلی" که مطابق با "مقررات معادل سازی دیپلم از موسسات آموزش عالی خارجی "(سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).

2 درخواست تمدید

درخواست های تمدید مجوز کار باید توسط خارجی یا کارفرما مستقیماً با وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی ، با ارائه نسخه اصلی مجوز کار قبلی ، به همراه فرم درخواست و اسناد مشخص شده در ضمیمه آیین نامه اجرایی

مجوزهای کار و برنامه های تمدید مدت باید ابتدا به صورت آنلاین ارسال شوند. برای اینکه مجوزهای کار یا برنامه های تمدید مدت که بصورت آنلاین ثبت شده و از قبل توسط سیستم تأیید شده است معتبر باشد ، فرم درخواست چاپ شده با بارکد ، تولید شده به صورت آنلاین ، باید توسط خارجی و کارفرما امضا شود و به همراه سایر اسناد مشخص شده در ضمیمه آیین نامه ، به وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی حداکثر ظرف شش روز کاری پس از تأیید اولیه برنامه آنلاین ، به صورت حضوری یا از طریق پست.

درخواست های تمدید مدت باید حداکثر دو ماه قبل از تاریخ انقضای مجوز ثبت شود. به درخواست های تمدید شده حداکثر ظرف پانزده روز پس از انقضای مجوز کار نیز رسیدگی می شود. اصطلاح برنامه های تمدید ثبت شده پس از آن تابع اصول قابل استفاده برای خارجیانی است که برای اولین بار درخواست می دهند. در مورد درخواستهای تمدید مدت اجازه کار که با مجوز اقامت معتبر ثبت شده است (مانند درخواستهای اولیه برای اقامت در ترکیه) ، مدارک مورد نیاز باید ظرف شش روز کاری پس از موارد زیر به وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی ارائه شود. برنامه آنلاین

تمدید مدت برای یک دوره دو ساله ممکن است برای مجوز کار موجود پس از مدت قانونی مجوز کار یک ساله ثبت شود ، مشروط بر اینکه برای اشتغال در یک واحد یا شرکت و برای یک حرفه باشد. در پایان دوره سه ساله قانونی مجوز کار ، اجازه کار فعلی ممکن است برای سه سال دیگر تمدید شود ، برای اشتغال با هر کارفرما ، برای همان حرفه. خارجیانی که حداقل هشت سال بدون وقفه به صورت قانونی در ترکیه اقامت داشته اند یا خارجیانی که در مجموع هشت سال اشتغال با مجوز کار دارند ، می توانند درخواست مجوز کار نامحدود را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز کارفرما در زمان درخواست تمدید

نامه درخواست تمدید مدت مجوز کار (نامه باید اسکن شده و به عنوان بخشی از برنامه آنلاین ارسال شود ؛ همچنین باید به صورت کپی ، با امضای کارفرما ارائه شود).

فرم درخواست پرسنل خارجی (فرم پر شده به صورت آنلاین باید چاپ شود و یک نسخه چاپی که توسط کارفرما و خارجی امضا شده است باید به وزارتخانه ارائه شود. قرارداد کار اجرا شده توسط طرفین و بین طرفین باید در صورت عدم وجود فرم امضا شده ارائه شود. در غیاب فرم امضا شده یا قرارداد کار ، نمی توان به درخواست رسیدگی کرد.)

روزنامه ثبت تجاری ترکیه با جزئیات ساختار سهام و سرمایه فعلی واحد تجاری ، در صورت تغییر از زمان ارائه اولیه (سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).

سندی که نشان می دهد کارفرما هیچ تعهد مالیاتی ندارد (این اطلاعات باید توسط وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی از طریق سوابق وزارت خزانه داری و دارایی قابل دسترسی باشد).

شماره ثبت موسسه تأمین اجتماعی بیمه شده خارجی که در فرم درخواست ذکر شده است و اطلاعاتی در مورد اینکه آیا کارفرما تعهدات خود را در زمینه تأمین اجتماعی در مورد فرد خارجی انجام داده است یا خیر (این اطلاعات باید توسط وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی از طریق سوابق موسسه تامین اجتماعی).

وکالت نامه محضری برای شخصی که مجاز به ارسال درخواست آنلاین به عنوان کاربر به نمایندگی از نهاد یا سازمان برای استخدام خارجی است یا سندی که اشتغال کاربر را در نهاد یا سازمان متقاضی تأیید می کند (سند باید اسکن شود و ارائه شده در طول برنامه آنلاین).

مدارک مورد نیاز از فرد خارجی در زمان درخواست تمدید

  • کپی گذرنامه (در صورتی که گذرنامه با الفبای لاتین چاپ نشده باشد ، ترجمه قسم خورده یا ترجمه رسمی تأیید شده باید ضمیمه شود. سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).
  • مجوز کار قبلی و نامه همراه (اسناد باید در طول برنامه آنلاین اسکن و ارسال شوند).
  • اجازه اقامت برای کار ، شامل مدت مجوز کار صادر شده توسط وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی (سند باید در طول برنامه آنلاین اسکن و ارائه شود).
  • گواهی عضویت موقت از خارجیانی که مجوز کار برای مهندسی ، معمار یا شهرساز دریافت می کنند ، مطابق ماده 36 قانون شماره. 6235 در مورد انجمن اتاق مهندسان و معماران ترکیه (سند باید طی برنامه آنلاین اسکن و ارسال شود).

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

"مقررات مربوط به استخدام اتباع خارجی در چارچوب سرمایه گذاری مستقیم خارجی" مقررات خاصی را در مورد مجوزهای کار به منظور تسهیل مجوزهای کار ارائه کرد. درخواست مجوز کار برای پرسنل مورد نیاز برای استخدام در چارچوب سرمایه گذاری مستقیم خارجی که این مقررات در مورد آنها قابل اجرا نیست ، تابع مقررات کلی فوق الذکر است.

محدوده مقررات مربوط به استخدام اتباع خارجی در چارچوب سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اساس دو معیار اساسی تعیین می شود:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی (شامل دفاتر رابط)
پرسنل اصلی خارجی
اصطلاح "سرمایه گذاری مستقیم خارجی ویژه" به شرکت یا شعبه ای مربوط می شود که مشمول قانون سرمایه گذاری مستقیم خارجی شماره 1 نمی باشد. 4875 و دارای حداقل یکی از معیارهای زیر (ارقام قابل اجرا برای سال 2019):

مشروط بر اینکه سهامداران خارجی حداقل 1.888.190 TRY سرمایه را در اختیار داشته باشند ، شرکت یا شعبه در سال اخیر گردش مالی حداقل 141.9 میلیون TRY را ثبت کرده اند.
به شرط آنکه سهامداران خارجی حداقل 1.888.190 TRY سرمایه را در اختیار داشته باشند ، شرکت یا شعبه در آخرین سال حداقل 1 میلیون دلار صادرات داشته اند.
به شرط آنکه سهامداران خارجی حداقل 1.888.190 TRY سرمایه را در اختیار داشته باشند ، شرکت یا شعبه در آخرین سال ، حداقل 250 پرسنل ثبت شده در موسسه تامین اجتماعی را استخدام می کند.
به شرطی که در مواردی که شرکت یا شعبه باید سرمایه گذاری کند ، حداقل رقم سرمایه گذاری برنامه ریزی شده حداقل 47.1 میلیون TRY است.
مشروط بر اینکه این شرکت حداقل در یک کشور دیگر به غیر از کشوری که دفتر مرکزی آن مستقر است سرمایه گذاری مستقیم خارجی داشته باشد.
منظور از "پرسنل اصلی" پرسنلی است که حداقل یکی از معیارهای زیر را در شخص حقوقی واقع در ترکیه داشته باشند:

الف) اشخاصی که به عنوان سهامدار شرکت ، رئیس هیئت مدیره ، عضو هیئت مدیره ، مدیر اجرایی ، معاون رئیس جمهور ، مدیر اجرایی ، دستیار اجرایی یا موقعیت های مشابه ، دارای اختیار یا نقش حداقل در یکی از موارد زیر هستند:

یک مقام ارشد مدیریتی یا اجرایی در شرکت
مدیریت کل یا بخشی از شرکت
ممیزی یا کنترل کار حسابرسان شرکت یا پرسنل اداری یا فنی
استخدام پرسنل جدید یا خاتمه استخدام پرسنل موجود ، یا ارائه پیشنهادات در مورد این مسائل
ب) داشتن دانش کلیدی در مورد خدمات ، دستگاه های تحقیقاتی ، تکنیک ها یا مدیریت شرکت
ج) در دفاتر رابط ، حداکثر یک نفر به نام وی گواهی مجوز توسط شرکت مادر خارج از کشور صادر شده است

هزینه های قابل استفاده برای مجوز کار برای خارجیان: طبق قانون هزینه ها شماره. 492 ، مجوزهای کار برای خارجیان مشمول هزینه است. در مواردی که درخواست مجوز کار توسط وزارت خانواده ، کار و خدمات اجتماعی تأیید شود ، هزینه مربوطه باید با توجه به مدت مجوز واریز شود.

هزینه اوراق ارزشمند برای مجوزهای کار صادر شده برای خارجیان مطابق مفاد قانون اوراق ارزشمند شماره 210 جمع آوری می شود. ارقام مربوط به هزینه و مقالات ارزشمند هر سال بر اساس نرخ تجدید ارزیابی تعیین می شود و در روزنامه رسمی اعلام می شود.

برای اطلاعات دقیق در مورد مجوزهای کار:
www.ailevecalisma.gov.tr/uigm

مطالعه بیشتر:

تأسیس و ثبت شرکت در ترکیه: همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

نحوه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

اجازه اقامت ترکیه: روند رد و درخواست تجدیدنظر

هزینه زندگی در ترکیه

 

  • kezhvan abbasi
۱۶
مرداد
۰۰

بسیاری از مردم اغلب از ما در مورد هزینه های زندگی در ترکیه می پرسند. با این حال ، پاسخ ساده نیست و به سه عامل بستگی دارد. اولین مورد اندازه خانواده شما است. خانواده های دارای فرزندان زیر 16 سال به طور طبیعی هزینه های سنگینی برای آموزش و پرورش متحمل می شوند ، در حالی که یک فرد مجرد چنین هزینه ای را متحمل نمی شود.

دومین عامل شیوه زندگی شما است و اینکه آیا می خواهید با ماشین رانندگی کنید ، مشروب بخورید ، سیگار بکشید و/یا بیرون غذا بخورید. در نهایت ، هزینه زندگی در مناطق مختلف متفاوت است. در حالی که استانبول بسیار ارزان تر از لندن یا نیویورک است ، هنوز گران ترین مکان در ترکیه است.

 

هزینه اقامت در ترکیه

بزرگترین هزینه
تا جایی که در ترکیه زندگی می کنید ، مهمترین هزینه اجاره است. در سواحل دریای اژه و مدیترانه ، انتظار می رود ماهانه بین 1.500 تا 2.000 لیتر برای یک آپارتمان اصلی دو خوابه بپردازید.

با این حال ، به استانبول بروید ، مرکز همه چیز ، و هر چیزی در ترکیه ، و یک آپارتمان استودیویی در حومه شهر می تواند تا 1.500 TL هزینه داشته باشد ، و قیمت ها به طور طبیعی برای خانه های نزدیک به مرکز افزایش می یابد. اجاره یک آپارتمان در تقسیم یا سایر مناطق مهم و نرخ آن می تواند تا 4.000 TL در ماه باشد. بنابراین ، انتظار دارید چه هزینه های دیگری را بپردازید؟

توجه به هزینه زندگی در ترکیه
صورتحساب های خانگی: این جایی است که ترکیه هزینه های بالای اجاره را جبران می کند زیرا قبض های خانگی فوق العاده ارزان هستند. هزینه های ماهانه شامل برق ، آب ، فاضلاب ، تلفن ، اینترنت ، گاز و بسته های ماهواره ای است. افرادی که در ساختمانهای آپارتمانی با شش یا بیشتر اقامتگاه زندگی می کنند نیز باید مبلغ کمک هزینه آپارتمان را بپردازند ، که هزینه ای برای خدمات عمومی است. بین 400 تا 600 TL در ماه در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که خانه شما بدون مشکل کار می کند.

مالیات و بیمه شورا: این هزینه های سالانه واقعاً باعث خنده خارجی ها می شود زیرا بخشی از هزینه های کشورهایی مانند انگلستان است. مالیات شورا بر روی محدوده قیمت رسمی اموال شما و همچنین تعداد افراد دارای سند مالکیت محاسبه می شود. بیمه زلزله اجباری است و به متراژ مربع اموال شما بستگی دارد. همچنین می توانید به سرقت و پوشش آتش نیز ارتقا دهید. 400 تا 700 TL در سال برای هر دو این هزینه ها در نظر بگیرید.

خوردن و آشامیدن: یک وعده غذای مقرون به صرفه یا فست فود 25 TL است که اگر به رستوران های طبقه متوسط ​​مراجعه کنید ، 100 TL خواهد داشت. قیمت آبجو در مغازه ها بین 10 تا 15 لیر متغیر است اما اگر از یک بار دیدن کنید می تواند تا 20 TL هزینه داشته باشد. انتظار می رود 50 TL برای یک بطری متوسط ​​شراب بپردازید.

حمل و نقل: اگر قصد زندگی در استانبول را دارید ، هزینه حمل و نقل بسیار زیاد است و استفاده از خدمات عمومی به شما تقریبا 205 TL در ماه می پردازد. در غیر این صورت ، قیمت بنزین در حدود 6 لیر افزایش می یابد و صاحبان وسایل نقلیه نیز باید سالانه حدود 5.000 TL برای نگهداری ، بیمه و MOT اختصاص دهند.

اقامت و مراقبت های بهداشتی: این هزینه زیادی برای خارجیان زیر 65 سال است ، زیرا آنها نیاز به داشتن بیمه درمانی برای واجد شرایط بودن برای اقامت دارند. از جمله هزینه های درخواست و تمدید و همچنین انتخاب بیمه نامه درمانی دولتی ترکیه ، یک خارجی تقریباً سالانه 7.000 TL می پردازد. لطفاً توجه داشته باشید که پرداخت SGK برای زوجین یک نفر است. با خرید بیمه درمانی خصوصی ، این هزینه را کاهش دهید.

خرید مواد غذایی: افراد مجرد یا زوجهای با بودجه می توانند در این زمینه پول زیادی را پس انداز کنند. استفاده از بازارهای محلی به جای سوپرمارکت های پیشرو برای میوه ، سبزیجات و محصولات لبنی ارزان تر است ، به طور متوسط ​​در هفته ای 100 TL برای انتخاب خوب محصولات. در حال حاضر ، گوشت گوسفند و گوشت گاو در ترکیه به طور متوسط ​​بین 60 تا 80 لیتر در کیلوگرم گران هستند. گوشت مرغ ترکیه که بیشتر مصرف می شود مرغ است که به ازای هر کیلوگرم تقریباً 22 لیتر است.

برآورد عمومی ماهانه
هزینه زندگی در ترکیه با استفاده از این فرض که شما صاحب ملک خود هستید و اجاره یا وام مسکن ندارید ، برای زندگی مناسب 3.500 TL است اما در شهرهای بزرگ مانند استانبول ، آنکارا و ازمیر به 7.000 TL افزایش می یابد

مطالعه بیشتر:

تأسیس و ثبت شرکت در ترکیه: همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

نحوه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه

اجازه اقامت ترکیه: روند رد و درخواست تجدیدنظر

ویزای کار در ترکیه

  • kezhvan abbasi
۱۳
مرداد
۰۰

گاوصندوق آسانسوری یکی از تمهیدات امنیتی پیشرفته است که در فروشگاه هایی مانند طلا فروشی، عتیقه فروش و ساعت فروشی می تواند ضمانتی برای حفظ امنیت اشیاء با ارزش باشد. گاوصندوق آسانسوری که با نام هایی مانند گاوصندوق زیر ویترینی طلا فروشی، صندوق آسانسوری،  گاوصندوق ویترینی طلا فروشی و حتی گاوصندوق طلافروشی شناخته می شود مزایای بسیاری در این فروشگاه ها دارد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل گاوصندوق آسانسوری می پردازیم.

اهمیت خرید گاوصندوق آسانسوری


به طور کلی خرید گاوصندوق اقدام امنیتی برای حفاظت از اشیا و اموال با ارزش شما در خانه، محل کار، اداره، هتل و غیره می باشد. در این میان حفاظت از اشیای بسیار گرانبها مانند طلا و جواهر، ساعت های گران قیمت، اشیای با ارزش موزه ها و فروشگاه هایی از این دست که امنیت دو چندانی را نیاز دارند، این تمهیدات امنیتی می‌تواند از طریق گاوصندوق آسانسوری برقرار شده و ضریب اطمینان حفاظت از اشیا را به حداکثر برساند.


مزایای گاوصندوق آسانسوری یا زیر ویترینی طلافروشی



گاوصندوق آسانسوری هم وسیله ای برای نگهداری و حفاظت اشیای با ارزش شماست و هم به عنوان ویترین فروشگاه شما عمل می‌کند. به این ترتیب پس از پایان روز کاری می توانید با زدن یک دکمه ویترین فروشگاه خود را به همراه تمام اشیا روی آن در گاوصندوق قرار دهید.

برای فروشگاه هایی مانند طلا و جواهر و ساعت فروشی که چیدمان اشیا و محصولات آنها برایشان وقت گیراست، استفاده از گاوصندوق آسانسوری می‌تواند صرفه جویی در وقت چیدمان فروشگاه را برای آنها به دنبال داشته باشد.

به دلیل نوع ساخت بدنه و جنس گاوصندوق ویترینی و سرعت بالای باز و بسته شدن درب گاوصندوق آسانسوری، می توانید اطمینان داشته باشید که دسترسی سارقان به اشیای درون گاوصندوق تا حد بسیاری غیر ممکن می شود.

 

مزایای گاوصندوق آسانسوری
 

نحوه استفاده و راه اندازی گاوصندوق آسانسور طلا فروشی بسیار راحت است و تنها با زدن یک دکمه این کار انجام می شود.

گاوصندوق ویترینی طلا فروشی قابلیت ساخت اختصاصی متناسب با فضای مورد نیاز شما و همچنین ابعاد دلخواه شما را دارد.

استفاده از گاوصندوق آسانسوری حتی در زمانی که جریان برق وجود ندارد امکان پذیر است. در صورت قطع شدن برق می توانید به صورت دستی ویترین آسانسور را بالا و پایین ببرید.

نگهداری و خدمات پس از فروش این مدل از گاوصندوق ها نیز مانند سایر گاوصندوق ها توسط شرکت ها انجام شده و شما نگرانی بابت خدمات پس از فروش گاوصندوق آسانسوری یا ویترینی مغازه خود را ندارید.

این مدل از گاوصندوق ها ضد حریق و ضد انفجار است.

در ساخت گاوصندوق های زیر ویترینی یا گاوصندوق آسانسوری از ورق های فولادی مقاوم شده با ضخامت ۱۰ میلیمتر و همچنین از بتن مسلح فرموله با آرماتور ۱۶ میلیمتری استفاده می شود.
 

امکانات گاوصندوق ویترینی طلا فروشی


امکاناتی که گاوصندوق آسانسوری می تواند برای افزایش امنیت از آن بهره مند شود به صورت زیر است.

 این گاوصندوق ها قابلیت اختصاص رمز الکترونیکی را دارند.
 شما می توانید از حسگر اثر انگشتی و حسگر چشمی را برای این مدل از گاوصندوق ها استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید با ارسال اس ام اس از باز و بسته شدن درب آسانسور اطلاع پیدا کنید. بهترین قفل گاوصندوق که برای افزایش امنیت گاوصندوق طلافروشی یا آسانسوری بهتر است از آن استفاده کنید رمز ترکیبی است.
برای چیدمان انواع اشیا بر روی گاوصندوق آسانسوری قاب های فلزی در سایز ها و فرم های مختلف وجود دارد.
شما می توانید گاوصندوق آسانسوری خود را در ارتفاع ها و سطوح مختلف ویترین خود تنظیم و استفاده کنید.
 

عملکرد گاوصندوق اسانسوری
 

 

بررسی عملکرد گاوصندوق آسانسوری


مکانیزم عملکرد گاوصندوق آسانسوری به یکی از حالتهای زیر است

سیستم جک و پیچ

سیستم جک و پیچ همان سیستم بال اسکرو  است که آلیاژ و پیچ و رزوه آن متفاوت است. از CNC در ساخت آن استفاده شده و بدون لرزش و اصطکاک است و به دلیل وجود بلبرینگ حرکت آن سریع انجام می شود. اما در مقایسه آن با عملکرد مدل بال اسکرو توصیه ما این است که به جای جک و پیچ از بال اسکرو استفاده کنید.

 سیستم هیدرولیکی

سیستم هیدرولیکی بسیار کارآمد بوده طراحی عالی دارد و از نظر سرعت با بال اسکرو برابری می‌کند. اما اگر بخواهیم آن را به دقت بررسی کنیم باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای ارائه خدماتی مانند تعمیر آن ممکن از زمان بیشتری در حدود چند روز نیاز داشته باشید. این در حالی است که در سیستم بال اسکرو مدت زمان لازم برای تعمیر گاوصندوق و ارائه خدمات آن یک ساعت است.

 سیستم بال اسکرو

سیستم بال اسکرو پیشرفته ترین نوع سیستم جک و پیچ است. این سیستم وارداتی است و استحکام آلیاژ آن بسیار بالاست. دوام و عمر بالایی دارد. به همین دلیل باید انتظار داشته باشید که سیستم بال اسکرو در مقایسه با سیستم جک و پیچ  اندکی گران‌تر بوده اما مهمترین مزایای آن این است که امنیت بیشتری داشته و دوام و طول عمر آن بیشتر است. از سوی دیگر خدمات و ارائه پشتیبانی آن از سوی فروشندگان بسیار راحت‌تر انجام شده و در زمان کوتاهی کلیه خدمات آن انجام می شود.
 

قیمت گاوصندوق زیر ویترینی طلا فروشی (گاوصندوق آسانسوری)


قیمت گاوصندوق آسانسوری طلافروشی یا گاوصندوق ویترینی و عوامل مختلفی بستگی دارد.

نوع ویژگی هایی که برای گاوصندوق در نظر گرفته‌اید و ابعاد مختلف گاوصندوق می تواند در قیمت گاوصندوق آسانسوری تاثیرگذار باشد. بنابراین برای این که اطلاع دقیقی از قیمت گاوصندوق طلافروشی آسانسوری داشته باشید، باید ابعاد دلخواه تان را به همراه ویژگی های مورد نیاز به فروشگاه گاوصندوق اعلام کرده و متناسب با سفارش خود، از قیمت آن را اطلاع پیدا کنید.

قیمت گاوصندوق آسانسوری ویترینی همه از همین شرایط پیروی می کند به این ترتیب بهتر است شرایط ابعاد و ویژگی هایی که برای سایز گاوصندوق ویترینی خود در نظر گرفته اید را به فروشند اعلام کنید و از آنها استعلام‌قیمت بخواهید.
 

قیمت گاوصندوق آسانسوری

 

گارانتی و خدمات پس از فروش گاوصندوق آسانسوری


گاوصندوق آسانسوری نیز مانند سایر گاوصندوق ها علاوه بر رعایت استاندارد های امنیتی از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند می شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که قبل از سفارش و خرید گاوصندوق طلافروشی آسانسوری خود از گارانتی و خدمات بعد از فروش آن اطمینان پیدا کنید.

حمل و نصب گاوصندوق طلافروشی


موضوع دیگری که در رابطه با صندوق آسانسوری مطرح می‌شود حمل گاوصندوق و نصب گاوصندوق آسانسوری است. همانطور که میدانید حمل گاوصندوق و نصب آن از جمله کارهای تخصصی است که بهتر است آن را به فروشندگان گاوصندوق بسپارید. این موضوع در زمینه گاوصندوق آسانسوری ویترینی که ابعاد بزرگتری داشته و برای نصب آن نکات مهم تری باید رعایت شود،  اهمیت دو چندان پیدا می‌کند.

منبع : https://sadinsafe.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C

  • kezhvan abbasi
۱۳
مرداد
۰۰

ورق طلا چیست؟


ورق طلا در ابعاد، ضخامت و عیار های متفاوت و برای کاربرد و مصارف گوناگون استفاده می شوند. نوعی از آن ها با ضخامت های بیشتر و عیار بالا در در ساختمان ها، اماکن مذهبی به کار می روند. نوع دیگری از آنها به صورت ورق های بسیار نازکی هستند که در موارد تزئینی و ظریف استفاده می شود که ضخامت آن ها در میکرون است. ورق های طلا، لایه های بسیار نازک هستند که کار با آنها دقت و ظرافت نسبتا زیادی را می طلبد. ورق های طلا در دو نوع جامد و مایع در بازار موجود هستند.


در این مقاله قصد داریم پیرامون موضوع نحوه کار با ورق طلا روی بوم، دیوار، شیشه، گچ  صحبت کنیم. امروزه استفاده از ورقه های طلا در موارد مختلف بسیار فراگیر شده است. پس خوب است بدانید با ورق طلا چگونه کار می کنند؟ ورق های طلا در هنر های پتینه کاری، دکوراتیو و رزین ورود کرده است. ورق های طلا به چند روش می توانند به کار روند. کهنه کاری ورقه های طلا و طلا کاری روی انواع سطوح چوب، سفال، گچ، شیشه و پلی استر، مبل، بوم، و ... از کاربردهای ورق طلا به شمار می روند.


چسباندن طلا روی سطوح مختلف از طریق چسب مخصوص برای ورق های طلا امکان پذیر خواهد بود به شرط اینکه اگر ورق از نوع جامد باشد. نحوه کار با ورق طلا مایع بدین گونه است که برای چسبیدن به سطح کار نیاز به هیچ گونه چسبی نیست. پتینه کاری پایه ها و دسته های مبل از جمله مواردی است که عموما از ورق طلا مایع استفاده می کنند.


برای کار با ورق طلا نیاز به ابزارآلاتی احتیاج دارید مانند چسب مخصوص ورق طلا، اسپری ورق طلا، قلم موی نقاشی، چاقوی کند و یک اسفنج فشرده. شما می توانید ابزار آلات مورد نیاز برای کار با ورق طلا را از فروشگاه سوپر ابزار پارس در بسته بندی های متفاوت تهیه کنید.

 

چگونه از ورق طلا را روی بوم استفاده کنیم؟


نحوه کار با ورق طلا روی بوم

یکی از تکنیک های استفاده از ورق طلا روی بوم های نقاشی است و شاید استفاده از ورق طلا روی بوم برای کسانی که علاقه به نقاشی روی بوم دارند، خالی از لطف نباشد. ورق های طلا می تواند به خلق یک اثر شگفت انگیز توسط شما کمک کنند. نحوه کار با ورق روی بوم بدین گونه است که در ابتدا باید یک بوم تمیز و عاری از هرگونه تو رفتگی یا برآمدگی را تهیه کنید. سطح بوم را به چسب مخصوص ورق طلا آغشته کنید. باید این نکته را بدانید که چسب های ورق طلا چسبندگی زیادی دارند و به اصطلاح می گویند که چسبی زنده است. وقتی سطح مورد نظر را به چسب آغشته کردید باید صبر کنید تا چسب خشک شود سپس ورق های طلا را در محل مورد نظر خود با دقت و به آرامی بچسبانید. اگر در این مرحله ناچار به برش ورق های طلا شدید، اولا از یک چاقوی کند برای برش استفاده کنید ثانیا تکه های بریده شده را نگه دارید و در کارهای دکوراتیو از آن ها استفاده کنید.

 

نحوه کار با ورق طلا رو مبل

یکی از کاربردهای ورق طلا در مبلمان و چوب است. وسایلی چون مبل بعد از مدتی استفاده ممکن است بر اثر ضربه و سایش دچار رنگ پریدگی یا اکسیداسیون شده بشوند که باعث می شود وسیله ها کهنه به نظر آیند. طلاکاری یا به اصطلاح ورق کاری می تواند به یاری شما بیاید و جلا و زیبایی مبل شما را بازیابی کند. پس آموزش ورق طلا روی مبل را که در ادامه به آن می پردازیم می تواند برای شما مفید باشد.


رنگ ورق های طلا می تواند جلا و درخشندگی خاصی را به مبل ها و وسایل چوبی بدهد و مورد علاقه کسانی واقع شود که به وسایل سلطنتی علاقه مند هستند.
در این موارد، قبل از طلاکاری لازم است محل ساییدگی(رنگ پریدگی) را با یک لایه رنگ اخرایی (همان زنگ آهن است) پوشش دهیم. این یک اصل است مثلا اگر قرار است شما سطحی را با ورق نقره بپوشانید لازم است که زیر آن را رنگ سیاه یا دودی بزنید و به اصطلاح می گویند که زنگار نقره، رنگ سیاه و دودی است یا زنگار مس، رنگ آبی فیروزه ای (سبز آبی) است که باید قبل از چسباندن ورق مسی سطح مورد نظر را با آن بپوشانید.


رنگ اخرایی انتخابی شما می تواند از دو نوع رنگ روغنی یا رنگ اکرلیک باشد. در اینجا چون رنگ روغنی و رنگ اکریلیک با هم تفاوت دارند نکته قابل توجهی وجود دارد. اگر رنگ انتخابی از نوع رنگ روغن ساختمانی نیاز به چسب مخصوص برای چسباندن ورق طلا نیست و می توانید بعد از زدن رنگ اخرایی، چند دقیقه صبر کنید و در زمانی که رنگ روغنی کاملا خشک نشده، ورق طلا را بچسبانید. اما اگر در صورت استفاده از رنگ های اکریلیک باید صبر کنید تا کاملا رنگ خشک شود سپس با استفاده از یک قلم موی نرم سطح کار را با یک لایه از چسب مخصوص بپوشانید. چسب ها کمی آب اضافه دارند که شما باید چند دقیقه صبر کنید تا تبخیر شود و بعد ورق طلای اندازه گرفته شده را به آرامی روی سطح بچسبانید و سعی کنید با یک شئ مانند پنبه به آرامی به ضربه بزنید تا ورق طلا به خوبی در سطوح فرو رفته هم بچسبد.

 

نحوه کار با ورق طلا روی دیوار


ورق طلا به دلیل جلوه درخشان و جذابی که دارد ممکن است سلیقه افراد بسیاری باشد و بخواهد که دیوارهای ساختمان را با ورق هایی از طلا تزئین کنند. اما باید بدانید که نحوه کار با ورق های طلا به چه صورت است؟ سطح دیوار باید صاف و بدون تورفتگی باشد اگر روی دیوار ردی از جای میخ یا هرچیز دیگری وجود دارد بهتر است با استفاده از مقداری گچ آن را بپوشانید و بعد از خشک شدن، آن را سمباده بزنید تا کاملا صاف شود. ناحیه مدنظر را از چسب مخصوص بپوشانید و ورق های طلا را بعد از اینکه کمی خشک شد، بچسبانید.


نحوه کار با ورق طلا در گچ بری ساختمان

 

یکی دیگر از جاهایی که از ورق طلا برای تزئین و خلق یک جلوه ای زیبا و چشمگیر بهره می جویند، گچبری های ساختمان است. برای چسباندن ورق طلا روی گچ، باید به وسیله یک اسفنج فشرده، چسب را روی سطح کار بزنید سپس ورق طلا را با ظرافت و دقت زیاد بچسبانید و با ضربه زدن روی آن، هوای زیر ورق طلا را بگیرید.

آموزش تابلو دکوراتیو با ورق طلا
به کار گرفتن ورق طلا روی تابلو برجسته می تواند خالق یک اثر بی نظیر باشد. ورق طلا روی تابلو های دکوراتیو بسیار جذاب هستند و شما به راحتی و فقط با تهیه لوازم اولیه برای ورق کاری یک تابلوی دکوراتیو داشته باشید. برای این کار به یک براش، چسب مخصوص و ورق طلا نیاز دارید و حتما توجه داشته باشید که ورق های طلا بسیار نازک و شکننده هستند، پس باید دقت لازم را به هنگام کار با آن داشته باشید و مراقب باشید تا زمان خشک شدن چسب به آن ضربه ای وارد نشود وگرنه روی ورق طلا ترک ایجاد می شود.

 

کار با ورق طلا روی بلور (شیشه)

حتما دیده اید که برای یک تابلو نقاشی، ابتدا طرح خود را روی یک بوم یا کاغذ پیاده میکنند و بعد آن را با یک قاب شیشه ای، قاب می گیرند. اما نوع دیگری نیز وجود دارد و آن خلق اثر به صورت مستقیم روی بلور و شیشه است. کار با ورق طلا روی بلور یکی از گزینه های شما در تزئین ظروف شیشه ای است. حتی می توانید از تلفیق ویترای با ورق طلا استفاده کنید و ظروف بلوری را به ظروف شیشه ای تزئینی و دکوری تبدیل کنید.


برای کار با ورق طلا روی بلور با یک پارچه نرم و تمیز سطح شیشه را به خوبی تمیز کنید تا لکه،گرد و غبار نداشته باشد. شیشه نباید دارای شکستگی یا ترک باشد. تمیز بودن شیشه خیلی مهم است.


اگر یک نقاش یا طراح حرفه ای هستید و توانایی و مهارت لازم را دارید می توانید بدون استفاده از الگو یا شابلونی، طرحی که در ذهن دارید را با خودکار یا مداد های مخصوص روی شیشه پیاده کنید اما اگر قصد استفاده از شابلون را دارید یا طرح مورد نظر خود را روی کاغذ دارید باید کاغذ را زیر شیشه فیکس کنید به طوری که کوچکترین حرکتی به هنگام طراحی شما رو شیشه نداشته باشد سپس طرح خود را روی شیشه بکشید و پس از کامل شدن می توانید آن را رنگ کنید.


توجه داشته باشید رنگ باید به طور کامل خشک شود. میزان ساعتی که باید برای خشک شدن رنگ، فرصت بدهید به بزرگی طرح شما، نوع و میزان رنگ بستگی دارد اما پیشنهاد می شود برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی 12 الی 24 ساعت زمان بدهید.


بعد از اینکه از خشک شدن رنگ به طور کامل اطمینان حاصل کردید می توانید سطح کار را با چسب ورق طلا پوشش دهید. این کار را می توانید بوسیله یک قلم مو انجام دهید. دقت کنید که تمام بخش های طراحی را به خوبی به چسب آغشته کنید و جهت حفظ کیفیت کار، مقدار مناسبی از چسب را در سطح کار بزنید. برای رقیق کردن چسب هم می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. بعد از زدن چسب حدود 3 الی 6 ساعت زمان بدهید تا چسب خشک شود و هرگز بلافاصله بعد از چسب زدن نسبت به نصب ورق طلا اقدام نکنید. چون ورق های طلا بسیار نازک هستند و قرار گرفتن آنها روی مقدار زیادی چسب می تواند یک کار بی کیفیت را نتیجه دهد. چسب های ورق طلا چسبندگی بالایی دارند که بعد از وقفه چند ساعته هم میزان چسبندگی کافی را دارا هستند.


نوبت به نصب ورق طلا می رسد. دست های شما باید کاملا تمیز باشد و هرگونه رطوبت یا چسبندگی می تواند ورق طلا را از بین ببرد. به آرامی و با حوصله و ظرافت ورق طلا روی شیشه بچسبانید و سعی کنید بدون چروک و حباب باشد. برای دست گرفتن ورق های طلا می توانید از موچین یا چنین اجسام کوچکی استفاده کنید. بعد از اینکه سطح کار را با ورق طلا پوشش دادید با یک پنبه یا براش، ضربات کوچکی را به آنها بزنید تا خوب بچسبند و حتما چک کنید تا نقطه ای بدون ورق طلا نباشد.
نکته آخر این است که طلا، فلزی است که در مجاورت هوا به مرور زمان اکسیده شده و کیفیت اثر هنری شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بهتر است برای حفظ کیفیت کار خود از یک لایه رنگ اکریلیک برای ایجاد لایه محافظ استفاده کنید.


چگونه چسب ورق طلا را پاک کنیم؟


گاهی ممکن است که ورق طلا به خوبی روی سطح کار نچسبیده است و باید آن را از سطح کار پاک کنید. برای جدا کردن ورق طلا ابتدا با استفاده از آب مقطر برای پاک کردن سطح از هرگونه آلودگی، گرد و غبار استفاده کنید. زدودن آلودگی ها سبب می شود سطح زیرین کار کثیف نشود. برای جدا کردن ورق طلا به یک وسیله کوچک و تیز مانند تیغ نیاز دارید که هم نازک است و می تواند زیر لایه های نازک طلا برود و هم به دلیل کوچکی تسلط شما را روی کار بیشتر می کند. برای پاک کردن چسب ورق طلا هم می توانید از آب استفاده کنید چون حلال این چسب آب است و به راحتی پاک می شود.

 

سخن پایانی


تا اینجا نحوه کار با ورق طلا روی سطوح مختلف چون شیشه، بوم نقاشی، دیوار و گچ را بررسی کردیم و نکات لازم را برای یک اثر بی نظیر و با کیفیت بیان کردیم. توجه داشته باشید که ورق طلا روی چوب، سفال و پلی استر نیز می تواند کار شود و نحوه انجام هم به همان صورتی است که در مورد بقیه سطوح ذکر کردیم.

 

مبع : https://superabzarpars.com/

  • kezhvan abbasi
۱۳
مرداد
۰۰

امروزه تمام مشاغل از کسب و کارهای کوچک تا بزرگ به سمت اینترنتی شدن در حرکت‌ هستند و حتی بسیاری از آن‌ها جای پای خود را در این فضا محکم کرده و به درآمدهای بزرگ دست یافته‌اند. با توجه به اینترنتی شدن امور روزمره، کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بسیاری یافته‌اند اما در این بین کسب و کارهایی مورد توجه قرار می‌گیرند که به خوبی سئو شده باشند. از آن‌جا که رقابت در حوزه دیجیتال مارکتینگ بین مشاغل و محصولات مشابه بسیار بالا است، تنها راه رسیدن به موفقیت و دیده شدن بین میلیون‌ها کاربر از طریق سئو کردن سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل امکان‌پذیر است. اگر رتبه اول گوگل را حق مسلم خود می‌دانید با وب وان همراه شوید.

حتماً می‌دانید که بیشترین اطلاعات از طریق موتورهای جست و جو رد و بدل می‌شود. (موتورهای جست و جوی بسیاری وجود دارد اما چون گوگل بیشترین ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است، بیشتر از موتور جست و جوی گوگل در این متن صحبت می‌کنیم). به همین سایت‌ها برای دیده شدن به ترافیک طبیعی احتیاج دارند. از طرفی وقتی کاربران در گوگل سرچ می‌کنند، تنها از مطالب ساایت‌های صفحه اول استفاده کرده و صفحه اول را به پایین اسکرول نمی‌کنند. بنابراین تنها سه سایت اول نتیجه سرچ بازدید می‌خورند. از این رو قرار گرفتن در صفحه اول و کسب رتبه یک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با این وجود بسیاری از سایت‌ها نمی‌دانند چگونه باید در نتایج اول گوگل قرار بگیرند.

نقش وب وان در افزایش رتبه سایت

از زمانی که کسب و کارهای اینترنتی رونق گرفتند و مشاغل اینترنتی به رسمیت شناخته شدند، شرکت‌های طراحی سایت نیز گسترش یافتند. طراحی سایت پروسه بسیار وسیعی است که به تخصص و مهارت برنامه نویسی و کدنویسی و همچنین شناخت کامل ابزارهای طراحی سایت احتیاج دارد. از آن‌جا که ممکن است صاحبان و مدیران سایت‌ها این دانش را نداشته باشند، به یک تیم متخصص و کارشناس احتیاج پیدا می‌کنند. وب وان برترین شرکت طراحی سایت است که از ابتدای طراحی سایت تا برندسازی و رسیدن به فروش بالا شما را پشتیبانی می‌کند. وب وان با ارائه خدمات سئو اصولی سایت شما را به رتبه اول گوگل می‌رساند. جایگاهی که پس از رسیدن به آن وب سایت با افزایش باورنکردنی ترافیک و فروش مواجه می‌شود.

سئو به معنای بهبود محتوا و عملکرد وب سایت مطابق استانداردهای گوگل جهت افزایش رتبه سایت در موتور جست و جوی گوگل و در نهایت افزایش بازدید وب سایت است. استانداردهای گوگل به طور مداوم به سمت فاکتورهای انسانی که همان کاربران گوگل هستند، حرکت کرده است. گوگل همواره سعی در ارائه بهترین پاسخ در کمترین زمان ممکن به کاربران خود است و سایت هایی که بتوانند خود را به این سطح نزدیک کنند، شانس بالاتری برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهند داشت. به طور کلی برای موفقیت در سئو نیاز به محتوای جامع، ارجاع از معتبرترین منابع و یک طراحی سایت عالی است.

راز موفقیت وب وان در طراحی سایت‌های موفق چیست؟

  • تیم متخصص و کارشناس وب وان از صفر تا صد طراحی و برنامه نویسی اختصاصی سایت را بدون استفاده از ابزارهای سایت‌ساز انجام می‌دهند.
  • شرکت وب وان از کنترل پنل جدید برخوردار است و این امکان را به سایت‌ها می‌دهد که به صورت مرتب با تغییرات جدید تکنولوژی، به روزرسانی شوند‌
  • این شرکت خدمات سئو سایت  را از همان ابتدای طراحی صفحه وب به صورت کامل انجام می‌دهد
  • وب وان از سرورهای اختصاصی به روز برای میزبانی وب سایت‌ها استفاده می‌کند. البته اگر کارفرمایان بودجه لازم برای سرور اختصاصی را نداشته باشند، می‌توانند از سرورهای مجازی با قالب عمومی و هزینه پایین‌تر استفاده کنند.

عملیات سئو وب دان شامل چه مواردی است؟

  • طراحی اولیه سایت، خرید دامنه و هاست مناسب، طراحی لوگو و بهینه سازی تصاویر برای ساخت هویت بصری قدرتمند.
  • تولید محتوی باکیفیت و بازاریابی محتوی، انتخاب واژگان کلیدی پرسرچ و تولید محتوی پیرامون این کلمات. محتوی اصلی‌ترین بخش سایت است که کاربر با آن تعامل ایجاد می‌کند. به همین دلیل تولید محتوی باکیفیت اهمیت زیادی دارد.
  • افزایش سرعت لود صفحه، رسپانسیو بودن سایت برای تمام پلتفرم‌ها، داشتن گواهی نامهssl و افزایش امنیت سایت که در گروه سئو تکنیکال قرار می‌گیرند.
  • بهینه سازی محلی سایت برای افزایش شانس فروش
  • سئو داخلی و خارجی یا همان لینک‌های داخلی و بک لینک‌های طبیعی که کاربران بیشتری را به سمت سایت هدایت می‌کند.
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی و پیج‌های اینستاگرامی برای هدایت کاربران بیشتر به سمت سایت.

نکته: وب وان تمام این خدمات را بر اساس نیاز سایت و گستردگی آن پیاده سازی می‌کند. به عنوان مثال این که یک سایت به چه تعداد بک لینک نیاز دارد و یا این که چه زمانی تولید محتوی باکیفیت رنگ مناسبی به سایت می‌بخشد، همگی به نظر کارشناسی شده تیم متخصص این شرکت بستگی دارد.

نمونه کار سئو در وب وان

اگر نسبت به قوانین بهینه سازی و چگونگی تأثیر آن در رتبه سایت اطلاعات داشته باشید، به خوبی تفاوت بین یک نمونه کار بهینه سازی شده و نمونه کار بدون سئو را درک می‌کنید. اگر نمونه کارهای وب وان را بررسی کنید خواهید دید که همگی جزو سایت‌های مطرح، معتبر و موفق هستند که در بین کسب و کارهای مشابه خود، رتبه یک گوگل را از آن خود کرده‌اند. نوع کسب و کار برای این شرکت اهمیتی ندارد چون مجموعه وب وان قادر است برای تمام مشاغل سایت طراحی کند و افزایش باورنکردنی فروش را برای سایت‌ها به ارمغان آورد.

قیمت سئو در وب وان چگونه است؟

قیمت خدمات بهینه سازی در شرکت‌های مختلف، متفاوت است و هر شرکت نرخ مصوب خود را دارد. در مورد شرکت وب وان نیز باید بدانید که سئو سایت شما با چه جزئیاتی انجام می‌شود و نحوه انجام مراحل آن چگونه پیش می‌رود چون هر بخش از خدمات و عملیات بهینه سازی نرخ خاص خود را دارد.

قیمت سئو سایت در وب وان به کلمات کلیدی، جایگاه وب سایت در نتایج، سلامت فنی سایت و تولید محتوا بستگی دارد. بعد از مشورت با کارشناسان سئو در انتخاب کلمه کلیدی، مجموعه وب وان با توجه به فاکتور های ذکر شده هزینه سئو سایت را به مشتریان اعلام می کند و پس از عقد قرارداد (تضمین صفحه اول گوگل) فرآیند سئو سایت برای قرارگیری وب سایت در صفحه اول گوگل شروع خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از قیمت سئو روی لینک زیر کلیک کنید:

https://webone.co/fa/صفحه/قیمت-سئو-سایت

چگونه با وب وان ارتباط برقرار کنیم‌،

برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی و رسیدن به رتبه اول گوگل برای فروش بیشتر کافی است طراحی سایت و سئو صفحه خود را به Webone.co بسپارید و از پشتیبانی آن برای رسیدن به نتایج دلخواه استفاده کنید. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این مجموعه حرفه‌ای و کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده نمونه کار سئو از طریق لینک زیر وارد سایت این شرکت شوید‌.

آدرس: میدان آرژانتین-خیابان بخارست - خیابان دوم - پلاک 8 - طبقه 4 -واحد 10

تلفن: 41658-021

ایمبل: info@webone.co

منبع:https://www.aryanews.com/News/20210801153105678/

  • kezhvan abbasi
۱۰
مرداد
۰۰

چه در خانه خود باشید چه اجاره نشین، برای زنده ماندن باید یک منبع آب مناسب داشته باشید. اکثر مردم، وجود فشار آب مناسب در آشپزخانه ها، حمام ها و باغ ها را می بینند اما هرگز در مورد چگونگی رسیدن آب به خانه هایشان فکر نکرده اند. در بیشتر موارد، پمپ های آب مسئول پمپاژ آب به محل های مسکونی مردم هستند، بنابراین اطمینان حاصل می کنند که همه به آب تمیز و سالم دسترسی دارند. بنابراین پمپ آب چگونه کار می کند؟

 

پمپ های چاه کم عمق

پمپ آب

انواع مختلف پمپ آب در اینجا موجود است. نوع پمپ آب مورد استفاده در یک منطقه یا محل مسکونی بستگی به عوامل متعددی از جمله سطح آب و ثبات تامین آب دارد. در این مقاله، من قصد دارم روی نحوه عملکرد یک پمپ چاه کم عمق تمرکز کنم زیرا این پمپ در بسیاری از خانه ها استفاده می شود.

 

پمپ ها معمولاً بالای چاه یا هر منبع آب دیگری نصب می شوند. آنها با مکیدن آب از چاه یا منبع و پمپاژ آنها به یک مخزن که به طور طبقه بندی شده برای توزیع کار می کنند، کار می کنند. برای این نوع پمپ ها، فشار جو نقش بسزایی در موفقیت آنها دارد. برای توضیح بیشتر، پمپ چاه جت شبیه به نی بلند است. همانطور که آب را می مکد، یک خلاء در سیستم ایجاد می شود، بنابراین، آب را با کمک فشار اتمسفر از درون آن بیرون می کشد. این توضیح می دهد که چرا اکثر پمپ های آب معمولی فقط تا 25 فوت فاصله دارند. با این حال، این امر تا حد زیادی بسته به موقعیت و فشار هوای منطقه متفاوت است.

 

پمپ آب چگونه کار می کند؟

پمپ ها با برق کار می کنند. این پمپ دارای یک موتور الکتریکی است که وظیفه تغذیه پمپ گریز از مرکز یا پروانه را بر عهده دارد. پروانه وظیفه دارد آب را از منبع به مقصد منتقل کند. به طور کلی، موتور وظیفه تعیین میزان آب قابل پمپاژ در یک زمان خاص و با چه سرعتی را بر عهده دارد. با این حال، پروانه نیز نقش خود را ایفا می کند. می تواند بر این اساس منقبض شود تا سرعت حرکت آب را در سیستم افزایش دهد. پروانه نقش مشابهی با نازل در شیلنگ باغ دارد و بسیار مهم است زیرا نحوه عملکرد پمپ آب را تعیین می کند.

در هر موردی که منبع آب چندان عمیق نباشد، یک پمپ آب معمولی باید بتواند این کار را انجام دهد. با این حال، قبل از استفاده از پمپ آب، ابتدا باید آن را فشار دهید تا اطمینان حاصل شود که فشار لازم برای افزایش جریان آزاد آب را دارد. پمپ همچنین باید دارای یک شیر بازرسی یک طرفه باشد که اطمینان حاصل کند که آب پس از پمپاژ به عقب برنمی گردد.

 

با استفاده از پمپ آب از علامت 25 فوت عبور کنید

همانطور که گفته شد، به دلیل ضریب فشار اتمسفر، فقط می توان آب را با استفاده از پمپ آب تا طول 25 فوت پمپ کرد. اما آیا می توانید این محدودیت را بشکنید؟ در برخی مناطق، به ویژه مناطق خشک، منابع آب ممکن است عمیق تر از متوسط ​​25 فوت باشد. خوشبختانه، شما می توانید پمپ آب خود را برای پمپاژ آب از چنین منابعی تغییر دهید. خب این چطور کار می کند؟ خوب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قسمت های پمپ آب را جدا کرده و سپس آنها را به صورت استراتژیک مونتاژ کنید. با برداشتن جت از موتور و سپس محفظه پروانه شروع کنید و سپس می توانید پروانه را در منبع آب قرار دهید. در بیشتر تأسیسات، لوله ای 10-20 فوت کمتر از حداقل چاه افتاده و برای اتصال با بدنه جت و بازگشت به پمپ استفاده می شود. پس از اتصال مجدد همه قسمتها به یکدیگر، روند پمپاژ آب (که در بالا توضیح داده شد) ادامه می یابد، فقط این بار خلاء بیشتری ایجاد می شود و آب با سرعت بیشتری پمپ می شود تا به همان تأثیرات پمپ های کم عمق آب برسد.

حتما بخوانید: راه اندازی بوستر پمپ

 

نحوه عملکرد هر قسمت

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، پروانه و موتور مهمترین قسمت های یک پمپ آب هستند. ما هر یک از قسمتهای زیر را به طور عمیق بررسی می کنیم:

 

پروانه

پروانه دارای تیغه های منحنی است که بسیار سریع می چرخند و آب را به مسیرهای درست هدایت می کند. از آنجا که پروانه بسیار سریع می چرخد ​​، نیروی گریز از مرکز روی آبی که به پره های آن برخورد می کند عمل می کند، بنابراین، آن را با سرعت زیاد از طریق جت هدایت می کند. سرعت بالا سپس آب را مجبور می کند تا از لوله خارج با فشار زیاد عبور کند.

 

موتور

موتور عمدتا برای تغذیه سیستم پمپ آب است. پمپ های آب کوچک دارای موتورهای کوچکتر هستند و برعکس. موتور با دقت به پروانه متصل شده و وظیفه تعیین سرعت چرخش دومی را بر عهده دارد. با تغذیه موتور، یک میدان مغناطیسی از طریق روتور ایجاد می شود. سپس میدان مغناطیسی باعث می شود که روتور در جهت خاصی بچرخد، بنابراین پروانه را در این فرآیند هدایت می کند. سیم پیچ های یک سیستم پمپ آب نیز تعیین می کند که روتور و پروانه با چه سرعتی می چرخند.

 

آیا عناصر مشترکی وجود دارد؟

در حالی که انواع مختلف پمپ آب در دسترس است، این واقعیت نیز وجود دارد که همه آنها دارای برخی عناصر مشترک هستند. به عنوان مثال، اجزای خروجی همیشه یکسان هستند. این بدان معناست که پمپ های آب همیشه به طور مداوم کار نمی کنند، بنابراین، این احتمال وجود دارد که فشار در بیشتر مواقع متفاوت باشد. در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پمپ آب، آماده سازی آن ایده عاقلانه ای خواهد بود.

 

نتیجه

پمپ آب چگونه کار می کند؟ این سوالی است که من پاسخ دقیقی برای آن ندارم زیرا مدلهای زیادی در دسترس است. با این حال، از این مقاله، من سعی کرده ام نحوه عملکرد اجزای اصلی را توضیح دهم و معتقدم اطلاعات اینجا باید برای ادامه راه شما کافی باشد. پروانه و موتور نقش مهمی در سیستم پمپ آب ایفا می کنند و همیشه باید از آنها مراقبت کرد.

 

مطالعات مرتبط:

آیا بوستر پمپ های مشکل فشار آب را حل می کنند؟

  • kezhvan abbasi